Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb nu een (legacy, facelift MS) en heb maar 1 Tesla account. Mijn vrouw en ik gebruiken de Tesla app nu dus met dezelfde login. Ik heb gelezen dat de MY Tesla Cloud Profiles ondersteunt. Zijn die gelinked aan een Tesla account? Is het daarvoor nodig/handig om een 2e Tesla account aan te maken?
 
Ik wil graag storage bins bestellen. Echter is de full carpeted editie niet geschikt voor een Y Performance. Nu is de half carpeted editie uitgekomen, blijkt die ook niet geschikt te zijn. Iemand enig idee? Ik wil geen aliexpress storage bins.

 
Ik wil graag storage bins bestellen. Echter is de full carpeted editie niet geschikt voor een Y Performance. Nu is de half carpeted editie uitgekomen, blijkt die ook niet geschikt te zijn. Iemand enig idee? Ik wil geen aliexpress storage bins.

Waarom zou je geen bins van Alie xpress willen. Degene die ik heb besteld zijn uitermate geschikt en doen niet onder aan de orginele van tesla. Komt ten slotte beide china.
 
Ik heb nu een (legacy, facelift MS) en heb maar 1 Tesla account. Mijn vrouw en ik gebruiken de Tesla app nu dus met dezelfde login. Ik heb gelezen dat de MY Tesla Cloud Profiles ondersteunt. Zijn die gelinked aan een Tesla account? Is het daarvoor nodig/handig om een 2e Tesla account aan te maken?
Je hoeft geen 2de account te maken. In de auto maak je een 2de profiel en daar kan je dan de juiste kaart en telefoon aan koppelen zodat zetels etc juist gezet worden.
 
  • Informative
Reactions: RichieB
Waarom zou je geen bins van Alie xpress willen. Degene die ik heb besteld zijn uitermate geschikt en doen niet onder aan de orginele van tesla. Komt ten slotte beide china.
Heb je een Model Y uit Berlijn? Ik had die van Tesla besteld en niet gezien dat ze niet geschikt waren voor mijn Y uit Berlijn. Dat past dus echt niet (rechtervak).
Nu is er een andere variant uit, maar ook die zou niet passen volgens de website. Mocht jij wel ééntje weten op Aliexpress die zou passen, dan hoor ik dat graag.
 
Ik heb een RWD MY met trekhaak, deze is geleverd in de laatste week van maart.
Op mijn gelijkvormigheidsattest staat dat de trekhaak geïnstalleerd is in de fabriek. Ik herinner me van de vorige wagens met trekhaak dat deze toch nog altijd even gekeurd moet worden. Heb ik voor de zekerheid toch even naar de keuring gebeld (goca.be), en daar zeiden ze me dat een keuring van enkel de trekhaak toch noodzakelijk is, vooral om het gebruik te bepalen (750kg, of meer).

Ik kom aan op de keuring, en dan was het eerst al een probleem om het chassis nummer te vinden. Blijkbaar zat dit bij Tesla's op allerlei rare plaatsen zoals achter de binnenbekleding. Gelukkig vonden ze het bij mij vrij snel onder de passagierszetel. Gelukkig, dan kon ik verder naar de technische controle.

Helaas konden ze daar de "d-sticker" niet vinden. Dit zou een sticker moeten zijn die ergens rond de trekhaak geplakt is, die iets zou moeten aangeven over het maximaal toegelaten trekgewicht. Ze hebben met twee man en 3 spiegeltjes proberen die sticker te vinden door het gat aan de bumper. Volgens hun is het helaas bij tesla dat de onderkant ook volledig dicht is, en je dus niet tegoei aan die trekhaak kan zien.

Ze hebben mij uiteindelijk laten gaan met een tijdelijke keuring van 3 maanden, waarbinnen ik opnieuw naar de keuring moet voor de trekhaak. Tot dan heb ik om samen met Tesla die beruchte d-sticker te vinden.

Heeft iemand al ervaring om je Tesla trekhaak te laten keuren in België? Of weet iemand waar die d-sticker zou moeten zitten bij een model Y?
Ik heb ondertussen maar een service request gedaan in de app, maar daar komt nog weinig reactie op.
 
Keuring is inbegrepen in de aankoop. Normaal
krijg je een paar dagen na aankoop een mail om een afspraak te maken. Een onderaannemer van Tesla komt dan jouw wagen ophalen en doet de keuring voor jou.
Als je geen mail kreeg zou, zou ik een service request inschieten via de app.
Chassisnummer zit trouwens voor de
passagierszetel. Er zit daar een ‘klepje’ in het tapijt, waaronder het vinnummer zit.
 
  • Like
Reactions: Ben Hinssen
Heb je een Model Y uit Berlijn? Ik had die van Tesla besteld en niet gezien dat ze niet geschikt waren voor mijn Y uit Berlijn. Dat past dus echt niet (rechtervak).
Nu is er een andere variant uit, maar ook die zou niet passen volgens de website. Mocht jij wel ééntje weten op Aliexpress die zou passen, dan hoor ik dat graag.
€ 32,53 39% Off | Futhope Kofferbak Side Opbergdoos Voor Tesla Model Y 2018-23 Hollow Cover Organizer Stroomden Mat Partitie Boord opbergen Opruimen

wel style 2 selecteren voor Model Y uit Berlijn
 
Heb je een linkje, kon niets vinden via de zoekfuntie


Dat is best wel ernstig om te zien :)
 
  • Like
Reactions: ScoopT
Keuring is inbegrepen in de aankoop. Normaal
krijg je een paar dagen na aankoop een mail om een afspraak te maken. Een onderaannemer van Tesla komt dan jouw wagen ophalen en doet de keuring voor jou.
Als je geen mail kreeg zou, zou ik een service request inschieten via de app.
Chassisnummer zit trouwens voor de
passagierszetel. Er zit daar een ‘klepje’ in het tapijt, waaronder het vinnummer zit.
Goed om te weten! Thanks!

Ik heb een service request naar Tesla aangemaakt, en ook even mijn Advisor gemaild met het probleem.