Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
  • Want to remove ads? Register an account and login to see fewer ads, and become a Supporting Member to remove almost all ads.
  • Tesla's Supercharger Team was recently laid off. We discuss what this means for the company on today's TMC Podcast streaming live at 1PM PDT. You can watch on X or on YouTube where you can participate in the live chat.

Nederland en België Versie 8

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben tevreden over de update tot nu toe. AP werkt fijn en ook de waarschuwing van het stuur vasthouden vind ik niet irritant worden.
Ik heb het automatische laadklepje en geen gekke melding hiervan gehad. De hmi vind ik echt beter. Kan nu teminste zoeken naar een zender voor tuneinradio.
Re-gen werkt volgens mij wat sterker. Ik gebruik het rempedaal nog minder dan voorheen.

Re-gen is inderdaad sterker. Dat staat ook in de releasenotes. Heel prettig zo.
 
Ik luister hoofdzakelijk naar radio via Tunein. Enig nadeel is dat het soms even wegvalt omdat er geen 3G of 4G is.
Maar tot voor V8 begon de radio terug te spelen zodra er opnieuw internetverbinding was. Nu is dat niet het geval. Of het speelt even af om dan definitief te stoppen. Opnieuw op play drukken geeft geen gevolg, moet dan terug zender selecteren voordat hij opnieuw afspeelt. Iemand die dit ook ervaart?
 
De regen is idd sterker, tenminste hij gaat sneller naar de Max en blijft daar ook langer. Vind ik persoonlijk erg fijn.
Er is bij een bugje in de navigatie. De kaarten op het grote scherm worden niet geladen. Dus ook geen file info. Verder doet tunein het ook niet best. Spotify daarentegen wel. Heb het gemeld, zal wel goedkomen..
 
Heb 3G connectivity issues sinds de update. 3G status indicator is meestal "leeg", maar zelfs als er enige netwerk reach wordt weergegeven, dan nog worden de Google Maps, traffic info e.d. gewoon niet geladen. Al 2x maal center display gereset maar geen beterschap. Nog mensen in dezelfde situatie?
 

Attachments

  • IMG_5972.JPG
    IMG_5972.JPG
    337 KB · Views: 34
Rij nu een paar dagen met v8 rond. Ik vind de interface echt geweldig. Strak en rustig met de grijs- en wittinten, mooie iconen. Bijzonder mooi gedaan. En de interface lijkt ook iets vlotter te reageren, iets meer responsive ten opzichte van v7.1. Enige minpuntje tot nu toe is dat ik mijn favorieten van de TuneIn radiostations niet terug kan vinden. Ik krijg wel de recente stations te zien (werkt ook, ik luister toch alleen maar radio 1 en radio 2), maar geen favorieten. Verder prima zo!

Maar eerlijkheid gebiedt mij wel te zeggen dat ik slechts een paar dagen ervaring met v7.1 had :)
 
Nog wat dingetjes gezien vandaag:

- "rode" voetganger op het scherm, en 'chime' als waarschuwing voor voetganger; was, in een bocht naar links, iemand die braaf op het voetpad rechts wandelde, maar anyway: er moet iets goeds gebeurd zijn met AP als ie voetgangers begint te herkennen langs de rijbaan;

- al dan niet "rechts inhalen" hangt denk ik eerder af van de snelheid van de wagen links dan die van je eigen wagen (dus als wagen links 40 rijdt en jij 90 dan kan je wel rechts inhalen);

- FM-ontvangst werkt veel beter denk ik. Mijn kinderen willen altijd naar NRJ of FunRadio luisteren, en op FM werkte dat nooit goed (in Vlaams-Brabant), dus kon ik hen doorgaans overtuigen om kanalen met sterkere signalen, genre Radio1 of Klara, op te zetten. Lukt mij dus niet meer, want FM-ontvangst is zowat even goed geworden als in de ICE van mijn vrouwtje.
 
  • Informative
Reactions: CO2CLEAN
Rij nu een paar dagen met v8 rond. Ik vind de interface echt geweldig. Strak en rustig met de grijs- en wittinten, mooie iconen. Bijzonder mooi gedaan. En de interface lijkt ook iets vlotter te reageren, iets meer responsive ten opzichte van v7.1. Enige minpuntje tot nu toe is dat ik mijn favorieten van de TuneIn radiostations niet terug kan vinden. Ik krijg wel de recente stations te zien (werkt ook, ik luister toch alleen maar radio 1 en radio 2), maar geen favorieten. Verder prima zo!

Maar eerlijkheid gebiedt mij wel te zeggen dat ik slechts een paar dagen ervaring met v7.1 had :)
Interface ziet er uit als een Commodore 64