Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Mijn volgende auto: geen Tesla meer....

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Geen idee, 482km is de waarde die ik zie tijdens het laden als de auto ongeveer een uur of 3 aan een 11kW lader "hangt". (door de laadlimiet kort op 100% te zetten in de app tijdens het laden, dan laat hij even de rang bij 100% zien)
NB. ik laad niet tot 100%.
 
Geen idee, 482km is de waarde die ik zie tijdens het laden als de auto ongeveer een uur of 3 aan een 11kW lader "hangt". (door de laadlimiet kort op 100% te zetten in de app tijdens het laden, dan laat hij even de rang bij 100% zien)
NB. ik laad niet tot 100%.

(Accu)temperatuur maakt gauw vele km's uit voor het bereik dat getoond of beter gezegd geschat wordt.

Bijv. zo af en toe laden we 's ochtends van 7-9h vlak voor vertrek voor wat lange(re) tochten van 90% nog even tot 100% en als het dan nog koel is en de auto heeft daarvoor een dag niet gereden zoals afgelopen Ma toevallig, was 100% SoC slechts een schamele 480km. (snik)
Maar toevallig nu na een ( lekker warme zomer)dag rijden, schuif ik wat zoals jij in de app en wordt 90% wrsch. 445km en 100% zou worden 494km. Onze M3 LWR AWD is van 11 Feb 2019.
Vorig jaar met druppelladen via de schuko op vakantie in het warme Kroatië kwam hij vlak voor vertrek tot 499km op 100%.

Google bijv. wat op Model 3, charging, temperature en je blijft lezen..

PS... is dit item trouwens niet een beetje off topic hier ?
 
Wat was de (accu)temperatuur ?
Bij de S is de getoonde range berekend op basis van een vast verbruik (per type wagen verschillend: bij mij ongeveer 190 Wh/km) onafhankelijk van de zwaarte van de voet, weer, accutemperatuur, seizoen, bergop of bergaf, stand van de Tesla-aandelen...
Ik weet niet of dat bij de 3 ook zo is, maar zou mij verwonderen mocht dat anders zijn. 153/152 lijkt mij aannemelijk.
Ik vind dat goed zo. Omstandigheden kan je dan zelf incalculeren. Als het vriest weet je dat je range minder zak zijn. Als je plankgas geeft auf die Autobahn ook. De wagen kan dat niet voorzien (toch dat laatste niet).
 
  • Like
Reactions: DutchTM3
Bij de S is de getoonde range berekend op basis van een vast verbruik (per type wagen verschillend: bij mij ongeveer 190 Wh/km) onafhankelijk van de zwaarte van de voet, weer, accutemperatuur, seizoen, bergop of bergaf, stand van de Tesla-aandelen...
Ik weet niet of dat bij de 3 ook zo is, maar zou mij verwonderen mocht dat anders zijn. 153/152 lijkt mij aannemelijk.
Ik vind dat goed zo. Omstandigheden kan je dan zelf incalculeren. Als het vriest weet je dat je range minder zak zijn. Als je plankgas geeft auf die Autobahn ook. De wagen kan dat niet voorzien (toch dat laatste niet).
Bij MS 75AWD is dat 170
 
Wat was ook al weer het titel van dit topic?

De laatste reacties hadden niet misstaan in dit topic : Gemiddeld verbruik Tesla Model S

Het was vanaf de eerste post al duidelijk dat dit draadje zou ontsporen. Begon met iets als beste auto en iets met service. Kon dus niet goed gaan. En een titel met niet meer betekent niet noodzakelijkerwijs minder.
Dus alle ruimte voor een ambigu draadje. Mag ook wel eens toch?
 
  • Funny
Reactions: DutchTM3
On topic idd.

Persoonlijk begin ik ook sterk te denken mijn MS volgend jaar in te ruilen voor een benzineauto. Ik laat het afhangen van de netto-bijbetaling, nu 180 euro. Eventueel verleng ik de lease nog met een jaar maar dan is de koek ook op. Redenen zijn:
. het snelladen wordt sinds verleden week ook bij mij beperkt. Kom niet meer over de 600 km per uur en dat wordt alleen maar minder
. de waardeloze service van Tesla
. het feit dat het steeds drukker wordt aan de SuC's
. de gebrekkige infrastructuur in Italië. Ik rij 6 keer dus 12 keer enkele reis per jaar op en neer
. leasen van een 3 of een Y is straks bijna onbetaalbaar
. de meer dan matige range in de winter
 
On topic idd.

Persoonlijk begin ik ook sterk te denken mijn MS volgend jaar in te ruilen voor een benzineauto. Ik laat het afhangen van de netto-bijbetaling, nu 180 euro. Eventueel verleng ik de lease nog met een jaar maar dan is de koek ook op. Redenen zijn:
. het snelladen wordt sinds verleden week ook bij mij beperkt. Kom niet meer over de 600 km per uur en dat wordt alleen maar minder
. de waardeloze service van Tesla
. het feit dat het steeds drukker wordt aan de SuC's
. de gebrekkige infrastructuur in Italië. Ik rij 6 keer dus 12 keer enkele reis per jaar op en neer
. leasen van een 3 of een Y is straks bijna onbetaalbaar
. de meer dan matige range in de winter

Ik denk zomaar dat jij een van de eersten bent die een in GigaBerlin geproduceerde Model Y neemt.

- Goede range, ook in de winter door de warmtepomp.
- Service niet meer nodig.
- Steeds meer SuperChargers, supersnel met V3.
- Spaart heel veel kosten voor benzine.
 
Ik denk zomaar dat jij een van de eersten bent die een in GigaBerlin geproduceerde Model Y neemt.

- Goede range, ook in de winter door de warmtepomp.
- Service niet meer nodig.
- Steeds meer SuperChargers, supersnel met V3.
- Spaart heel veel kosten voor benzine.
It crossed my mind maar eerlijk is eerlijk, bij de huidige prijzen en de nieuwe bijtellingspercentages wordt dat een moeilijke zaak...
 
It crossed my mind maar eerlijk is eerlijk, bij de huidige prijzen en de nieuwe bijtellingspercentages wordt dat een moeilijke zaak...
Je hebt een S75D gekocht een jaar nadat ik een X100D al het minimum vond.

Nu, we hebben naast onze X100D ook een M3P staan en qua range droogt ie onze X100D af. Ik denk dat een Model 3 of Model Y inderdaad je beter past.

Je kan inderdaad ook benzine gaan rijden, maar dan kom je op het VW of Skoda forum ook gewoon klagen over de wachtrijen aan de Aral in Duitsland, net zoals m'n vader met z'n Ford afgelopen week.
 
  • Funny
Reactions: Exiteer
Je hebt een S75D gekocht een jaar nadat ik een X100D al het minimum vond.

Nu, we hebben naast onze X100D ook een M3P staan en qua range droogt ie onze X100D af. Ik denk dat een Model 3 of Model Y inderdaad je beter past.

Je kan inderdaad ook benzine gaan rijden, maar dan kom je op het VW of Skoda forum ook gewoon klagen over de wachtrijen aan de Aral in Duitsland, net zoals m'n vader met z'n Ford afgelopen week.

Ik zou je vader als tip geven om lekker te tanken in erfstad, leonberg, etc. Niemand te bekennen bij de benzinestations naast de sucs. 2m tanken en gaan.

Een x100 verschilt in de praktijk overigens niet enorm veel van een s75 (lichter en gestroomlijnder)
 
Je hebt een S75D gekocht een jaar nadat ik een X100D al het minimum vond.

Nu, we hebben naast onze X100D ook een M3P staan en qua range droogt ie onze X100D af. Ik denk dat een Model 3 of Model Y inderdaad je beter past.

Je kan inderdaad ook benzine gaan rijden, maar dan kom je op het VW of Skoda forum ook gewoon klagen over de wachtrijen aan de Aral in Duitsland, net zoals m'n vader met z'n Ford afgelopen week.

Je bent wel heel erg fanatiek. X100D is ook wel een pak duurder.
Je zal idd maar een lange trip doen met een S75D waar het beste vanaf is, moeten aanschuiven aan een supercharger, en dan drie kwartier laden om 250 km range bij te hebben. Dan ben je met een benzinewagen echt wel vlotter.
Overigens wel heel tevreden van m'n model 3 AWD hoor, twee weken geleden zeer vlot mee naar spanje geraakt, maar op de terugweg moesten we ook al wel wat liggen gokken over welke SUC nu het beste was want sommigen waren al quasi volzet.
 
Ik poogde te zeggen dat in 2018 voor de kleinste batterij gaan een risico betekende. Ik vraag me dan af of het niet beter was geweest een half jaar te wachten en een Long Range Model 3 te scoren voor misschien net wat minder geld dan een S75D.

is 75 kwh zo weinig dan voor een S? is hetzelfde dan een 3 toch, en qua vebruik scheelt het ook niet veel? Een model 3 met 75kwh komt verder dan een X met 100 kwh (dacht dat dat toch jouw ervaring was).
 
is 75 kwh zo weinig dan voor een S? is hetzelfde dan een 3 toch, en qua vebruik scheelt het ook niet veel? Een model 3 met 75kwh komt verder dan een X met 100 kwh (dacht dat dat toch jouw ervaring was).
Het verbruik van de
- model 3 is circa 15 kWh / 100 km
- Model S is circa 20 kWh / 100 km

Als bieden 75 kWh beschikbare batterij hebben is de afstand:
- model 3 is circa 500 km (75/15 *100)
- Model S is circa 375 km (75/20*100)
 
Het verbruik van de
- model 3 is circa 15 kWh / 100 km
- Model S is circa 20 kWh / 100 km

Als bieden 75 kWh beschikbare batterij hebben is de afstand:
- model 3 is circa 500 km (75/15 *100)
- Model S is circa 375 km (75/20*100)

ik heb een M3 LR AWD met aero velgen. mijn verbruik ligt nu in de zomer rond de 17 kwh / 100 km. in de winter zal dat wel 20 zijn of iets meer. dus 500 km haal ik nooit.
 
Status
Not open for further replies.