Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Dat zijn heel wat stops voor een relatief kort ritje.
Mijn suggestie:

Den Haag - Oostende 254km

In Oostende laden bij één van de BlueCorner 22kW laadpunten met TheNewMotion laadpas.
Indien alle laadpunten in Oostende bezet zijn dan doorrijden in Zuidelijke richting langs de kust naar de BlueCorner laadpunten in Nieuwpoort, Koksijde, De Panne.

Vanaf Oostende naar de ferry in Duinkerken is het ca. 1 uur rijden (70 km).

Ik zou zelf wat eerder uit Den Haag vertrekken om voor de spits voorbij Antwerpen te zijn.
Je kunt dan ook langer in Oostende laden, waardoor je waarschijnlijk niet meer in Maidstone hoeft te laden en wat vroeger bij het hotel bent en de kinderen eerder naar bed kunnen.
Kan je overigens bij het hotel laden ?

In Oostende is er GEEN laadpunt vr auto's, ENKEL fietsen. Wel in Nieuwpoort of Bredene !!
 
In Oostende is er GEEN laadpunt vr auto's, ENKEL fietsen. Wel in Nieuwpoort of Bredene !!

cities_belgium | VINCI Park Belgium


Leopold II Laan, 8400 Oostende
+32 59 80 54 08


is zelfs een 22kW laadstation

Dussss....

- - - Updated - - -

Nivelles-Auxerre is volgens Google Maps 440 à 445 km. Hoe overbrug je dat?
Als mijn S volgeladen is kan ik maar 400km doen.

Binnendoor 399 km. Het is te halen (gisteren op dit forum gemeld), maar beter even in Reims IKEA kwartiertje bijladen.
 
Nivelles-Auxerre is volgens Google Maps 440 à 445 km. Hoe overbrug je dat?
Als mijn S volgeladen is kan ik maar 400km doen.

Zuiniger dan typical rijden :wink:
Dus max 90km / h en heeeeeel goed anticiperen.
Niet laten verleiden om die ene Porsche op zijn plaats te zetten....
En natuurlijk vrachtwagens misbruiken (ook op 30m afstand heb je nog voordeel).....
Ik heb een periode gepoogd Rated te verslaan en zelfs dat lukte....

Nu met af een toe een keer goed doortrekken, maar wel met de neiging tot zuinig zit ik op 203 sinds ik de auto heb, en 189 over de laatste 8000 km....
En dan ga je dus al een stukje voorbij de 400...
 
Chambéry ziet er goed uit. Perfect aangegeven op de kaart. Geen andere Tesla in Zwitserland gezien, maar wel hier. Let op de 5 meter hoge stroomkabel. Echt een mobiel station.
datana8y.jpg
 
In Oostende is er GEEN laadpunt vr auto's, ENKEL fietsen. Wel in Nieuwpoort of Bredene !!


Ik heb dit nog eens nagekeken en inderdaad blijken de laadpunten van Bluecorner in Oostende uitsluitend voor fietsen bestemd te zijn.
Met het risico dat het enkele 22kW laadpunt in Nieuwpoort (zelf al eens geladen op reis naar Normandie) en Bredene bezet is zou ik dan toch liever via Kortrijk naar Duinkerken rijden en in Kortrijk 22kW laden (meerdere laadpunten).

Voor een compleet overzicht van laadpunten Belgie zie Oplaadpalen / Oplaadpunten / Auto opladen - Dit is de onafhankelijke website die alle oplaadpalen en oplaadpunten laat zien, ook via een app te benaderen vanuit de auto (wel de juiste stekker typen aanvinken, dat was ik in eerste instantie vergeten)

- - - Updated - - -

Nivelles-Auxerre is volgens Google Maps 440 à 445 km. Hoe overbrug je dat?
Als mijn S volgeladen is kan ik maar 400km doen.


Wij zijn gisteren in één keer zonder tussendoor te laden van Auxerre naar Nivelles gereden. Het was makkelijk te doen, geen sprake van billen knijpen.
Route Auxerre binnendoor naar Troyes, via de ringweg links om Troyes kom je uiteindelijk op de Autoroute naar Reims.
Bij Reims ga je er van af en je rij binnendoor via Charleroi naar Nivelles.
Belangrijk is om constant op de CC te rijden, binnendoor 80-90 km/uur en op de Autoroute 100 km/uur.
Wij hebben in totaal 395,5 km gereden. Het had nog ca. 10 km korter gekund maar omdat in Charleroi het geld op is om een paar fatsoenlijke bordjes neer te zetten zijn we een stuk omgereden.
Op het eind hadden we nog 5 km over.
Bedenk ook dat als je op 0 km uitkomt er altijd nog ca. 20 km in de reservetank zit.
Zoek altijd voor noodgevallen een paar laadpunten op de route uit. Wij hadden een laadpunt in Troyes, Reims en Couvin achter de hand.

445 km via uitsluitend Autoroute raad ik af. Dit is vrijwel niet te doen zonder tussendoor bij te laden.
 
445 km via uitsluitend Autoroute raad ik af. Dit is vrijwel niet te doen zonder tussendoor bij te laden.
Het is prima mogelijk om 445 km te overbruggen met volledig geladen accu, maar dan wordt het de hele route achter een vrachtauto of touringcar hangen - heb zelf op die manier al eens 502km gehaald met nog 6km in de accu! Maar dat is niet leuk rijden, dan is de touristische route 10 maal leuker.
 
... Wij zijn gisteren in één keer zonder tussendoor te laden van Auxerre naar Nivelles gereden. Het was makkelijk te doen, geen sprake van billen knijpen.
Route Auxerre binnendoor naar Troyes, via de ringweg links om Troyes kom je uiteindelijk op de Autoroute naar Reims.
Bij Reims ga je er van af en je rij binnendoor via Charleroi naar Nivelles.
Belangrijk is om constant op de CC te rijden, binnendoor 80-90 km/uur en op de Autoroute 100 km/uur.
Wij hebben in totaal 395,5 km gereden. Het had nog ca. 10 km korter gekund maar omdat in Charleroi het geld op is om een paar fatsoenlijke bordjes neer te zetten zijn we een stuk omgereden.
Op het eind hadden we nog 5 km over.
Bedenk ook dat als je op 0 km uitkomt er altijd nog ca. 20 km in de reservetank zit.
Zoek altijd voor noodgevallen een paar laadpunten op de route uit. Wij hadden een laadpunt in Troyes, Reims en Couvin achter de hand.

445 km via uitsluitend Autoroute raad ik af. Dit is vrijwel niet te doen zonder tussendoor bij te laden.

Dat is dan de volgende route? Volgens Google 386km.


Nivelles-Auxerre.png
 
Ik heb dit nog eens nagekeken en inderdaad blijken de laadpunten van Bluecorner in Oostende uitsluitend voor fietsen bestemd te zijn.en stuk omgereden.

ff serieus, heb toch al gemeld dat er WEL een 22kW lader is in Oostende. Betaald parkeren, laden gratis.

cities_belgium | VINCI Park Belgium
Leopold II Laan, 8400 Oostende
+32 59 80 54 08

Handige site van een Zoë rijder: Operational AC fast chargers (22/43kW) NL BE [can also be reached via www.ac-lader.nl] - Google Maps met alleen maar 22 en/of 43kW AC laders..
 
Dat is dan de volgende route? Volgens Google 386km.


View attachment 55951


Ja, dit is de route. Als je van Auxerre naar Nijvel rijdt, zal je zien dat je bij Troyes iets anders rijdt. Dit heeft met de op- en afritten naar de snelweg te maken.

Mocht je op het eind toch nog in de problemen komen: bij Troyes vonden we deze laadpunten 22kW type2: D'Pann Auto 10: charge point in Creney-prés-Troyes

- - - Updated - - -

ff serieus, heb toch al gemeld dat er WEL een 22kW lader is in Oostende. Betaald parkeren, laden gratis.

cities_belgium | VINCI Park Belgium
Leopold II Laan, 8400 Oostende
+32 59 80 54 08

Handige site van een Zoë rijder: Operational AC fast chargers (22/43kW) NL BE [can also be reached via www.ac-lader.nl] - Google Maps met alleen maar 22 en/of 43kW AC laders..


Ik vermeld alleen dat er geen 22kW laadpunten van BlueCorner in Oostende staan. Mooi dat je toch een 22kW lder in Oostende hebt gevonden !

Wat in nog graag wil benadrukken is dat het rijden van een route met slechts 1 oplaadpunt een potentieel risico met zich meebrengt (bezet, ICE'd, pasje, buiten werking etc.)
 
Last edited:

Ik vermeld alleen dat er geen 22kW laadpunten van BlueCorner in Oostende staan. Mooi dat je toch een 22kW lder in Oostende hebt gevonden !

Die begrijp ik, vandaar ook mijn vermelding dat je gratis kan laden. Als je voor €2 per uur kan parkeren, en op 22kWh kan laden dan is dat €0.09 per kW. Stukken goedkoper dan Bluecorner. De persoon welke zocht naar en laadpaal waar hij kon laden in Oostende, zocht... een laadpaal waar hij kon laden in Oostende. Met jouw antwoord zou het héél goed kunnen dat hij als hij mijn posting niet heeft gezien ten onrechte aanneemt dat er niet geladen kan worden en mogelijk zijn hele trip hier op baseert.

Afijn, hopelijk zal ons beider informatie mensen kunnen helpen in hun keuzes.
 
Nou zeg, ik lees net bij de Duitse collega's dat vandaag ook Egerkingen Zwitserland (Tesla ploeg is bezig met laatste controles) en Tingsvoll (Noorwegen, de meest noordelijke) online zullen zijn.

Is niet meer bij te houden bijna.

Zou me niets verbazen als ook Neuberg nog komt.

En dat zijn dan permanente stations met een groot aantal stalls en vol laadvermogen.

Benieuwd wat er de komende week (of wellicht wat minder door vakanties) aan de "under construction" kant zal opduiken :)
 
Ik vermeld alleen dat er geen 22kW laadpunten van BlueCorner in Oostende staan. Mooi dat je toch een 22kW lder in Oostende hebt gevonden !

Wat in nog graag wil benadrukken is dat het rijden van een route met slechts 1 oplaadpunt een potentieel risico met zich meebrengt (bezet, ICE'd, pasje, buiten werking etc.)



in Blankenberge kan je ook laden; beetje omrijden.