Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nieuwe basisversie: Model S 70D

This site may earn commission on affiliate links.
Blijkbaar verwachten ze niet uit te komen met de voorraad elektrische achterkleptelescopen de komende tijd .

Ik hoop het wel: volgende week krijg ik twee nieuwe (de mijne zijn al vanaf de levering stuk...)
Maar goed: back OT: ik hoor nu meer en meer mensen roepen dat het nu steeds interessanter wordt met de Tesla's, maar dat ze met al die onverwachte aankondigingen toch even afwachten wat er nu weer gaat komen...
 
ik kom inderdaad op dezelfde prijs uit voor een 70D als voor de bestelde 60, zonder de elektrische achterklep en andere features die nu in het premium pakket zitten. De duo lader ook niet, maar die kan ik in de shop niet meer terug vinden.

Toen ik mijn 60 bestelde was de basis prijs 66,200. Dat is een verschil van 10,900 met de huidige basis prijs. Met alle opties, inclusief supercharger, tech pakket, duo lader kom ik uit op 74,505 voor mijn 60. Voor een 70D zou je dan met deze opties (excl. electrische achterklep) op EUR 8,180 verschil komen.
Een hoop geld en voor mij helaas zou het niet meer passen in het lease budget.

Kortom blij dat ik hem vorig jaar heb besteld, en stiekum toch ook wel jaloers op de extra range die deze zou geven en de all wheel drive.
Ik ga nu even naar www.staatsloterij.nl. Ik meld me later weer......
 
Ben benieuwd wat het werkelijke bereik van de 70D is. Op papier scheelt het 60km met de 85D, maar we weten natuurlijk allemaal dat in de praktijk de effectieve range van een 85 met een 100% lading tussen de 330 en 360 kilometer ligt (tenzij er sprake is van erg gunstige of ongunstige omstandigheden). Als je met een 70D nog steeds boven de 300 km kan komen is dat wellicht een interessantere optie dan een rwd-85 die 5k duurder is. Ik heb iets te vaak de volle range nodig, maar voor veel mensen zal een 70D met autopilot en performance stoelen al een prima auto zijn (kost net iets onder de 83k als je geen metallic neemt)
 
Spijtig van de achterklep… . Is het enige (nuttige) in het premium pack dat ik zou missen. Maar € 5.100,- voor het pack + € 750,- voor de alcantara bekleding die moet om het Premium pack te kunnen nemen vind ik teveel; m'n budget heeft z'n grenzen… .
Enfin, we wachten nog heel even af, misschien verandert het binnenkort weer?
 
Ik vraag me vooral af of ze nieuwe motoren gebruiken in de 85D of het puur software is, of ze gewoon correctere waarden gebruiken aangezien er al meldingen waren van 0-60MPH onder de 4.5s van Amerikaanse gebruikers.

Volgens de Amerikaanse threads zou het om een software aanpassing gaan. Nou weet ik niet of alle 85D die al geleverd zijn deze update krijgen (lijkt mij van wel) of dat dit alleen vanaf de fabriek zou kunnen.
 
Waren er niet een paar nieuwe mensen aan boord gekomen i.p.v. Jerome?
Blijkbaar mogen ze onafhankelijk van elkaar hun visie/beleid/stokpaardjes ten uitvoer brengen. Nu nog prijs- en uitvoeringsdifferentiatie per land en wat 'actiemodellen' en Tesla Motors is een gewone autofabrikant geworden.
Elon mag als tegenprestatie de ridicule US$ 10K 'gas savings' blijven claimen. Gelukkig heeft hij de nog meer ridicule besparing op verloren uren op het tankstation moeten laten varen.
 
Waren er niet een paar nieuwe mensen aan boord gekomen i.p.v. Jerome?
Blijkbaar mogen ze onafhankelijk van elkaar hun visie/beleid/stokpaardjes ten uitvoer brengen. Nu nog prijs- en uitvoeringsdifferentiatie per land en wat 'actiemodellen' en Tesla Motors is een gewone autofabrikant geworden.
Elon mag als tegenprestatie de ridicule US$ 10K 'gas savings' blijven claimen. Gelukkig heeft hij de nog meer ridicule besparing op verloren uren op het tankstation moeten laten varen.

Nou, laten we welwezen, dat is bij aankoop niet op de NL site te zien.

In de US is de gehele manier van benaderen van potentiële klanten anders dan hier. Wij zijn wat nuchterder.

Dat hier bij de leaseprijs wel OOK een maandbedrag wordt aangegeven na verrekening van brandstofvoordeel vind ik niet verkeerd. In vergelijking met andere aanbieders moet je dit gewoon mee laten wegen. Ik zie er eerlijk gezegd niets verkeerds in.
 
Huh,

Inderdaad, nu weer een aantal kleuren verdwenen en de premium is nu veel goedkoper geworden - inclusief alcantara -.

De configuratie begint zo een beetje op de "aanbieding van de dag" te lijken… .

Heb nu voor € 1.700,- meer Alcantara aankleding en ambianceverlichting. De ambiance zal groot zijn me dunkt… .
 
De configuratie begint zo een beetje op de "aanbieding van de dag" te lijken… .

.

Ik dacht een goede deal te hebben met mijn auto, maar door het husselen van opties snap ik zelf al niet meer wat die nu zou moeten kosten....
Raak zo een beetje het spoor bijster. Tot aan de Tesla heb ik ook nooit een smartphone gehad (door de app moest ik wel :biggrin:), juist omdat het zo snel wisselde en omdat je daardoor altijd te veel betaalde...
Wel jammer dat Tesla dat nu ook lijkt te gaan doen. Gevolg? Wellicht uitstelgedrag van potentiële kopers. Wat komt er nog meer????