Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Neem tijdig actie met je eMMC (en hoe dat te doen).

This site may earn commission on affiliate links.
Tesla zat in het verleden een paar keer op de rand van het faillissement en had gewoon de keuze niet om betere service/kwaliteit te leveren.
Gelukkige had ik ze op die momenten niet nodig.
Het laatste jaar had ik dan wel weer 5 service behoeftes en ben steeds super behandeld. Beter dan in om het even welke garage de dertig jaar er voor.
Ik zou, mocht ik jou zijn een nieuwe service request inschieten met een samenvatting van jouw posts-historie en met de explicite vraag om te escaleren.
 
  • Like
Reactions: job-lek and arri
@ one-Ten "Paar jaar geleden deden mijn bandensensoren het niet meer. Tesla wilde héél graag dat ik tegen hoge kosten liet onderzoeken en een upgrade deed naar het nieuwe type. Ik heb geweigerd en héél vaak aangegeven dat ik mijn eigen betaalde oude software versie terugwilde waarin ze het gewoon deden. Zonder resultaat. Twee jaar rond gereden met grote irritante knipperende melding in beeld. Langzaam begonnen wereldwijd steeds meer mensen te klagen, en een half jaartje geleden deden ze het ineens weer na een software update. Niks stuk dus, maar ongetwijfeld hebben ze héél veel mensen ten onrechte nieuwe sensoren aangesmeerd."

Ik rij ondertussen ook al een jaar rond met deze melding en Tesla wil volledig nieuw system installeren, rond de 1000 euro, voor een 8 jaar oude auto ( model s 60 uit 2013). Het kan dus zijn dat er helemaal niets defect is ? En kan bandenboeren sensoren vervangen ipv nieuw systeem als toch defect ?
 
Ik rij ondertussen ook al een jaar rond met deze melding en Tesla wil volledig nieuw system installeren, rond de 1000 euro, voor een 8 jaar oude auto ( model s 60 uit 2013). Het kan dus zijn dat er helemaal niets defect is ? En kan bandenboeren sensoren vervangen ipv nieuw systeem als toch defect ?
Heb je de batterijen al eens laten vervangen? Die gaan 5-7 jaar mee.
 
En dat mag. Niet iedereen heeft een roze Tesla bril en vindt alles logisch en verklaarbaar.

1) Tesla heeft het eMMC probleem te lang laten sudderen.
2) Tesla heeft te hoge prijzen gevraagd voor het oplossen van een eigen design/softwarefout.
3) Alleen als NHTSA met klachten gaat bemoeien komt Tesla uit de startblokken, omdat de veiligheid in het geding was.
4) Tesla heeft een wazig beleid rond de vergoeding.
5) Tesla heeft misbruik van gemaakt van de MCU2 oplossing voor prima werkende MCU1 met defect geheugen.
6) Tesla is doof voor klachten. Als de auto nog vooruit komt is het al snel prima.

Niet iedereen op het forum hoeft gelukkig met zijn aankoop te zijn. Als Tesla een klein percentage van zijn klanten naait door hun eigen designfouten, lijkt me het zeer nuttig dat deze info gedeeld wordt. Of het nu een koplamp, aandrijfas, MCU of accu is. De marges op onze auto's zijn hoog genoeg voor een premium service.
Klinkt heel herkenbaar. Ik heb hiervoor ook een auto gehad met diverse algemeen bekende problemen en de dealer en importeur ontkende de problemen en wilden er niets aan doen. Tesla is net een echte auto fabrikant, net als alle anderen.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Het is makkelijk om bij een aandelenprijs van >USD1000 te roepen dat ze in het verleden het niet zo nauw hadden moeten nemen met kosten, maar het feit dat je nu aan zo een aandelenprijs zit, is net omdat men stevig in de kosten is gaan snoeien omdat men pas in 2020 winst is gaan maken, en nog altijd niet de verliezen van de vorige boekjaren heeft dichtgereden.

Je kan klagen over hoe Tesla het heeft aangepakt, maar ik heb in het verleden al erop gewezen dat chips gaan solderen niet tot het normale takenpakket behoort van een autotechnicus,

Voor ons aandelen bezitters is die werkwijze misschien (tijdelijk) positief, voor klanten niet. Je moet tevreden klanten krijgen, en op een eerlijke manier geld verdienen, en niet ten koste van de klant de koers omhoog willen hebben.

Een Teslaautotechnicus hoeft voor het vervangen van een eemc geen soldeerbout aan te raken hoor. Dat hoeft alleen als je alleen het chipje vervangt. Bij Tesla trekken ze gewoon de MCU er uit, schroeven het Tegra bordje er af en en het nieuwe er op. Paar schroefjes en als je het een paar keer hebt gedaan flitsend snel gedaan. En er is echt niemand die daarna een nieuwe geheugenchip op dat bordje gaat solderen hoor. Die gaat gewoon de prullenbak in, want gewoon een nieuw bordje uit China voor een paar duppies is veel goedkoper dan een nieuwe chip solderen.
 
@ one-Ten "Paar jaar geleden deden mijn bandensensoren het niet meer. Tesla wilde héél graag dat ik tegen hoge kosten liet onderzoeken en een upgrade deed naar het nieuwe type. Ik heb geweigerd en héél vaak aangegeven dat ik mijn eigen betaalde oude software versie terugwilde waarin ze het gewoon deden. Zonder resultaat. Twee jaar rond gereden met grote irritante knipperende melding in beeld. Langzaam begonnen wereldwijd steeds meer mensen te klagen, en een half jaartje geleden deden ze het ineens weer na een software update. Niks stuk dus, maar ongetwijfeld hebben ze héél veel mensen ten onrechte nieuwe sensoren aangesmeerd."

Ik rij ondertussen ook al een jaar rond met deze melding en Tesla wil volledig nieuw system installeren, rond de 1000 euro, voor een 8 jaar oude auto ( model s 60 uit 2013). Het kan dus zijn dat er helemaal niets defect is ? En kan bandenboeren sensoren vervangen ipv nieuw systeem als toch defect ?
Volgens mij is er nu weer ergens een knop in het menu met iets als 'reset tpms' of zo. Die is lange tijd weggeweest en bij een storing kon je dus niet resetten, bij de nieuwere types niet nodig, die doen het automatisch. Toen de knop terug was heb ik hiermee mijn systeem gereset en sindsdien geen storingen meer.
Een bandenboer kan uitlezen of je sensoren nog bereikbaar zijn..
 
Ik heb ooit wel de sensoren laten vervangen voor het nieuwere type, zodat je per band ook de druk kan aflezen. Koste toen geloof ik 1500 euro, de kosten zijn vooral zo hoog omdat ze ergens achter in de auto een compleet nieuwe unit monteren die communiceert met het nieuwe type sensor.
 
  • Informative
Reactions: job-lek
HBM 4 in 1 Digitale Bandenspanningsmeter

Is een stuk goedkoper. 😀


Maar nu back on Topic, dit was het eMMC draadje toch?
De 8gb van mij is blijkbaar ooit vervangen door een nieuwere 8gb, dus mijn eMMC was in februari nog in een goede staat.
Ik ben/was van plan om mijn MCU1 te vervangen door een MCU2 maar ik krijg geen extra korting om het in 1 keer te laten doen. Ook lees ik problemen met extra phantom drain etc, dus ik heb met de MCU wat minder haast gekregen.

Er is een recall voor de eMMC om die te vervangen voor de grotere versie. Kun je dit gewoon aanvragen in de app en in hoeverre is Tesla verplicht i.v.m. die recall dit te doen? Of kunnen ze gewoon zeggen die van jouw is nog goed genoeg en hier heb je de rekening van de onderzoeks kosten?
 
HBM 4 in 1 Digitale Bandenspanningsmeter

Is een stuk goedkoper. 😀


Maar nu back on Topic, dit was het eMMC draadje toch?
De 8gb van mij is blijkbaar ooit vervangen door een nieuwere 8gb, dus mijn eMMC was in februari nog in een goede staat.
Ik ben/was van plan om mijn MCU1 te vervangen door een MCU2 maar ik krijg geen extra korting om het in 1 keer te laten doen. Ook lees ik problemen met extra phantom drain etc, dus ik heb met de MCU wat minder haast gekregen.

Er is een recall voor de eMMC om die te vervangen voor de grotere versie. Kun je dit gewoon aanvragen in de app en in hoeverre is Tesla verplicht i.v.m. die recall dit te doen? Of kunnen ze gewoon zeggen die van jouw is nog goed genoeg en hier heb je de rekening van de onderzoeks kosten?
Ik zou gewoon even een mailtje doen naar je service advisor. Ik was bij Tesla voor een airco service dit jaar. Bij mij is in 2019 de gehele mcu1 vervangen door een nieuwe, dus mijn eMMC was nog goed. Echter navraag gedaan bij de medewerker en een update naar een 64gb eMMC werd ingepland en onderdelen besteld. Daarna heb ik bij een vervolg bezoek de auto gebracht en is dit kostenloos vervangen.
 
Ik zou gewoon even een mailtje doen naar je service advisor. Ik was bij Tesla voor een airco service dit jaar. Bij mij is in 2019 de gehele mcu1 vervangen door een nieuwe, dus mijn eMMC was nog goed. Echter navraag gedaan bij de medewerker en een update naar een 64gb eMMC werd ingepland en onderdelen besteld. Daarna heb ik bij een vervolg bezoek de auto gebracht en is dit kostenloos vervangen.
Ik heb een afspraak in januari om mijn aandrijfassen te laten vervangen en kreeg vandaag spontaan een email en sms dat ze mijn eMMC ook willen gaan vervangen.
 
Ik heb een afspraak in januari om mijn aandrijfassen te laten vervangen en kreeg vandaag spontaan een email en sms dat ze mijn eMMC ook willen gaan vervangen.
Vandaag even met mijn service center gesproken. Ik heb het vermoeden dat ze graag de eMMC in mijn auto plaatsen en dat ze het niet gek vinden dat ze veel werk nog een keer moeten doen als ik mijn MCU wil gaan upgraden. Waarschijnlijk is het voor hun extra betaald werk. De eMMC wordt betaald uit de recall pot (USA?) en de MCU upgrade uit de diepe zakken van de klant. Dus ik stel mijn MCU weer een poosje uit. :rolleyes:
 
Heb afgelopen maand een service request ingediend voor de eMMC vervanging icm software update naar een 2021 build. Is gisteren kosteloos uitgevoerd in Tilburg. 10:45 daar, 13:45 klaar. Ondertussen lekker gewandeld in het natuurgebied net ten noorden van het service center. Helaas was de meest recente software build nog steeds 2020. Daar kunnen ze verder in het service center niets aan doen, gewoon geduld hebben. Oh en batterijtje van AB is vervangen, service. Hoop dat ik hiermee het komende jaar weer wat mooie kilometers mag maken.
 
  • Like
Reactions: Maarten and job-lek
Ik heb ook eerst de call-back eMMC vervanging laten doen en een maand later de MCU2 upgrade.
Hadden ze maar de MCU2 500€ goedkoper moeten maken als ze daarmee ook het eMMC probleem konden oplossen.
Nee, serieus, ik had meer impact verwacht van de eMMC vervanging.
Wel tevreden van de MCU2 upgrade trouwens. Een aanrader. En als je auto 5 jaar geworden is, verdient hij dit wel.
En dat er geen updates meer naar MCU1 gaan is ook te begrijpen. Die zit ondertussen echt wel aan zijn limieten. Stel je voor, een computerversie van 7 jaar oud.