Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
View attachment 55550
Ook wij zijn op weg naar Frankrijk via Duitsland en Zwitserland. We overnachten nu in Staufen im Breisgau tegen de Zwitserse grens. Ontzettend leuk stadscentrum met 4 gratis 22kW opladers, toevallig ook wijnfeest gaande. RFID kaart af te halen tussen 8-18:00 op 3 verschillende locaties. Mooi initiatief van lokale gemeenschap.

tot nu toe flink doorgereden van Zevenaar - Wilnsdorf - Bad Rappenau - Staufen half uur laden. Je merkt wel dat dezelfde Tesla deze route volgen, want je komt ze bij de volgende SuC weer tegen. Morgen naar Lully, Chambery en camping bij Lyon. Heerlijk zo'n plek tussen 3 SuC.

Dat klinkt goed, heb je een hotel wat je kan aanbevelen ? (Kijk al een tijdje naar het alternatief via Zwitserland om naar Spanje te rijden omdat het verlies in KW bij de Franse SC (lees extra laadtijd) de duur van de reis compenseert. Ga dan via Lully, Chamery, Nimes naar Spanje. Hoor graag van je,
 
Ik heb dit weekend een roadtrip naar Praag gedaan. Opzich prima te doen via Wilnsdorf, Gramschatz en Munchberg, maar de beste route is het niet.

Een SuperCharger bij Nürnberg / Nuremberg zou Praag via de snelweg (5/E50) bereikbaar maken en dat gaat sneller dan de (6/E48) die ik heb moeten rijden. Helaas zie ik daar geen Euro rast in de buurt, dus wordt dat lastig. De nieuwe Satteldorf SuperCharger is 380km bij Praag vandaan en daarmee ook te ver.

Ook blijft Wilnsdorf vanuit Zeeland een lastig te bereiken SuperCharger. Via Oosterhout is geen fijne route. Allereerst ligt Oosterhout "achter" Breda en het is in totaal ook zo'n 40 ~ 50km om rijden.

Maastricht zou echt een mooie plek voor een SuperCharger zijn. Daarmee kunnen ook alle Belgen en Zeeuwen de Wilnsdorf SuperCharger sneller bereiken.

Kleine hoop voor Hotel van der Valk in Urmon. Nu Tesla ineens in Zwolle bij vd Valk aan het bouwen is, wellicht is Urmond dan de volgende?

Daar staat nu overigens al wel een snellader van The New Motion. Dus met de CHAdeMO adapter zou je daar ook even met 45kW kunnen laden, dat maakt Wilnsdorf gewoon beter bereikbaar zonder te hypermilen.
 
Ik heb dit weekend een roadtrip naar Praag gedaan. Opzich prima te doen via Wilnsdorf, Gramschatz en Munchberg, maar de beste route is het niet.

Een SuperCharger bij Nürnberg / Nuremberg zou Praag via de snelweg (5/E50) bereikbaar maken en dat gaat sneller dan de (6/E48) die ik heb moeten rijden. Helaas zie ik daar geen Euro rast in de buurt, dus wordt dat lastig. De nieuwe Satteldorf SuperCharger is 380km bij Praag vandaan en daarmee ook te ver.

Ook blijft Wilnsdorf vanuit Zeeland een lastig te bereiken SuperCharger. Via Oosterhout is geen fijne route. Allereerst ligt Oosterhout "achter" Breda en het is in totaal ook zo'n 40 ~ 50km om rijden.

Maastricht zou echt een mooie plek voor een SuperCharger zijn. Daarmee kunnen ook alle Belgen en Zeeuwen de Wilnsdorf SuperCharger sneller bereiken.

Kleine hoop voor Hotel van der Valk in Urmon. Nu Tesla ineens in Zwolle bij vd Valk aan het bouwen is, wellicht is Urmond dan de volgende?

Daar staat nu overigens al wel een snellader van The New Motion. Dus met de CHAdeMO adapter zou je daar ook even met 45kW kunnen laden, dat maakt Wilnsdorf gewoon beter bereikbaar zonder te hypermilen.

Van der Valk Urmond zou volgens mij een ideaal punt zijn voor veel routes! Heb je het al voorgesteld aan Tesla?

(En is het makkelijk vanuit twee richtingen te bereiken?)
 
van t weekend even bij Van Der Valk Eindhoven geweest. Die hebben sinds vorige week ook laadpalen.
1 Chademo, 1 x mennekes 2-> (met 32 A , en ik 105 KM per uur bijgeladen) en nog een andere exoot..
ff een uurtje of wat bijladen, vooral op zondag is er een leuke brunchbuffet vd kids..
new motion pas vd sensor gehouden, en verder niks (ook geen pincode etc)
 
Ook wij zijn op weg naar Frankrijk via Duitsland en Zwitserland. We overnachten nu in Staufen im Breisgau tegen de Zwitserse grens. Ontzettend leuk stadscentrum met 4 gratis 22kW opladers, toevallig ook wijnfeest gaande. RFID kaart af te halen tussen 8-18:00 op 3 verschillende locaties. Mooi initiatief van lokale gemeenschap.

Toevallig gezien of zo'n kaart ook op zondag is op te halen ?
 
van t weekend even bij Van Der Valk Eindhoven geweest. Die hebben sinds vorige week ook laadpalen.
1 Chademo, 1 x mennekes 2-> (met 32 A , en ik 105 KM per uur bijgeladen) en nog een andere exoot..
ff een uurtje of wat bijladen, vooral op zondag is er een leuke brunchbuffet vd kids..
new motion pas vd sensor gehouden, en verder niks (ook geen pincode etc)
Thx. Die Mennekes 2 ga ik vanavond eens proberen op de terugweg vanuit Genk.
Genk is > 300 km vice versa en dan weet ik meteen of de 32A fix van vorige week naar behoren werkt.
 
Van der Valk Urmond zou volgens mij een ideaal punt zijn voor veel routes! Heb je het al voorgesteld aan Tesla?

(En is het makkelijk vanuit twee richtingen te bereiken?)
Heb ze zojuist getipt op [email protected]

Als ik zo op Google Maps kijk is het prima vanuit beide richtingen te bereiken, dus dat zou moeten kunnen.

van t weekend even bij Van Der Valk Eindhoven geweest. Die hebben sinds vorige week ook laadpalen.
1 Chademo, 1 x mennekes 2-> (met 32 A , en ik 105 KM per uur bijgeladen) en nog een andere exoot..
ff een uurtje of wat bijladen, vooral op zondag is er een leuke brunchbuffet vd kids..
new motion pas vd sensor gehouden, en verder niks (ook geen pincode etc)

Is onderdeel van the The New Motion netwerk: Kijk mee met de uitrol van ons landelijke netwerk snelladers! The New Motion

Die andere stekker is de "CCS / Combo" stekker. Niets exotisch aan!
 
ik heb in de UK gedeelte net iets gepost:

760 mile trip from NL to UK and back - charging in pics

Wellicht dat er iemand met wil mee denken en me lijstje wilt dubbel checken... heb een beetje range anxiety na afgelopen zondag met 4 km resterend op SC zevenaar aan te komen.

.................................................................................................

Hi i am leaving to london next week wednesday from the hague to london heathrow with my 2 year and 4 year old. I am having serious range anxiety and wife patience fear
:smile:.
If anyone is willing to review my current plan and adding tips and tricks it will be highly appreciated Plus if any one has a spreadsheet to fill in a roadtrip is also welcome.

i am equiped with:
New motion card for belgium
ecotricity for UK
Source London card
Type 2 32A cable
Dutch regular home charge tesla wire
red charge plug
32A fix
Last but not Least The Model S :smile:

current plan is:

The hague to Oosterhout SC............: 1430 hours depart - 395km max range - 88 km drive - eta 1530 hours - stoptime 30 mins
Oosterhout SC to gent TExaco 22kw : 1600 hours depart - 395km max range - 124km drive - eta 1715 hours - stoptime 40 mins
Gent Texaco to Duinkerke Ferry........: 1800 hours depart - 310km range - 120km drive - eta 1920 hours - ferry of 20:00 hours
Ferry from duinkerke to dover 2hours: 2000 hours depart - 2100 hours arrive uk time
Dover ferry to m20 maidstone 22kw .:2100 hours depart - 175km range - 60 km drive - eta 2140 hours - stoptime 60 mins
m20 maidstone to sheraton skyline ..:2240 hours depart - 175km range - 109km drive - eta 0000 hours


Roadtrip Den haag to London - Google Sheets
 
Prachtig toch he, de MS in de franse bossen
5aga4ury.jpg
en o ja, tweemaal langs de SuC in chambery gereden (niet hoeven te gebruiken), helemaal niemand, dus erg rustig
 
Last edited:
ik heb in de UK gedeelte net iets gepost:

760 mile trip from NL to UK and back - charging in pics

Wellicht dat er iemand met wil mee denken en me lijstje wilt dubbel checken... heb een beetje range anxiety na afgelopen zondag met 4 km resterend op SC zevenaar aan te komen.

.................................................................................................

Hi i am leaving to london next week wednesday from the hague to london heathrow with my 2 year and 4 year old. I am having serious range anxiety and wife patience fear
:smile:.
If anyone is willing to review my current plan and adding tips and tricks it will be highly appreciated Plus if any one has a spreadsheet to fill in a roadtrip is also welcome.

i am equiped with:
New motion card for belgium
ecotricity for UK
Source London card
Type 2 32A cable
Dutch regular home charge tesla wire
red charge plug
32A fix
Last but not Least The Model S :smile:

current plan is:

The hague to Oosterhout SC............: 1430 hours depart - 395km max range - 88 km drive - eta 1530 hours - stoptime 30 mins
Oosterhout SC to gent TExaco 22kw : 1600 hours depart - 395km max range - 124km drive - eta 1715 hours - stoptime 40 mins
Gent Texaco to Duinkerke Ferry........: 1800 hours depart - 310km range - 120km drive - eta 1920 hours - ferry of 20:00 hours
Ferry from duinkerke to dover 2hours: 2000 hours depart - 2100 hours arrive uk time
Dover ferry to m20 maidstone 22kw .:2100 hours depart - 175km range - 60 km drive - eta 2140 hours - stoptime 60 mins
m20 maidstone to sheraton skyline ..:2240 hours depart - 175km range - 109km drive - eta 0000 hours


Roadtrip Den haag to London - Google Sheets

Ik zou er persoonlijk denk ik voor kiezen om eerder van huis te gaan en in Gent helemaal vol te laden. Je kunt dan de m20 maidstone overslaan, waardoor je een uur eerder op bestemming bent. En mocht het laden in Gent niet goed gaan dan kun je altijd nog besluiten in maidstone te laden.
Gaat het laden in België prima dan heb je ook geen stress dat er onverhoeds iets niet goed werkt met het laden in Engeland zo 's avonds laat.
Ik ga er dan van uit dat je Gent - Sheraton skyline (289km zo te zien) comfortabel op een volle lading kunt halen, maar dat is natuurlijk afhankelijk van hoogteprofiel en het weer.
 
.................................................................................................

Hi i am leaving to london next week wednesday from the hague to london heathrow with my 2 year and 4 year old. I am having serious range anxiety and wife patience fear
:smile:.
If anyone is willing to review my current plan and adding tips and tricks it will be highly appreciated Plus if any one has a spreadsheet to fill in a roadtrip is also welcome.

i
current plan is:

The hague to Oosterhout SC............: 1430 hours depart - 395km max range - 88 km drive - eta 1530 hours - stoptime 30 mins
Oosterhout SC to gent TExaco 22kw : 1600 hours depart - 395km max range - 124km drive - eta 1715 hours - stoptime 40 mins
Gent Texaco to Duinkerke Ferry........: 1800 hours depart - 310km range - 120km drive - eta 1920 hours - ferry of 20:00 hours
Ferry from duinkerke to dover 2hours: 2000 hours depart - 2100 hours arrive uk time
Dover ferry to m20 maidstone 22kw .:2100 hours depart - 175km range - 60 km drive - eta 2140 hours - stoptime 60 mins
m20 maidstone to sheraton skyline ..:2240 hours depart - 175km range - 109km drive - eta 0000 hours


Dat zijn heel wat stops voor een relatief kort ritje.
Mijn suggestie:

Den Haag - Oostende 254km

In Oostende laden bij één van de BlueCorner 22kW laadpunten met TheNewMotion laadpas.
Indien alle laadpunten in Oostende bezet zijn dan doorrijden in Zuidelijke richting langs de kust naar de BlueCorner laadpunten in Nieuwpoort, Koksijde, De Panne.

Vanaf Oostende naar de ferry in Duinkerken is het ca. 1 uur rijden (70 km).

Ik zou zelf wat eerder uit Den Haag vertrekken om voor de spits voorbij Antwerpen te zijn.
Je kunt dan ook langer in Oostende laden, waardoor je waarschijnlijk niet meer in Maidstone hoeft te laden en wat vroeger bij het hotel bent en de kinderen eerder naar bed kunnen.
Kan je overigens bij het hotel laden ?