To3ornotto3?
Member
Mijn fout, in dat geval kom je op 76,5kWh voor de M3 LR.Maak daar 153 Wh/km van en ik ga me je mee.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mijn fout, in dat geval kom je op 76,5kWh voor de M3 LR.Maak daar 153 Wh/km van en ik ga me je mee.
....Onze M3 heeft 38.000 km gereden en onze range is nu 482 km bij 100% accu lading (-18km) we hebben schijnbaar in 38.000 km 3,5% accu capaciteit verloren.....
Geen idee, 482km is de waarde die ik zie tijdens het laden als de auto ongeveer een uur of 3 aan een 11kW lader "hangt". (door de laadlimiet kort op 100% te zetten in de app tijdens het laden, dan laat hij even de rang bij 100% zien)
NB. ik laad niet tot 100%.
Bij de S is de getoonde range berekend op basis van een vast verbruik (per type wagen verschillend: bij mij ongeveer 190 Wh/km) onafhankelijk van de zwaarte van de voet, weer, accutemperatuur, seizoen, bergop of bergaf, stand van de Tesla-aandelen...Wat was de (accu)temperatuur ?
Bij MS 75AWD is dat 170Bij de S is de getoonde range berekend op basis van een vast verbruik (per type wagen verschillend: bij mij ongeveer 190 Wh/km) onafhankelijk van de zwaarte van de voet, weer, accutemperatuur, seizoen, bergop of bergaf, stand van de Tesla-aandelen...
Ik weet niet of dat bij de 3 ook zo is, maar zou mij verwonderen mocht dat anders zijn. 153/152 lijkt mij aannemelijk.
Ik vind dat goed zo. Omstandigheden kan je dan zelf incalculeren. Als het vriest weet je dat je range minder zak zijn. Als je plankgas geeft auf die Autobahn ook. De wagen kan dat niet voorzien (toch dat laatste niet).
Wat was ook al weer het titel van dit topic?
De laatste reacties hadden niet misstaan in dit topic : Gemiddeld verbruik Tesla Model S
On topic idd.
Persoonlijk begin ik ook sterk te denken mijn MS volgend jaar in te ruilen voor een benzineauto. Ik laat het afhangen van de netto-bijbetaling, nu 180 euro. Eventueel verleng ik de lease nog met een jaar maar dan is de koek ook op. Redenen zijn:
. het snelladen wordt sinds verleden week ook bij mij beperkt. Kom niet meer over de 600 km per uur en dat wordt alleen maar minder
. de waardeloze service van Tesla
. het feit dat het steeds drukker wordt aan de SuC's
. de gebrekkige infrastructuur in Italië. Ik rij 6 keer dus 12 keer enkele reis per jaar op en neer
. leasen van een 3 of een Y is straks bijna onbetaalbaar
. de meer dan matige range in de winter
It crossed my mind maar eerlijk is eerlijk, bij de huidige prijzen en de nieuwe bijtellingspercentages wordt dat een moeilijke zaak...Ik denk zomaar dat jij een van de eersten bent die een in GigaBerlin geproduceerde Model Y neemt.
- Goede range, ook in de winter door de warmtepomp.
- Service niet meer nodig.
- Steeds meer SuperChargers, supersnel met V3.
- Spaart heel veel kosten voor benzine.
It crossed my mind maar eerlijk is eerlijk, bij de huidige prijzen en de nieuwe bijtellingspercentages wordt dat een moeilijke zaak...
Je hebt een S75D gekocht een jaar nadat ik een X100D al het minimum vond.It crossed my mind maar eerlijk is eerlijk, bij de huidige prijzen en de nieuwe bijtellingspercentages wordt dat een moeilijke zaak...
Je hebt een S75D gekocht een jaar nadat ik een X100D al het minimum vond.
Nu, we hebben naast onze X100D ook een M3P staan en qua range droogt ie onze X100D af. Ik denk dat een Model 3 of Model Y inderdaad je beter past.
Je kan inderdaad ook benzine gaan rijden, maar dan kom je op het VW of Skoda forum ook gewoon klagen over de wachtrijen aan de Aral in Duitsland, net zoals m'n vader met z'n Ford afgelopen week.
Je hebt een S75D gekocht een jaar nadat ik een X100D al het minimum vond.
Nu, we hebben naast onze X100D ook een M3P staan en qua range droogt ie onze X100D af. Ik denk dat een Model 3 of Model Y inderdaad je beter past.
Je kan inderdaad ook benzine gaan rijden, maar dan kom je op het VW of Skoda forum ook gewoon klagen over de wachtrijen aan de Aral in Duitsland, net zoals m'n vader met z'n Ford afgelopen week.
Grappig, in Mogendorf heb je recht zicht op het tankstation en daar stond toch wel een kleine file wachtendenNiemand te bekennen bij de benzinestations naast de sucs
Ik poogde te zeggen dat in 2018 voor de kleinste batterij gaan een risico betekende. Ik vraag me dan af of het niet beter was geweest een half jaar te wachten en een Long Range Model 3 te scoren voor misschien net wat minder geld dan een S75D.Je bent wel heel erg fanatiek. X100D is ook wel een pak duurder.
Ik poogde te zeggen dat in 2018 voor de kleinste batterij gaan een risico betekende. Ik vraag me dan af of het niet beter was geweest een half jaar te wachten en een Long Range Model 3 te scoren voor misschien net wat minder geld dan een S75D.
Het verbruik van deis 75 kwh zo weinig dan voor een S? is hetzelfde dan een 3 toch, en qua vebruik scheelt het ook niet veel? Een model 3 met 75kwh komt verder dan een X met 100 kwh (dacht dat dat toch jouw ervaring was).
Het verbruik van de
- model 3 is circa 15 kWh / 100 km
- Model S is circa 20 kWh / 100 km
Als bieden 75 kWh beschikbare batterij hebben is de afstand:
- model 3 is circa 500 km (75/15 *100)
- Model S is circa 375 km (75/20*100)