Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben inmiddels aangekomen in Nice. Alleen: de stopcontact in het huisje geeft een rood lichtje... Wat moest er ook al weer gebeuren om dat te fixen? Ik kan de stekker niet omdraaien omdat er een pin is.

inderdaad, de twee draden wisselen.

(belgische en fgranse stopcontacten hebben een aardingpen; geen randaarding zoals in Nl)
als je geen kort stukje kabel bij hebt : ander stopcontact proberen.
of even schroevendraaier bovenhalen, stroom uitzetten, stopcontact openen en twee draadjes van plaats wisselen.

succes.
 
of in het stopcontact de twee draden omruilen (als je eerst de zekering van dit stopcontact kan afsluiten)
Of bij de plaatselijke electro shop de onderdelen kopen om een verloopje te maken zodat je de umc altijd kan gebruiken ongeacht hoe de polen in het stopcontact zitten.

Wellicht is er nog een anders stopcontact beschikbaar waarbij het wel goed zit!

Ik ben inmiddels aangekomen in Nice. Alleen: de stopcontact in het huisje geeft een rood lichtje... Wat moest er ook al weer gebeuren om dat te fixen? Ik kan de stekker niet omdraaien omdat er een pin is.
 
Ik zie nu dat er een Tesla Store open is in Linz (Oostenrijk). Waarschijnlijk nog maar sinds kort want eerder was het niet meer dan "Coming soon" net zoals een Servicecentrum.

Net als in Wenen niet direct aan de snelweg maar in de stad. Is iemand hier al eens geweest of komt binnenkort langs Linz?
Dan kan misschien worden gekeken of nagevraagd wat de verdere plannen zijn.

Linz zou perfect zijn als SuC om het traject tussen Regensburg en Wenen compleet te maken.

Schermafbeelding 2014-08-12 om 23.48.53.png
 
ben jij het nieuwe "promomeisje " van de SuC?:wink:


LOL Vooral de route naar het Zuid Oosten blijft mij boeien. Hebben plan om met de herfstvakantie nog een klein weekje naar Hongarije te gaan en kan nu om de haverklap route en/of schema aanpassen. Zoals het er nu naar uit ziet Tilburg - Wilnsdorf (en nu daar maar heel kort laden, 15 tot 20 minuten) dan Wilnsdorf - Neuberg (daar een normale pauze van rond 40 tot 50 minuten) dan Neuberg - Regensburg (en tot vandaag dacht ik Regensburg kort laden- Mühldorf langer en dan Mühldorf - Wenen) maar nu dan Regensburg - Amstetten (scheelt flink omrijden en misschien is het daar gezelliger dan in Wenen) en dan minder lang hoeven laden in Wenen.

Steeds dichter bij de oorspronkelijke route A3.

Maar kan ineens weer veranderen als bijvoorbeeld Montebaur oppopt, dan bijna geheel de "oude" route.
 
Dat het aantal SuChargers zo snel toeneemt in Europa is mooi. Maar net als Hans al aangeeft betekent dat ook dat de mogelijkheden om van punt A naar punt B te rijden toenemen. Dat geeft extra gepuzzel (ook wel leuk trouwens!). Zou mooi zijn als de navigatie in onze MS (vanaf versie 6.0 :wink:) de snelste en beste routes zelf zou kunnen uitrekenen gebruikmakend van het SuC netwerk.
Of de verschillende route-opties weer kan geven zodat je zelf de keuze kunt maken (a la Google Maps) hoe je wilt rijden.
 
Dat het aantal SuChargers zo snel toeneemt in Europa is mooi. Maar net als Hans al aangeeft betekent dat ook dat de mogelijkheden om van punt A naar punt B te rijden toenemen. Dat geeft extra gepuzzel (ook wel leuk trouwens!). Zou mooi zijn als de navigatie in onze MS (vanaf versie 6.0 :wink:) de snelste en beste routes zelf zou kunnen uitrekenen gebruikmakend van het SuC netwerk.
Of de verschillende route-opties weer kan geven zodat je zelf de keuze kunt maken (a la Google Maps) hoe je wilt rijden.

Het zou mij tegenvallen als die mogelijkheden niet in 6.0 zullen meekomen. Maar het is ook meer dan dat. Toen we begonnen was het mooi om een SuC te bereiken en dan maar laden tot bijv. minimaal 350 km. Liefst weinig risico lopen en dus ruime marge maar een relatief erg lange laadtijd. In andere threads is dat mooi terug te vinden momenteel waar men de ideale snelheid benadert.

Die lange laadtijd blijft mij ook boeien. Stel nu dat de volgende SuC op ongeveer 150 km verder ligt. Ik heb gisteravond het eens uitgeprobeerd. Bij "good old Oosterhout" aangekomen met iets van 70 rest en geladen tot 180 km, dus de te rijden afstand + 20% marge.

Eigenlijk kun je daar gewoon op wachten. Ik heb niet precies geklokt (zal ik eens wat meer gaan doen) maar voor mijn gevoel "moest" ik alweer snel verder. Niet te vergelijken met laden tot 350 of hoger. Naarmate de afstand tussen de SuC kleiner worden kan het daarom best wel eens lonen om vaker te stoppen maar dan in bijv. 15 i.p.v. 45 minuten verder te gaan.
Natuurlijk blijven er situaties dat je tot het randje wilt laden, zoals bij ons in Wenen, omdat de bestemming ongeveer 330 km verder ligt en je dat wilt halen zonder gedoe.

Zo blijft het ons bezig houden. Ooit, misschien eerder dan we denken, zullen we dezelfde reis als vroeger maken met dezelfde reistijd zodat we niets meer hebben hoeven in te leveren :)
 
Ik vond het heel vreemd dat ik bij de aanvraag van die Duitse sticker alleen maar kon kiezen tussen Diesel en Benzine. Een uitstoot van 0 bestaat volgens hen nog niet.

? Dat is dan niet op de TUV site, want daar staat toch echt 100% EV tussen bij de uitleg. Je voert je kenteken en meldcode in en voilá. Je hoeft niet eens te kiezen, dat doet hij zelf al.