Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

[NL/BE] CHAdeMO adapter

This site may earn commission on affiliate links.
Krijg net een telefoontje dat ik de CHAdeMO adapter op kan komen halen bij Service Centrum Amsterdam. Hun interne communicatie hebben ze niet helemaal op orde want eerst krijg ik een mailtje dat de adapter binnen is maar ze me niet hebben kunnen bereiken (onzin, ze hebben correcte gegevens), vervolgens bel ik naar Service Centrum Amsterdam. Daar wordt bevestigd dat hij er is. Een half uur later wordt ik door iemand anders van Service Centrum Amsterdam gebeld dat hij klaar ligt - maar hij weet niets van mijn telefoontje van een half uur eerder. Maar goed, kan hem dus ophalen. Prijs is 450 inclusief. Dus, Bas, ik kan je adapter binnenkort weer terug komen brengen.

Weer een mailtje van Tesla. Het vorige mailtje, waarin stond diat ze me niet hebben kunnen bereiken, "had u niet moeten ontvangen. Onze excuses hiervoor." Nou ja, toch netjes.

Zelfde hier, ik had 2 adapters besteld en bij de tweede gaat het nu ook zo. Tesla HQ wist nergens van, maar toch had ik een mail dat ik een 2e adapter zou ontvangen.

Afijn, aanloop probleempjes. De adapter zelf werkt in ieder geval prima!

Ja, FastNed is duur. Te duur als je het mij vraagt. Er komen er wel steeds meer. Die aan de A27 bij Nieuwegein zag ik laatst nog in aanbouw, hij zou nu open moeten zijn. Volgende is A12 bij Harmelen. Zelf maak ik gebruik van een CHAdeMO lader van BP bij stadion Galgenwaard in Utrecht, voor een vast bedrag van maar 6 euro.

We hebben hier een hele discussie over Fastned: Belgium and the Netherlands (Dutch): FastNed Charging
 
Adapter le huur/leen ?

Komende maand een trip naar Bretagne via Normandië. Er is nog steeds een kans dat de februari vorig jaar bestelde CHAdeMO adapter op tijd geleverd wordt ...
Zo niet, is er iemand die er een voor een week wil verhuren/uitlenen ?

Monsterdmaker heeft er al spontaan een aangeboden... dank, dank. !! Maar misschien is er iemand die meer in de buurt woont (Haarlem, Amsterdam, Utrecht) dat is wel zo praktisch.
 
Bij Fastned Lokkant, Haps, mijn MS85D laden met de CHAdeMO adapter op 225 km/u :biggrin:
image.jpg
 
Komende maand een trip naar Bretagne via Normandië. Er is nog steeds een kans dat de februari vorig jaar bestelde CHAdeMO adapter op tijd geleverd wordt ...
Zo niet, is er iemand die er een voor een week wil verhuren/uitlenen ?

Monsterdmaker heeft er al spontaan een aangeboden... dank, dank. !! Maar misschien is er iemand die meer in de buurt woont (Haarlem, Amsterdam, Utrecht) dat is wel zo praktisch.


Geen probleem Uithoorn dichtbij genoeg? Pm maar
 
Komende maand een trip naar Bretagne via Normandië. Er is nog steeds een kans dat de februari vorig jaar bestelde CHAdeMO adapter op tijd geleverd wordt ...
Zo niet, is er iemand die er een voor een week wil verhuren/uitlenen ?

Monsterdmaker heeft er al spontaan een aangeboden... dank, dank. !! Maar misschien is er iemand die meer in de buurt woont (Haarlem, Amsterdam, Utrecht) dat is wel zo praktisch.

Ik heb hem vorige week opgehaald (overigens in maart DIT jaar besteld en ik heb de adapter al). Als je de adapter wil lenen, geen probleem. Ik woon in Bussum, of kom langs op kantoor in Utrecht . We hebben daar een 22kw lader, kun je daar ook weer weg .:smile:
 
Komende maand een trip naar Bretagne via Normandië. Er is nog steeds een kans dat de februari vorig jaar bestelde CHAdeMO adapter op tijd geleverd wordt ...
Zo niet, is er iemand die er een voor een week wil verhuren/uitlenen ?

Monsterdmaker heeft er al spontaan een aangeboden... dank, dank. !! Maar misschien is er iemand die meer in de buurt woont (Haarlem, Amsterdam, Utrecht) dat is wel zo praktisch.
Je mag mijn adaptor wel lenen, die is nu geleend door MichielP die in de buurt van Utrecht woont. Michiel heeft intussen zijn eigen adaptor binnen en de mijne niet nodig. Puntje hierbij is wel dat MichielP borg heeft betaald.

Voorwaarde is dus dat je de 450 euro borg aan MichielP terugbetaalt, en dat je de adaptor bij mij in Eindhoven terugbrengt (of opstuurt) om je borg (van mij) weer terug te krijgen...
 
Adapter is nu zo te krijgen, ik kreeg een mail dat de lijsten niet meer nodig zijn en ze de adapters op voorraad hebben.

Klopt precies! :biggrin: Eergisteren gebeld met Tesla, gisteren opgehaald van SeC Duiven voor €450 incl BTW. :cool:

En zojuist gebruikt bij de gratis snellader bij de Porschedealer in Groningen, fantastisch! :love:
 
Last edited:
Heb hem vandaag ook voor het eerst getest bij vd Valk de Witte Berg aan de A1. Is een ABB snellader en levert continue 46kW (395V x 118A). Niet verkeerd lijkt me. Maar is dit het maximum wat mogelijk is met de adapter?

Op de ABB snellader staat 500Vx120A maar ik geloof dat de batterij van model S ook op max 400V werkt en dat dat de beperking is. Klopt dat?

Dus alleen een hogere stroom > 120A zoals bij de supercharger kan hij nog sneller laden.
 
Heb hem vandaag ook voor het eerst getest bij vd Valk de Witte Berg aan de A1. Is een ABB snellader en levert continue 46kW (395V x 118A). Niet verkeerd lijkt me. Maar is dit het maximum wat mogelijk is met de adapter?

Op de ABB snellader staat 500Vx120A maar ik geloof dat de batterij van model S ook op max 400V werkt en dat dat de beperking is. Klopt dat?

Dus alleen een hogere stroom > 120A zoals bij de supercharger kan hij nog sneller laden.

De adapter kan 125A maximaal aan. Laden gaat op zo ongeveer 370V, dus je komt uit op iets rond de 45kW.

Voltage kan niet hoger door voltage van de accu.