Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Dus was ik net te vroeg.. sliep in
Novotel airport hotel Zurich, met rode adapter bij hen in de parkeer- kelder in 1 nachtje ook vol! Hopelijk heb je deze tip niet nodig...!
Speciale mogelijkheid om op 2 persoonskamer een slaapbank voor 1 of 2 kinderen uit te klappen, het parkeren inclusief
vol laden 25euro. we hadden in Milaan bij Ikea vol geladen, en nog ca 60 over in Zurich.
Vandaar over mooie binnenweg en Schafhausen, naar bad Rappenau en dan via Wilnisdorf terug.
 
Ik vertrek morgen met 7 man (4 volwassenen, 3 kinderen) in één Tesla Model S met dakkoffer richting Nice (FR).

Route die ik wil nemen:
Zevenaar
Wilnsdorf
Bad Rappenau
Egerkingen
Lully
Vienne
Aix en Provence
Fréjus

Ik maak mij over 2 dingen zorgen:
1) Afstand tussen Bad Rappenau en Egerkingen (303 km)
2) Egerkingen staat nog niet op website van Tesla of in de navigatie van Tesla. Als hij het niet doet, wat moet ik dan doen...? :eek:
 
1 - is haalbaar - rustig aan 95/100 op de CC. Vertrekken met 100% charged.

Hoe laat vertrek je ? Ik ben in de loop van de ochtend in Egerkingen (vanuit het zuiden). Als je me even je 06-nummer per PM stuurt laat ik je weten of Egerkingen werkelijk werkt. En anders zijn er wel 22kW mogelijkheden rond Basel.
 
Last edited:
1 - is haalbaar - rustig aan 95/100 op de CC. Vertrekken met 100% charged.

Hoe laat vertrek je ? Ik ben in de loop van de ochtend in Egerkingen (vanuit het zuiden). Als je me even je 06-nummer per PM stuurt laat ik je weten of Egerkingen werkelijk werkt. En anders zijn er wel 22kW mogelijkheden rond Basel.

Ik vertrek rond 12:00. Zijn er voor die 22kW mogelijkheden rond Basel ook laadpassen nodig?
 
Ik vertrek morgen met 7 man (4 volwassenen, 3 kinderen) in één Tesla Model S met dakkoffer richting Nice (FR).

Ik maak mij over 2 dingen zorgen:
1) Afstand tussen Bad Rappenau en Egerkingen (303 km)

1 - is haalbaar - rustig aan 95/100 op de CC. Vertrekken met 100% charged.

ik ben toch ook benieuwd naar het extra verbruik wegens de dakkoffer.
maar dat weet je meteen, als je op weg bent.
 
Ik vertrek morgen met 7 man (4 volwassenen, 3 kinderen) in één Tesla Model S met dakkoffer richting Nice (FR).

Route die ik wil nemen:
Zevenaar
Wilnsdorf
Bad Rappenau
Egerkingen
Lully
Vienne
Aix en Provence
Fréjus

Ik maak mij over 2 dingen zorgen:
1) Afstand tussen Bad Rappenau en Egerkingen (303 km)
2) Egerkingen staat nog niet op website van Tesla of in de navigatie van Tesla. Als hij het niet doet, wat moet ik dan doen...? :eek:

Das een lange route. Waarom neem je niet:

Zevenaar - Nivelles - Auxerre - Chasse sur Rhone - Aix en Provence - Fresjus

Die route is prima te doen als je nivelles - auxerre over reims gaat. Bij nood kun je dan altijd een paar km laden bij ikea reims.

Ik heb deze route vrijdag/zaterdag gedaan en viel me heel erg mee.
 
Die route is prima te doen als je nivelles - auxerre over reims gaat. Bij nood kun je dan altijd een paar km laden bij ikea reims.

Ik heb deze route vrijdag/zaterdag gedaan en viel me heel erg mee.

een tiental jaren terug heb ik heb deze route dikwijls genomen; en de N-wegen in F zijn inderdaad best bruikbaar voor langere afstanden. heel lange stukken rechtdoor; door de natuur. meteen een vakantiegevoel.

Nijvel; Charleroi; Couvin; Rethel; Reims.
 
Last edited:
Ik zou de duitse route kiezen, 120 kw laders (elke keer 8) in duitsland en zwitserland, geeft toch wel prettig gevoel, backup voor egerkingen: tesla service center in mohlin, 22kw zeer behulpzaam, kost wel tijd 22 kw! En alleen overdag en door de weeks daar, maar goed, eigenlijk denk ik dat egerkingen werkt, handig om naar edi99 te bellen
 
Waar is het gevoel voor avontuur! Ik heb besloten om niet in Parijs te overnachten maar om daar 4 uurtjes te verblijven (dames shoppen, de S op de 22kW) en dan naar Auxerre.... 3 hotels/motels. Volgende ochtend na ontbijt om uurtje of 10.00 richting Macon vertrekken. Eindbestemming Saint-Tropez... voldoende alternatieven onderweg indien er iets mis is met de SuC
 
Das een lange route. Waarom neem je niet:

Zevenaar - Nivelles - Auxerre - Chasse sur Rhone - Aix en Provence - Fresjus

Die route is prima te doen als je nivelles - auxerre over reims gaat. Bij nood kun je dan altijd een paar km laden bij ikea reims.

Ik heb deze route vrijdag/zaterdag gedaan en viel me heel erg mee.

kleine kanttekening: er zijn werken op de autostrade (in de 2 richtingen) bij de grensovergang als je vanuit Nivelles -> Auxerre rijdt, met files als gevolg (staat netjes aangeduid op google maps).
Best inplannen om op deze plaats te passeren op 'autoluwe' momenten.
Anderzijds zorgt stapvoets verkeer ook voor een zuinig verbruik.

Vraagje: Nivelles - Auxerre is 450km... niet geladen daartussen ?
 
kleine kanttekening: er zijn werken op de autostrade (in de 2 richtingen) bij de grensovergang als je vanuit Nivelles -> Auxerre rijdt, met files als gevolg (staat netjes aangeduid op google maps).
Best inplannen om op deze plaats te passeren op 'autoluwe' momenten.
Anderzijds zorgt stapvoets verkeer ook voor een zuinig verbruik.

Vraagje: Nivelles - Auxerre is 450km... niet geladen daartussen ?
voorstel is nu net niet via de snelweg; maar via Couvin en Rethel naar Reims:wink:
 
In Portugal begint langzaam maar zeker een laadinfra beschikbaar te komen. EV's zie je er echter nauwelijks, slechts één BMW i3 gespot, en zo te horen met REX.

Als je afhankelijk bent van de publieke palen, ga je het niet redden in portugal. Alle laadpalen zijn altijd ge-ICE-d, of in dit geval ge-HORSE-d :)

IMG_1874.jpg
 
Nivelles - auxerre is in 1 keer te doen mits max 90 op Cc
Ik zou via Parijs Service center gaan..mensen beginnen om 8.30-9.0. 1.5 uur laden en je rijd ontspannen naar Auxerre. Vanaf daar is t lekker SuC,s pakken.
Bij mij werken alle franse Suc,s. Heb in Frankrijk alleen veel tijd verloren bij Aviator die niet werkte...snap nog steeds niet waarom niet eigenlijk.

Succes, en zoals ze bij de Tesla BE club zeggen..you can do it!

- - - Updated - - -

Die vertraging hierdoor viel bij ons reuze mee. Juist fijn om rustig te kunnen rijden.

kleine kanttekening: er zijn werken op de autostrade (in de 2 richtingen) bij de grensovergang als je vanuit Nivelles -> Auxerre rijdt, met files als gevolg (staat netjes aangeduid op google maps).
Best inplannen om op deze plaats te passeren op 'autoluwe' momenten.
Anderzijds zorgt stapvoets verkeer ook voor een zuinig verbruik.

Vraagje: Nivelles - Auxerre is 450km... niet geladen daartussen ?
 
Ik zou via Parijs Service center gaan..mensen beginnen om 8.30-9.0. 1.5 uur laden.

Dan kan je net zo goed over REIMS als je 1.5 gaat duimen draaien bij het Service Center. Als je over Parijs gaat, kan je beter naar Renault gaan (mits je Type 3c kabel hebt, maar als je van te voren belt leggen ze die kabel klaar voor je om te lenen tijdens laden). Het Service Center zit nou niet bepaald op een leuke locatie dat je in Parijs even kan rondwandelen. Renault zit op 5 minuten van de Champs Elysee
 
Hoe denken jullie over het rechtstreeks naar Bad Rappenau rijden vanuit Eindhoven (427 km).
Bijv met 100 op cc (ik heb 19" en rijdt de laatste 8000km gemiddeld 189w/km, dus dat zou nog beter kunnen als ik me niet laat verleiden tot sprintjes....)
Hierdoor zou ik dan de 61 kunnen volgen en dan een klein stukje door op de 6 op en neer en dan weer door richting Egerkingen....
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik zou dit in September willen doen om aan het Lago Maggiore te geraken...
Natuurlijk zou SC Stein het verschil kunnen maken indien die in de komende weken beschikbaar zou komen....