Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

[NO SERVICE] Mes in je band bij Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Als ik Tesla was zou ik voor vandalisme ook niet komen opdraven, eerlijk is eerlijk.

Verder zou ik iemand bellen die even 1 van mijn winterwielen en de autokrik kwam brengen.
Dan zijn de kosten alleen een nieuwe band en ben ik binnen een uur weer rijdbaar.
Dus ook daarom een winter en zomerset.

Desalniettemin enorm klote dat er mensen zijn die dit doen.
 
Wat een vervelend gedoe...

Probeer het eens bij het Waarborgfonds? 250 euro eigen risico. Heb ooit wel eens schade aan mijn auto door een verdwaalde pyloon op de snelweg vergoed gekregen.

Dan betreft het een pylon die van een ander motor voertuig is gevallen, denk niet dat ze geloven dat het mes van een ander voertuig is gevallen, waarborg betreft alleen schade waarbij een ander voertuig op enigerwijs bij de schade betrokken is maar de dader niet te achterhalen is. Mijn moeder heeft ooit is 5 hooibalen van een tegemoet komende vrachtwagen op de auto gekregen. Gelukkig alleen de auto totalloss. Dader spoorloos, dus toen het waarborgfonds gelukkig.
 
Gewoon proberen, tegen mij werd ook gezegd dat het kansloos was. Geen enkel probleem.

Nee, was niet van wagen gevallen maar weggeschoten bij een afzetting (op de A27 richting Utrecht bij afrit naar A59)
 
Gewoon proberen, tegen mij werd ook gezegd dat het kansloos was. Geen enkel probleem.

Nee, was niet van wagen gevallen maar weggeschoten bij een afzetting (op de A27 richting Utrecht bij afrit naar A59)

TO Hankook kost minder dan 200 euro op autobandenmarkt (al is er ook een duurdere TO voor 331 euro). Eigen risico is 250 euro.

Kans is zeer klein dat je een uitkering krijgt en als je die al krijgt gaat het om een miniem bedrag. En dat terwijl het toch een hoop gedoe is.

Tijd die je beter kan besteden aan ondernemen lijkt mij.
 
Als je ANWB lid bent, repareren ze de band of regelen een nieuwe (al gehad dat ze stad en land afbelden om de juiste band te vinden).
Lukt dat niet dan brengen ze de auto naar de plek die jij wilt (thuis/garage).
Met name om die reden nog steeds lid (heb nog zelfs nog de thuis service, mag ik op de oprit nog pech hebben).
En doen ze dat niet, dan kun je het gewoon declareren.

Maar je moet wel lid zijn..... bellen van kunt u helpen met lekke band..... tja dan snap ik dat ze niet staan te springen.

Overigens wel slecht van de Tesla service.....

Helaas is dit ANWB-verhaal niet waar in de praktijk. Ik ben al 13 jaar ANWB-lid (mooi gouden pasje), heb het duurste pakket met woonplaats, europa, vervangend vervoer en de hele rambam. De wegenwacht kwam niet!! Sterker nog, ik heb 2x gebeld, twee verschillende dames met hetzelfde afpoeier-verhaal.
 
  • Heb ik zelf een berger gebeld en de auto laten verplaatsen naar de dichtsbijzinde bandenshop: € 158,-
  • Een nieuwe originele Hankook Venus S1 Evo 3 TO onder laten zetten: € 432,- ( ja er is ook een goedkope versie van de band, van maar € 199,- maar dat is niet de Tesla versie!)

Balen! En dat de servicemensen het dan zo laten afweten....

Wat is er dan zo speciaal aan de Tesla versie? Of is het de schuimlaag in de band voor het geluid?
Zelf heb ik ook Hankook banden (in de winter) onder de MS, maar het zijn gewone banden en ook geschikt.
 
Wat een super naar nieuws en wat een baal dag! Ook omdat ze aan je spullen zitten. Dit grapje kost je gewoon een dag.

Bij mij afgelopen week iemand met een bijna sleutel langs de lak van de m3. Gelukkig sprong sentry aan qua waarschuwing (koplampen) en liep ik in de buurt waardoor ze bij de auto weg liepen. Fijn is het allemaal niet.
 
Balen! En dat de servicemensen het dan zo laten afweten....

Wat is er dan zo speciaal aan de Tesla versie? Of is het de schuimlaag in de band voor het geluid?
Zelf heb ik ook Hankook banden (in de winter) onder de MS, maar het zijn gewone banden en ook geschikt.

Van wat ik zie bij autobandenmarkt heb je een normaal geprijsde TO variant en een duurdere, die de toevoeging soundabsorber heeft.

Ik ben om te beginnen benieuwd welke versie Tesla monteert op nieuwe auto’s (ik zou namelijk niet graag met 1 soundabsorber en 3 gewone TO versies willen rijden).

Het meest bijzondere is nog wel dat beide TO varianten luidruchtiger zijn (72 ipv 70 dB) dan de niet TO versie en de dure variant dus dezelfde geluidsrating heeft.

Ben een beetje bang dat onder tijdsdruk ts veel te veel heeft betaald voor zijn band (ik snap die bandenboer wel, die kon gewoon vragen waar hij zin in had, zou nog grappig zijn om diezelfde bandenboer te vragen naar de prijs op basis van 2 stuks voor reguliere verversing) en dat niet is gekeken welke variant nu precies benodigd was (wat door de bandenboer compleet over het hoofd gezien kan zijn, want waarom in vredesnaam twee Teslavarianten?).

En persoonlijk had ik er twee vervangen voor Michelins. Had voor dat geld gewoon gekund.
 
BMW is alweer met me aan het flirten.
BMW, Tesla en vele anderen kopen pechbijstand gewoon af bij een Europ Assistance of andere club hoor. Had je met een BMW gezegd dat er iemand in de band had gestoken, had je net hetzelfde verhaal gekregen.

Truuk is inderdaad om blond te spelen en melding te maken van een lekke band. Komen ze je takelen en krijg je een vervangwagen. Een benzine- of dieselstoker want dat is er wat er bij de takelaar die in onderaanneming van Europ Assistance werkt staat.

Zelf kan je natuurlijk een uitgebreidere pechverhelping afsluiten, maar zoals je al opmerkte gaat je verzekeraar dan zelf aan je no-claim knabbelen.
 
Wat een ellende. Dat Tesla zelf geen loaner beschikbaar zou hebben (als ze het hadden gewild) is nogal zorgelijk, ook voor de "echte" pechgevallen. En bijzonder dat de ANWB ook niet kan helpen. Zijn het dan zulke speciale velgen/banden onder de M3?

Ik hoop toch niet tijdens vakantie met een lekke band te komen staan en dan een hele dag kwijt te zijn met zoiets simpels.
Mmm, misschien toch zo'n spuitbus aanschaffen of verpruts je dan je velg en bandenspanningsmeetsysteem?

P.s. staan de daders nog herkenbaar op de Sentry-beelden?
 
Wat een ellende. Dat Tesla zelf geen loaner beschikbaar zou hebben (als ze het hadden gewild) is nogal zorgelijk, ook voor de "echte" pechgevallen. En bijzonder dat de ANWB ook niet kan helpen. Zijn het dan zulke speciale velgen/banden onder de M3?

Ik hoop toch niet tijdens vakantie met een lekke band te komen staan en dan een hele dag kwijt te zijn met zoiets simpels.
Mmm, misschien toch zo'n spuitbus aanschaffen of verpruts je dan je velg en bandenspanningsmeetsysteem?

P.s. staan de daders nog herkenbaar op de Sentry-beelden?

Waar hebben ze wel loaners op voorraad dan? Laatste keer een lekke (nou ja, gescheurde) band kreeg ik gewoon een week lang een leen-911 mee, omdat het een week duurde voordat ze de juiste band te pakken hadden gekregen.

Allemaal gratis gelukkig (behalve de band dan). En ook helemaal prima.
 
Status
Not open for further replies.