Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

[NL/BE] CHAdeMO adapter

This site may earn commission on affiliate links.
Voor diegenen die er nog op wachten, what you see is what you get :cool::

chademo_unboxing.gif


Het ziet er naar uit dat ik 'm voorlopig niet nodig ga hebben, daarom te leen/huur (voor wat je het waard vindt - liever rood dan wit) bij storting van borg ter waarde van het apparaat (want ik wil 'm wel blijven bezitten zeg maar, en ik wil er ook niet achteraan zitten om 'm weer terug te krijgen).
De borg krijg je dan natuurlijk weer terug nadat ie heelhuids en op de afgesproken tijd weer terug is ;-)
 
Last edited:
Het is al weer een tijdje stil op dit topic. Kreeg gister de mail van Tesla accessoires dat ik de Chademo adapter kan bestellen. Heb de auto nu een week of drie en eigenlijk alleen nog maar thuis hoeven laden dus twijfel een beetje of ik hem al dan niet zal aanschaffen.

Voor diegene die de chademo adapter al besteld hebben; is het de aanschaf waard of ligt hij ongebruikt in de kofferbak ;-) ?
 
Het is al weer een tijdje stil op dit topic. Kreeg gister de mail van Tesla accessoires dat ik de Chademo adapter kan bestellen. Heb de auto nu een week of drie en eigenlijk alleen nog maar thuis hoeven laden dus twijfel een beetje of ik hem al dan niet zal aanschaffen.

Voor diegene die de chademo adapter al besteld hebben; is het de aanschaf waard of ligt hij ongebruikt in de kofferbak ;-) ?

Mijn idee is, gewoon nog een tijdje wachten totdat blijkt dat je hem toch wilt hebben. Dan kan het altijd nog. Ik verwacht dat ik hem nooit nodig zou hebben dus heb hem niet besteld.
 
Ik heb de adapter nu een week of 3 en heb hem al een aantal keren gebruikt. 44kW laden gaat echt lekker snel. Even lunchen en na een uurtje is de batterij weer bijna vol.
Het is natuurlijk heel afhankelijk van je situatie. Ik rijd door het hele land, geen "vaste" routes. Dan is elke mogelijkheid om snel te laden erg handig.
 
Ik heb de adapter nu een week of 3 en heb hem al een aantal keren gebruikt. 44kW laden gaat echt lekker snel. Even lunchen en na een uurtje is de batterij weer bijna vol.
Het is natuurlijk heel afhankelijk van je situatie. Ik rijd door het hele land, geen "vaste" routes. Dan is elke mogelijkheid om snel te laden erg handig.

Voor mij het zelfde. Ik ben er ook blij mee. Gisteren nog even snel met 44kW wat extra geladen. De regen en flinke wind deden het verbruik flink stijgen.

fr_593_size1024.jpg
 
Ik heb een zoon in Bretagne wonen - aan de kust. Zonder CHAdeMO bijna niet te doen, tenzij je alle tijd hebt..... geen SuC's na Calais en eigenlijk best wel regelmatig CHAdeMO opties. We gaan in mei die kant op.

Welke site gebruik je voor een overzicht met chademo laadpunten in Frankrijk?

En weet iemand misshcien hoe het zit met de Nissan dealers?
Nissan only?
Of tegen betaling ook andere Chademo ev's?
 
Schermafdruk 2015-03-15 11.03.50.jpg

Inderdaad, ChadeMO laadpunten genoeg. Ik zoek m'n route uit en kies de potentiële laadpunten (Chademo.com inderdaad) en bekijk dan via chargemap/plushare/EV-tripplanner etc hoe je moet betalen. Daarnaast waag ik er wel even een mailtje of telefoontje aan om zo nodig meer zekerheid te hebben, Daarnaast altijd plan B in het achterhoofd.. ach - uiteindelijk heb ik er maar twee of zo nodig. IKEA Rouen is gratis (wel vooraf controleren of'ie werkt..), in Amiens zit eoa fabriek waar ik terecht zou moeten kunnen..etc.

En je moet de openingstijden (sic) in de gaten houden..! Veel Fransen (zeker op platteland) sluiten nog alles tussen 12 en 2..
 
Last edited:
Het ziet er naar uit dat ik 'm voorlopig niet nodig ga hebben, daarom te leen/huur (voor wat je het waard vindt - liever rood dan wit) bij storting van borg ter waarde van het apparaat (want ik wil 'm wel blijven bezitten zeg maar, en ik wil er ook niet achteraan zitten om 'm weer terug te krijgen).

Als van de zomer de SuC aan de Brennerpas nog niet gereed is, houd ik me aanbevolen!:smile:
 
Heb het gezien.. typerend voor de situatie met oplaadpalen in vrijwel elk land.. elkaar tegensprekende apps/sites...
Vandaar dat ik er meerdere gebruik, potentiële lokaties op m'n route plan en zo mogelijk controleer... en bij voorkeur plan B en C in de achterzak..
In het buitenland merk je pas hoe ver NL voorloopt qua infrastructuur. Al vind ik ook hier de kwaliteit van de meeste Apps ronduit slecht en weinig doordacht... Nuon is een positieve uitzondering..


Er zit nogal een verschil in de resultaten (Zie bijv. Spanje) tussen de link en de resultaten via het *.kml bestand? Gaat dat goed?
 
Voor diegenen die er nog op wachten, what you see is what you get :cool::

Het ziet er naar uit dat ik 'm voorlopig niet nodig ga hebben, daarom te leen/huur (voor wat je het waard vindt - liever rood dan wit) bij storting van borg ter waarde van het apparaat (want ik wil 'm wel blijven bezitten zeg maar, en ik wil er ook niet achteraan zitten om 'm weer terug te krijgen).
De borg krijg je dan natuurlijk weer terug nadat ie heelhuids en op de afgesproken tijd weer terug is ;-)

Ik ben de gelukkige die hem heb mogen lenen. Gisteren opgehaald. Bas, bedankt! En hij werkt! Is nu aan het laden bij BP Galgenwaard in Utrecht. Bij de lader hangt een briefje dat je je moet melden bij de kassa. Daar wordt je verteld dat de lader niet communiceert met New Motion, en dus rekenen ze een vast tarief af te rekenen bij de kassa. Een voor ons Tesla rijders zeer gunstig vast tarief van 6 euro :smile:. Wel nog even afwachten of er niet alsnog een afrekening van New Motion komt.