Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nieuwe basisversie: Model S 70D

This site may earn commission on affiliate links.
Ik vraag me vooral af of ze nieuwe motoren gebruiken in de 85D of het puur software is, of ze gewoon correctere waarden gebruiken aangezien er al meldingen waren van 0-60MPH onder de 4.5s van Amerikaanse gebruikers.
 
Het is wat verwarrend, maar er is nog steeds een 85 met achterwielaandrijving te bestellen. Begin met de 85D en zet dan bij de opties de 4wd uit.
Qua prijs is een 85 die vergelijkbaar is mijn mijn 85 momenteel zo'n 8.000 euro goedkoper dan toen ik bestelde (april 2013). Dan mis je alleen de elektrische achterklep.

voor 5000 euro kan je er de elektrische klep en de extra lampjes nog bij nemen:smile:
 
Op de us site wordt er in de prijs alvast gerekend meer 10.000us$ aan brandstofbesparingen. Cash price is wel accuraat. Beetje vreemde tactiek, als je het mij vraagt.
De duolader is volgens mij een tijdje geleden al gedegradeerd tot achteraf inbouw optie; ik heb het zelf nog weinig gemist. Jammer dat de automatische achterklep zo duur is geworden.
Nieuwe blauw en warm silver zijn fraaie toevoegingen aan het pallet.
MTC.

PS. Dat geknutsel telkens met die pakketten is een verwarrende hobby van Tesla.
 
PS. Dat geknutsel telkens met die pakketten is een verwarrende hobby van Tesla.

en zij niet alleen. het is een ziekte, die pretpakketten, maar bij de gewone merken kun je ipv een pakket nog eens 1 must-have los bestellen. Maar het ergste zijn die combinaties in de configurators: klik de gewenste extra aan, "u dient hiervoor tevens het sfeerlichtpakket te bestellen" :cursing:
 
Heb net een 85 besteld deze week-end.
Eerste indruk was dat de nieuwe prijzen lager waren: 93k€ ipv 96k€ voor mijn configuratie, maar idd bij nadere nazicht, besefte ik ook dat de pakketen veranderd waren, en in bijzonder de achterklep is nu een zeer dure optie, wat maakt dat in feit mijn configuratie boven 99€ neerkomt.
Ik vind ook de 70D een aantrekkelijk alternatieve ipv de 85 kwa performance. Maar ik vraag mij ook of er binnenkort ook een 100 zal komen...

Ik had eerst de 85D gekozen, maar moest een compromis vinden met mijn betere helft, dus de 5100€ late vallen. 70D of 85... dit word moeilijk :smile:
 
Blijkbaar verwachten ze niet uit te komen met de voorraad elektrische achterkleptelescopen de komende tijd of zie ik dat verkeerd?
Die dingen kosten aftermarket inclusief volledige inbouw en btw rond de 1100 euro voor een VAG auto dus op de montagelijn bij Tesla zullen de kosten ervan misschien een tiende van dat bedrag zijn...

Of eigenlijk moet je het anders zien: elke 70D klant die de elektrische achterklep erbij bestelt, betaalt in feite voor zo'n 30 andere auto's de (in de prijs inbegrepen) elektrische achterklep.