Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

[NO SERVICE] Mes in je band bij Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Vanochtend had ik één van de meest vervelende maandagen die je jezelf maar kan voorstellen.

Ik sta op, kijk op m'n telefoon die aangeeft dat vannacht het alarm van mijn Model 3 was afgegaan. Ik verbleef bij vrienden in Rotterdam en had gewoon in de straat mijn auto staan. Met enige haast spring ik naar buiten om naar de auto te kijken, maar op het eerste gezicht leek er niets aan de hand, mijn ogen voornamelijk gericht op het lakwerk en de ruiten.

Na een stevige douche laat ik wat spullen in de auto, waarna een voorbijganger me wijst op een lekke band. Ik kijk op en zie inderdaad dat de band helemaal plat staat. Precies netjes bovenin de band een horizontale streep, die je voor 99,9% wel aan een messteek kan toedichten. Uiteraard kijk ik de beelden van de USB-stick even na en ja hoor, om 02:14 lopen er een stel ongure types voorbij, die kruipen naar de voorband, de auto slaat alarm en vervolgens keihard wegrennen. Helaas heb je maar 3 camera's waarop je iets ziet en de linker voorband is net buiten het zicht.

Dus na alles gecontroleerd te hebben, bel ik met Tesla:
  • Je hebt uiteraard geen reservewiel, dus je kan geen kant op
  • Tesla heeft een service om je wiel te komen vervangen met een 'loaner', alleen voor de Model 3 hebben ze daar geen wielen of banden voor!
  • Je kan alleen maar in het Pakistaans/Engels met iemand praten, want de Road Assistance kent geen Nederlandse ondersteuning. Dit is echt super vervelend, want dit levert een extra barrière op ... waardoor je nog minder makkelijk met elkaar communiceert.
  • Na een paar keer doorverbinden was men er uit: Men ging mij niet helpen! Ik had geen pech, maar schade door vandalisme en daar doen ze niets mee. ZELFS NIET ALS JE ER GEWOON VOOR WILT BETALEN!
Dus ik bel de ANWB, die mij niet wil helpen omdat:
  • Ik had geen pech maar schade door vandalisme
  • "We kunnen eigenlijk niets met Tesla's, meneer. Dus wij zijn niet de partij om u te helpen"
Ik bel de verzekering:
  • "Het is wel zo dat we u moeten terug laten vallen in schadevrije jaren door dit incident, meneer. U gaat € 40,- per maand meer betalen en de band zelf zal helaas niet vergoed worden."
  • Als ik stel dat ik dan wel gewoon wil betalen, maar als ze me maar helpen: "Helaas werken wij niet zo, meneer. Of u gaat terug in schadevrije jaren of u regel het zelf"
Ik ga naar de politie:
  • "U moet online aangifte doen, meneer. Dat kan hier niet"
  • Online: "U moet bellen met de het algemene nummer van de politie, dit kan niet online"
  • Politietelefoon: "U kunt over 10 dagen terecht bij een politiebureau om aangifte te doen"

Ik boek een Uber naar Tesla Rotterdam Service Center:
  • Ik krijg een kopje koffie MET een koekje
  • De service medewerker wil mij graag helpen en chat met corporate.
  • De vestigingsmanager stelt dat ze niets voor me kunnen doen, want vandalisme, dit moet de verzekeraar oplossen. Ook weer niet als ik aangeef dat ik er best zelf voor wil betalen.
Uiteindelijk:
  • Heb ik zelf een berger gebeld en de auto laten verplaatsen naar de dichtsbijzinde bandenshop: € 158,-
  • Een nieuwe originele Hankook Venus S1 Evo 3 TO onder laten zetten: € 432,- ( ja er is ook een goedkope versie van de band, van maar € 199,- maar dat is niet de Tesla versie!)
  • In totaal € 590,- kwijt
  • 6 uur verder (van 09:00 tot 15:00 uur)
  • NIEMAND waarbij je denkt service te hebben helpt je, je moet echt alles zelf doen ... voor een BAND!
Leest iemand van Tesla nog wel eens deze fora? BMW is alweer met me aan het flirten.
20190603_140646.jpg
20190603_092627.jpg
20190603_083413.jpg
 
  • Informative
Reactions: woes
Wat een idioten. En dan bedoel ik de vandalen, maar ook de betrokkenen van de verzekering en vooral die van Tesla. Bij mijn vorige auto (Ford Mondeo) had ik via Ford Assistance een pechhulp, ook voor aan huis. Kent Tesla eigenlijk ook zoiets?
 
Wat een idioten. En dan bedoel ik de vandalen, maar ook de betrokkenen van de verzekering en vooral die van Tesla. Bij mijn vorige auto (Ford Mondeo) had ik via Ford Assistance een pechhulp, ook voor aan huis. Kent Tesla eigenlijk ook zoiets?

Tesla heeft pechhulp, maar dit valt daar niet onder. Vandalisme is iets wat enkel de verzekeraar kan/wil oplossen. Heeft niets met pech te maken, voor een lekke band kunnen ze wel komen om je te helpen
 
Als je ANWB lid bent, repareren ze de band of regelen een nieuwe (al gehad dat ze stad en land afbelden om de juiste band te vinden).
Lukt dat niet dan brengen ze de auto naar de plek die jij wilt (thuis/garage).
Met name om die reden nog steeds lid (heb nog zelfs nog de thuis service, mag ik op de oprit nog pech hebben).
En doen ze dat niet, dan kun je het gewoon declareren.

Maar je moet wel lid zijn..... bellen van kunt u helpen met lekke band..... tja dan snap ik dat ze niet staan te springen.

Overigens wel slecht van de Tesla service.....
 
Vind het nog steeds onzin hoe je achteruit gaat in schadevrije jaren terwijl je zelf nergens schuld aan bent. Vooral als je in dit geval kunt aantonen via dashcam of Sentry Mode wie de dader is. Alleen lastig als ze te voet zijn natuurlijk, geen kenteken of niks. ;)

Ook ooit eens gehad met mijn huidige auto, iemand deur tegenaan gegooid, uiteindelijk toch maar niet via de verzekering laten gaan want dan was ik veel duurder uit door het achteruit gaan met schadevrije jaren. Dit systeem mag wat mij betreft wel eens wat aangepast geworden. Op deze manier heb je eigenlijk helemaal niks aan all-risk tenzij je zelf je auto total loss rijdt.

Niet echt netjes trouwens van Tesla en ook niet van de ANWB. Mag toch verwachten dat de ANWB ook hun service kan verlenen als het een Tesla betreft. Jammer dat je het uiteindelijk toch zelf maar hebt moeten regelen en betalen.
 
  • Like
Reactions: Jooop
Zat me af te vragen: normaal gesproken kun je toch gewoon iets claimen op je all-risk en heb je een jaar of zo om te besluiten de schade alsnog zelf te nemen om zo teruggang in BM ladder te voorkomen? (Los van het feit dat dit nauwelijks een schuldschade te noemen is).
 
  • Like
Reactions: Devils son
Status
Not open for further replies.