Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Neem tijdig actie met je eMMC (en hoe dat te doen).

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb als modus dat ik posts langer dan pakweg 5 zinnen oversla, het leven is te kort. Sowieso heb ik het niet zo op mensen die lang van stof zijn, dus wat de Wooters en oude personen allemaal op dit forum beweren, geen idee:cool:. Op deze manier pak je de nuttige info in zo'n draadje toch mee.
 
Ik heb als modus dat ik posts langer dan pakweg 5 zinnen oversla, het leven is te kort. Sowieso heb ik het niet zo op mensen die lang van stof zijn, dus wat de Wooters en oude personen allemaal op dit forum beweren, geen idee:cool:. Op deze manier pak je de nuttige info in zo'n draadje toch mee.
Ok, de korte samenvatting als slot:
Degene die de vergoeding nog niet hebben aangevraagd moeten heel goed hun woorden wegen.
Want als tesla het kan, zullen ze die vergoeding weigeren.
 
Ik ben echt niet de enige die hele slechte ervaringen met tesla service heeft.
De enigen die ik ken met hele slechte ervaringen met Tesla service zijn 7 vrijwel anonieme jankerds op dit forum. Je hebt een account van vorig jaar, maar maar 25 posts, en plots staat je Tesla al regelmatig in het SeC met problemen die al jaren bekend zijn?

Wat het moment dat tesla die software heeft aangepast zit ik er misschien naast, ik weet niet precies wanneer ze dat gedaan hebben.
Wel heb ik er toen GEEN informatie van tesla over gehad.
Pas ergens eind vorig jaar / begin dit jaar kreeg ik bericht van tesla dat er een probleem was, en dat ze het eventueel gingen vergoeden.
Maar alleen als de auto minder dan 180.000 had gereden.
En daar viel de mijne niet onder.
Ik moest wel de laatste versie software installeren ( wat altijd gebeurd ), want die zorgde ervoor dat o.a de richtingaanwijzers bleven werken.
Wat dus in mijn ogen niet snel is om dat probleem op te lossen.
Verder NOOIT meer een update gehad dat het nu ook voor auto's met meer dan 180.000 zou gelden.
Uh? Een software update omdat anders de richtingsaanwijzers gingen stoppen met werken?
Toeval? Tja, het mag duidelijk zijn wat ik daar van denk.
Misschien is Facebook eerder je ding.
 
  • Funny
Reactions: job-lek
De enigen die ik ken met hele slechte ervaringen met Tesla service zijn 7 vrijwel anonieme jankerds op dit forum. Je hebt een account van vorig jaar, maar maar 25 posts, en plots staat je Tesla al regelmatig in het SeC met problemen die al jaren bekend zijn?


Uh? Een software update omdat anders de richtingsaanwijzers gingen stoppen met werken?

Misschien is Facebook eerder je ding.
Wat heeft het aantal post van mij hiermee te maken?????
En ik heb helemaal niet gezegd dat ik regelmatig in het SeC sta.
Wel stond de auto er twee maanden ja, dus als je dat regelmatig wil noemen, dan inderdaad regelmatig.

Een van de problemen met de auto als de eMMC stopt is ( volgens de site van tesla zelf ) en de software is niet geupdate :
There is no risk to vehicle drivability if the eMMC malfunctions, including no effect on acceleration, braking or steering, but if your vehicle is running software older than 2020.48.12 and the eMMC malfunctions, then you may lose access to the rearview backup camera display, exterior turn signal lighting on

En sorry hoor, maar als je met Facebook en zo gaat beginnen, laat dan verder maar.
Kennelijk geen argumenten meer.
 
Ok, de korte samenvatting als slot:
Degene die de vergoeding nog niet hebben aangevraagd moeten heel goed hun woorden wegen.
Want als tesla het kan, zullen ze die vergoeding weigeren.
Het enige wat je hoeft te doen is zeggen dat je door een medewerker van Tesla naar Loek bent verwezen. Dat was bij mij tenminste de trigger om het toch te betalen.

Graag gedaan…
 
  • Like
Reactions: job-lek
Nog korter:
Andere merken doen hetzelfde.
Ja, en?
We ( ik ) hebben het hier over tesla, de eMMC en de ( geen ) vergoeding ervoor. Dat is wat ik hier heb aangegeven in mijn post ongeveer een week geleden.
Vervolgens wordt ik aangevallen op het feit dat ik dus geen tesla meer neem hierna, krijg ik te horen dat de service wel perfect is, dat ik maar een BMW moet nemen, ik meer moet posten??????? en nog meer van dat soort onzin.
Feit is wel dat die wooter in ieder geval heeft aangegeven dat hij begrijpt dat met mijn auto twee maanden in de SeC ( voor een rubber ringetje, dus niet voor het uitbouwen van een motor en accu of zo ) mijn lontje wat kort is. Dat is denk ik het maximale dat er uit hem te krijgen zal zijn.
En ja, service tesla is perfect ( behalve toevallig bij mij dan niet ), ieder ander merk is slechter, en BMW het ergste van allemaal.
Zo goed?
 
Ja, en?
We ( ik ) hebben het hier over tesla, de eMMC en de ( geen ) vergoeding ervoor. Dat is wat ik hier heb aangegeven in mijn post ongeveer een week geleden.
Vervolgens wordt ik aangevallen op het feit dat ik dus geen tesla meer neem hierna, krijg ik te horen dat de service wel perfect is, dat ik maar een BMW moet nemen, ik meer moet posten??????? en nog meer van dat soort onzin.
Feit is wel dat die wooter in ieder geval heeft aangegeven dat hij begrijpt dat met mijn auto twee maanden in de SeC ( voor een rubber ringetje, dus niet voor het uitbouwen van een motor en accu of zo ) mijn lontje wat kort is. Dat is denk ik het maximale dat er uit hem te krijgen zal zijn.
En ja, service tesla is perfect ( behalve toevallig bij mij dan niet ), ieder ander merk is slechter, en BMW het ergste van allemaal.
Zo goed?
Ik snap je frustratie, maar ik denk dat je bij een ander merk tegen dezelfde dingen aan kunt lopen. Je kunt je dus afvragen wat dat gaat bieden. Als je verder tevreden bent over de auto kun je je afvragen wat het voordeel is van van een overstap. Iedereen heeft wel een goede of slechte ervaring met een merk ook Tesla is niet perfect nat als alle anderen.. In jou geval zou ik ook balen, maar dat heb ik gehad bij twee andere merken.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik snap je frustratie, maar ik denk dat je bij een ander merk tegen dezelfde dingen aan kunt lopen. Je kunt je dus afvragen wat dat gaat bieden. Als je verder tevreden bent over de auto kun je je afvragen wat het voordeel is van van een overstap. Iedereen heeft wel een goede of slechte ervaring met een merk ook Tesla is niet perfect nat als alle anderen.. In jou geval zou ik ook balen, maar dat heb ik gehad bij twee andere merken.
Iedereen kan zelf die afweging wel maken denk ik. Ik heb twee auto’s met problemen gehad die me teveel extra hebben gekost naast de normale kosten en afschrijving. De behandeling van die problemen waren dusdanig slecht dat ik afgeknapt ben op die merken. Gelukkig heb ik geen auto nodig op dit moment en mijn vrouw wil zeker geen Tesla. Zodra ik weer een auto nodig heb komt ondanks dat afknappen Tesla toch weer in beeld ben ik bang. Gelukkig komt er steeds meer om te kiezen.
 
Tsja, Tesla is gewoon super onbetrouwbaar qua service, ze liegen alles aan elkaar. Weten van problemen maar ontkennen gewoon. Het is een vreselijk bedrijf.
Mijn Tesla is nog steeds een hele fijne auto, maar zou voor de meeste mensen totaal onbruikbaar zijn.
Ding laadt nooit meer sneller dan 30kW, vaak nog minder. Meerdere keren voor onderzoek betaald, maar alles is in orde. Mailtjes, telefoontjes, brieven helpt allemaal niks. Nu rij ik alleen nog lokaal en laad ik alles op de zaak met 11kW, dus voor mij is het niet onbruikbaar, maar het is niet wat me beloofd is.
Paar jaar geleden deden mijn bandensensoren het niet meer. Tesla wilde héél graag dat ik tegen hoge kosten liet onderzoeken en een upgrade deed naar het nieuwe type. Ik heb geweigerd en héél vaak aangegeven dat ik mijn eigen betaalde oude software versie terugwilde waarin ze het gewoon deden. Zonder resultaat. Twee jaar rond gereden met grote irritante knipperende melding in beeld. Langzaam begonnen wereldwijd steeds meer mensen te klagen, en een half jaartje geleden deden ze het ineens weer na een software update. Niks stuk dus, maar ongetwijfeld hebben ze héél veel mensen ten onrechte nieuwe sensoren aangesmeerd.
Eemc verhaal, wereldwijd klachten, alles werd ontkend, diverse mensen veel geld betaald voor een nieuwe MCU. Ik een nieuwe chip bij Loek, waarmee mij storing was verholpen. Dat Tegrabordje kost enkele euro's, en is echt wel in een half uurtje te vervangen. Als ze die dingen gewoon groot hadden ingekocht ruim van te voren en gewoon bij elke auto die voor onderhoud kwam zo'n nieuw bordje er in gestoken hadden hadden ze nu niet allerlei mensen hun third party reparatie hoeven te vervangen, of hun ten onrechte geheel vervangen MCU te vergoeden. Uiteindelijk had het waarschijnlijk qua geld heel weinig gescheeld, maar hadden er niet wereldwijd duizenden klanten zich tijden lang te hoeven ergeren en met onbruikbare gezeten. Dan was er een grotere klanttevredenheid geweest, meer terugkerende kopers, en goede publiciteit.
Dan het hele accuverhaal natuurlijk, dat is qua kosten voor Tesla natuurlijk begrijpelijk, want dat gaat om veel geld. Maar het neemt niet mee dat het eigenlijk gewoon oplichting/diefstal is. Je koopt een auto met een bepaalde beloofde accucapaciteit en laadsnelheid. Dan kan je niet zomaar om je eigen financien te beschermen bij derden accucapacteit stelen door het maximumvoltage te verlagen, en niet zomaar laadsnelheid stelen door dat omlaag te schroeven, en niet zomaar regeneratie stelen op koude dagen en korte stukjes door dat bij koude accu te beperken.
Die auto is niet meer van hen, hij is verkocht en betaald, ze moeten er gewoon afblijven. Softwareupdates prima, maar dan wel van te voren waarschuwen als die beperkingen gaan opleveren, zodat de kans zelf kan kiezen wat hij wil. En de kans altijd de mogelijkheid geven terug te gaan naar vorige versies.
En vooral niet gaan liegen, want dat doen ze glashard, ze hebben tijdenlang beweert dat er absoluut geen beperkingen kwamen. ('mogelijk is er iets stuk, laat je auto maar een paar keer duur onderzoeken.. o nee.. toch alles in orde.. jammer, geen idee..')

Dat alle andere problemen, defecte DCDC waar Tesla me eigenlijk 3750 ex voor wilde laten betalen. Zelf maar opengezaagd en de zekering vervangen, al met al uurtje werk. De gemiddelde consument heeft geen andere keus dan Tesla het hoge bedrag te betalen voor hun domme ontwerp.
Zelfde met handgrepen, onboard lader, dagrijverlichting, lekkende achterlichten (ik heb er gaten in geboord zodat het water er uit kan lopen) . Het heeft mij allemaal niks gekost omdat ik het zelf gerepareerd heb, maar anders had het een kapitaal gekost, en allemaal geen normale slijtage, maar slechte montage, slecht ontwerp of slechte kwaliteit onderdelen.

Maar voor mij gelukkig bruikbaar, alleen hopen dat de HV accu het blijft doen.

Andere auto's hebben dat echt niet. Mijn vrouw heeft een Kona EV, nu precies twee jaar oud, maar het ding heeft geen enkel storinkje gehad, de jaarlijkse beurt kost een paar tientjes en het ding haalt consequent meer dan de opgegeven range.

Ik had hiervoor een Range Rover TDV8, staat bekend als onbetrouwbaar en complex. Echter jáárenlang gereden, en doorgereden tot 400.000km waarvan ook nog veel met een zware boot of andere aanhanger er achter. Nooit ook maar één storing gehad, op een kapotte parkeersensor na. Geen storing in de luchtvering, geen automaatproblemen, geen turbo's, alles probleemloos.

Ik heb Tesla aandelen, dus hoop dat ze het goed doen, maar hoe ze hun klanten behandelen en wat ze met hun softwareupdates doen gaat ze uiteindelijk opbreken naarmate concurenten ook beter en beter worden. Als superchargers voor derden zijn opengesteld is dat voordeel ook al weg.
 
Tsja, Tesla is gewoon super onbetrouwbaar qua service, ze liegen alles aan elkaar. Weten van problemen maar ontkennen gewoon. Het is een vreselijk bedrijf.
Mijn Tesla is nog steeds een hele fijne auto, maar zou voor de meeste mensen totaal onbruikbaar zijn.
Toch makkelijk dat er een forum is waar je je frustraties weg kunt schrijven. Even 5 minuten wachten totdat je uitgewooterd wordt.

Laatste tijd valt me op dat ze service requests gewoon sluiten met een SMS-je 'wachten op update'. Maar elke keer als er een update komt is er niks verholpen. Het probleem bij Tesla is dat als de vriendelijke medewerker achter de balie gewoon geen enkele manier heeft om te escaleren. Nooit meer een Tesla dus, hoewel de cybertruck nog wel een leuk idee was, maarja: die komt toch niet in europa uit. (net als FSD)
 
  • Like
Reactions: one-ten
Tsja, Tesla is gewoon super onbetrouwbaar qua service, ze liegen alles aan elkaar. Weten van problemen maar ontkennen gewoon. Het is een vreselijk bedrijf.
Mijn Tesla is nog steeds een hele fijne auto, maar zou voor de meeste mensen totaal onbruikbaar zijn.
Ding laadt nooit meer sneller dan 30kW, vaak nog minder. Meerdere keren voor onderzoek betaald, maar alles is in orde. Mailtjes, telefoontjes, brieven helpt allemaal niks. Nu rij ik alleen nog lokaal en laad ik alles op de zaak met 11kW, dus voor mij is het niet onbruikbaar, maar het is niet wat me beloofd is.
Paar jaar geleden deden mijn bandensensoren het niet meer. Tesla wilde héél graag dat ik tegen hoge kosten liet onderzoeken en een upgrade deed naar het nieuwe type. Ik heb geweigerd en héél vaak aangegeven dat ik mijn eigen betaalde oude software versie terugwilde waarin ze het gewoon deden. Zonder resultaat. Twee jaar rond gereden met grote irritante knipperende melding in beeld. Langzaam begonnen wereldwijd steeds meer mensen te klagen, en een half jaartje geleden deden ze het ineens weer na een software update. Niks stuk dus, maar ongetwijfeld hebben ze héél veel mensen ten onrechte nieuwe sensoren aangesmeerd.
Eemc verhaal, wereldwijd klachten, alles werd ontkend, diverse mensen veel geld betaald voor een nieuwe MCU. Ik een nieuwe chip bij Loek, waarmee mij storing was verholpen. Dat Tegrabordje kost enkele euro's, en is echt wel in een half uurtje te vervangen. Als ze die dingen gewoon groot hadden ingekocht ruim van te voren en gewoon bij elke auto die voor onderhoud kwam zo'n nieuw bordje er in gestoken hadden hadden ze nu niet allerlei mensen hun third party reparatie hoeven te vervangen, of hun ten onrechte geheel vervangen MCU te vergoeden. Uiteindelijk had het waarschijnlijk qua geld heel weinig gescheeld, maar hadden er niet wereldwijd duizenden klanten zich tijden lang te hoeven ergeren en met onbruikbare gezeten. Dan was er een grotere klanttevredenheid geweest, meer terugkerende kopers, en goede publiciteit.
Dan het hele accuverhaal natuurlijk, dat is qua kosten voor Tesla natuurlijk begrijpelijk, want dat gaat om veel geld. Maar het neemt niet mee dat het eigenlijk gewoon oplichting/diefstal is. Je koopt een auto met een bepaalde beloofde accucapaciteit en laadsnelheid. Dan kan je niet zomaar om je eigen financien te beschermen bij derden accucapacteit stelen door het maximumvoltage te verlagen, en niet zomaar laadsnelheid stelen door dat omlaag te schroeven, en niet zomaar regeneratie stelen op koude dagen en korte stukjes door dat bij koude accu te beperken.
Die auto is niet meer van hen, hij is verkocht en betaald, ze moeten er gewoon afblijven. Softwareupdates prima, maar dan wel van te voren waarschuwen als die beperkingen gaan opleveren, zodat de kans zelf kan kiezen wat hij wil. En de kans altijd de mogelijkheid geven terug te gaan naar vorige versies.
En vooral niet gaan liegen, want dat doen ze glashard, ze hebben tijdenlang beweert dat er absoluut geen beperkingen kwamen. ('mogelijk is er iets stuk, laat je auto maar een paar keer duur onderzoeken.. o nee.. toch alles in orde.. jammer, geen idee..')

Dat alle andere problemen, defecte DCDC waar Tesla me eigenlijk 3750 ex voor wilde laten betalen. Zelf maar opengezaagd en de zekering vervangen, al met al uurtje werk. De gemiddelde consument heeft geen andere keus dan Tesla het hoge bedrag te betalen voor hun domme ontwerp.
Zelfde met handgrepen, onboard lader, dagrijverlichting, lekkende achterlichten (ik heb er gaten in geboord zodat het water er uit kan lopen) . Het heeft mij allemaal niks gekost omdat ik het zelf gerepareerd heb, maar anders had het een kapitaal gekost, en allemaal geen normale slijtage, maar slechte montage, slecht ontwerp of slechte kwaliteit onderdelen.

Maar voor mij gelukkig bruikbaar, alleen hopen dat de HV accu het blijft doen.

Andere auto's hebben dat echt niet. Mijn vrouw heeft een Kona EV, nu precies twee jaar oud, maar het ding heeft geen enkel storinkje gehad, de jaarlijkse beurt kost een paar tientjes en het ding haalt consequent meer dan de opgegeven range.

Ik had hiervoor een Range Rover TDV8, staat bekend als onbetrouwbaar en complex. Echter jáárenlang gereden, en doorgereden tot 400.000km waarvan ook nog veel met een zware boot of andere aanhanger er achter. Nooit ook maar één storing gehad, op een kapotte parkeersensor na. Geen storing in de luchtvering, geen automaatproblemen, geen turbo's, alles probleemloos.

Ik heb Tesla aandelen, dus hoop dat ze het goed doen, maar hoe ze hun klanten behandelen en wat ze met hun softwareupdates doen gaat ze uiteindelijk opbreken naarmate concurenten ook beter en beter worden. Als superchargers voor derden zijn opengesteld is dat voordeel ook al weg.
Toch koop je liever aandelen tesla dan Kona 😉
 
  • Like
Reactions: one-ten
  1. one-ten die elke paar weken zijn jammerlijke klaagzang doet betekent niet dat ie telkens meer problemen heeft.
  2. je kan absoluut wel bij Tesla escaleren. Maar inderdaad, dat doe je niet door te janken bij de baliemedewerker. Ook in een Tesla SeC is er een hiërarchie.
Verder moet ik altijd lachen als iemand iets roept als
Als ze die dingen gewoon groot hadden ingekocht ruim van te voren
zonder even stil te staan bij de context. Het is makkelijk om bij een aandelenprijs van >USD1000 te roepen dat ze in het verleden het niet zo nauw hadden moeten nemen met kosten, maar het feit dat je nu aan zo een aandelenprijs zit, is net omdat men stevig in de kosten is gaan snoeien omdat men pas in 2020 winst is gaan maken, en nog altijd niet de verliezen van de vorige boekjaren heeft dichtgereden.

Je kan klagen over hoe Tesla het heeft aangepakt, maar ik heb in het verleden al erop gewezen dat chips gaan solderen niet tot het normale takenpakket behoort van een autotechnicus, en dat service organisaties altijd op zoek gaan naar een oplossing die maar een beperkte opleiding vereist zodat zoveel mogelijk technici deze kunnen uitvoeren. Daarom kiezen alle OEMs er vaak voor om hele componenten te vervangen, waarbij je bij een lokale specialist voor minder geld wél terecht kunt om een kabelboom te herstellen of een chip te vervangen. Als een Loek plots geconfronteerd werd met elke dag 20 auto's van een nieuwe chip te gaan voorzien, zou ie ook snel gaan rekenen of het nog haalbaar is om 7 andere specialisten te vinden om samen met hem die auto's te repareren.

Dus ja, eigenlijk knap dat Tesla het werk van 3rd parties vergoed als je een diagnose hebt gekregen dat je eMMC inderdaad aan z'n limiet liep.

Als je die diagnose nooit hebt gehad, en recht naar een 3rd party reed omdat je MCU wat traag was, hoe kan je dan verwachten dat Tesla die kosten gaat vergoeden?

Was het probleem voorzienbaar? In absolute nummers wel. Maar toen ik mijn SD-kaartjes voor mijn dashcam of mijn Raspberry Pi's kocht, stond ik daar ook niet bij stil, en de rest van de wereld ook niet want betrouwbare SD-kaartjes voor veel read/write acties waren toen nog niet beschikbaar. Nu wel.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik ben preventief naar Loek gegaan zonder diagnose maar heb het toch vergoed gekregen. Kwestie van hoe je het brengt denk ik.

Wat mij het meeste tegenzat was het liegen maar dat zal bij andere merken ook gebeuren. Het was bij Tesla alleen wel heel erg slecht verborgen. En gelukkig had ik niet zoveel problemen als one-ten want dan had ik wel een jurist ingeschakeld.
 
En gelukkig had ik niet zoveel problemen als one-ten want dan had ik wel een jurist ingeschakeld.
Bij one-ten blijft het dan ook bij regelmatig wat negatiefs posten op een forum, ipv een jurist inschakelen. Wat ook weer dom is, want dat negatief posten op een forum heeft een negatief effect op zijn aandelen, terwijl die jurist dat niet doet. Maar die jurist werkt natuurlijk ook niet voor niks.
 
Bij one-ten blijft het dan ook bij regelmatig wat negatiefs posten op een forum, ipv een jurist inschakelen.
En dat mag. Niet iedereen heeft een roze Tesla bril en vindt alles logisch en verklaarbaar.

1) Tesla heeft het eMMC probleem te lang laten sudderen.
2) Tesla heeft te hoge prijzen gevraagd voor het oplossen van een eigen design/softwarefout.
3) Alleen als NHTSA met klachten gaat bemoeien komt Tesla uit de startblokken, omdat de veiligheid in het geding was.
4) Tesla heeft een wazig beleid rond de vergoeding.
5) Tesla heeft misbruik van gemaakt van de MCU2 oplossing voor prima werkende MCU1 met defect geheugen.
6) Tesla is doof voor klachten. Als de auto nog vooruit komt is het al snel prima.

Niet iedereen op het forum hoeft gelukkig met zijn aankoop te zijn. Als Tesla een klein percentage van zijn klanten naait door hun eigen designfouten, lijkt me het zeer nuttig dat deze info gedeeld wordt. Of het nu een koplamp, aandrijfas, MCU of accu is. De marges op onze auto's zijn hoog genoeg voor een premium service.