Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Keuring is inbegrepen in de aankoop. Normaal
krijg je een paar dagen na aankoop een mail om een afspraak te maken. Een onderaannemer van Tesla komt dan jouw wagen ophalen en doet de keuring voor jou.
Als je geen mail kreeg zou, zou ik een service request inschieten via de app.
Chassisnummer zit trouwens voor de
passagierszetel. Er zit daar een ‘klepje’ in het tapijt, waaronder het vinnummer zit.
Vandaag reactie gekregen op mijn service request. Ze komen de sticker opnieuw plakken op een beter zichtbare plaats.
En de herkeuring mag gebeuren via hun partner.

Ideale oplossing dus.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Vandaag de nieuwe kleur Midnight Cherry gezien op een vrachtwagen. Veel donkerder dan verwacht. Leek wel bijna zwart.
Ja ik had hem eergisteren gezien in het echt. Nog omheen kunnen lopen ed. Maar ik ga mijn bestelling omzetten in QS. Ik vond hem zo veel donkerder dan dat deze op de website leek. Ook kleuren zoals (vies) bruin en bordeaux zaten er na mijn mening te veel in. Wat ik wel mooi zou vinden is zwart op echt donkere dagen maar bij een beetje licht dan dat mooie rood. Nu is het er als er felle zon zijn, dan aan de juiste zijde staan en dan zie je onder de juiste hoek die mooie kleur kan zien. De rest van de kleuren staan mij net wat teveel tegen.

Heel jammer want op de website was hij super mooi. De QS was in het echt mooier dan op de website. Dus hoopte dat de CR net zoals op de website was of zelfs mooier dan op de website.
 
Vandaag de nieuwe kleur Midnight Cherry gezien op een vrachtwagen. Veel donkerder dan verwacht. Leek wel bijna zwart.
Mijn mening is ook dat deze te donker is. Beetje neigend naar paars als ik het op sommige foto's zie. Niet echt een geslaagde kleur als je het mij vraagt (unpopular opinion denk ik). Daarentegen vind ik het nieuwe rood genaamd Ultra Red op de S/X wel erg geslaagd, zou ook niet misstaan op de 3/Y.
 
Mijn mening is ook dat deze te donker is. Beetje neigend naar paars als ik het op sommige foto's zie. Niet echt een geslaagde kleur als je het mij vraagt (unpopular opinion denk ik). Daarentegen vind ik het nieuwe rood genaamd Ultra Red op de S/X wel erg geslaagd, zou ook niet misstaan op de 3/Y.
Ultra Red is ook mijn favoriet! Zeker weten!!
 
  • Like
Reactions: jsopreis
Staan een paar interessante reacties onder dat bericht, bijv de laadsnelheid etc.


Mjah, laadsnelheid hoeft niet gelijk te zijn aan die van BYD.

Is ook nog in hoge mate afhankelijk van het koelsysteem en BMS, en we weten niet in hoeverre BYD voor Tesla aanpassingen heeft gemaakt aan het ontwerp maar ik reken daar wel op.

Voorlopig denk ik dat deze ook gewoon de 3C aan moet kunnen tikken.
 
Vandaag mijn model Y opgehaald in Utrecht. Een flink kwaliteitsverschil met mijn 3,5 jaar oude model 3.

Uiteraard geen parkeersensoren meer. Maar viel me net pas op, dat als je inparkeert, of achteruit rijdt, er geen gekleurde strepen om je auto te zien zijn op het scherm? Met achteruit rijden had ik alleen de camera om te bepalen of ik nog verder kon rijden. Heb ik iets niet goed ingesteld, of?
 
Vandaag mijn model Y opgehaald in Utrecht. Een flink kwaliteitsverschil met mijn 3,5 jaar oude model 3.

Uiteraard geen parkeersensoren meer. Maar viel me net pas op, dat als je inparkeert, of achteruit rijdt, er geen gekleurde strepen om je auto te zien zijn op het scherm? Met achteruit rijden had ik alleen de camera om te bepalen of ik nog verder kon rijden. Heb ik iets niet goed ingesteld, of?
Ik las die klacht hier al eerder. Zou er eerst wat kalibratie nodig zijn? Of is de software nog niet up to date bij levering? Als je in de app een service request indient, zullen ze de laatste versie pushen.
 
klopt inderdaad. Maar ik ben de afgelopen jaren zo gewend aan die gele, oranje, rode strepen in mijn Model 3 dat ik er vanuit ga als ik in de auto zit. Nu helemaal niets. Geen piepjes, geen visuals en dan is het wel een beetje old-school inparkeren, niet des Teslas ;)

Achteruit rijden gaat perfect tot op de cm met de camera vind ik. Vooruit is moeilijker zonder sensoren.
 
Is er al iemand de Midnight Cherry gaan bewonderen vandaag? Zo ja: foto's graag! :)
Bij deze hier mijn foto's:
Ter referentie Model S Signature Red die er ook stond:
Video:

Mijn mening: te donker, niet overeen komend met de configurator & marketing beelden. Ik ga een andere kleur bestellen. Waarschijnlijk zwart of wit... en dan rood wrappen, maar ben er nog niet uit.
 
Last edited: