Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Klopt, maar ik dacht dat het in beide topics relevant is.

De nieuwe X is echt wel een kilometervreter, en dat zal met de Model S nog erger zijn.

De Model Y die we afgelopen zomer huurden in Canada had dat nog niet. Daar zakte het vermogen nogal snel, ook bij 250kW V3 Superchargers.
Er was hier ooit een tijd dat je op de vingers getikt werd door de moderators als je cross-postte.
Maar zo autistisch hoeft het voor mij ook weer niet.
 
  • Funny
Reactions: job-lek and HWS
Niet zozeer vakantie, maar wel interessante datapunten van een Tesla Model X van 2017, en eentje van 2023:

2023:
View attachment 1034588

2017:
View attachment 1034591

De 2023 kan aan 250kW laden, en blijft boven 100kW tot circa 60% SoC. De 2017 blijft natuurlijk hangen op max. 150kW, en zit bij 40% SoC al aan 100kW.

Op bijna 2000km rijden betekent dat dus bijna 4 uren minder laden.
Interessante gegevens en dus werd ik nieuwsgierig naar onze cijfers.
Daarom juist even de gegevens van onze reis met de e-tron van 2019 naar Sicilië geanalyseerd. Heenreis in totaal 2306 km met gemiddeld verbruik van 24,12 kWh/100km.
Totale laadtijd tijdens de trips, dus de DC-laadsessies: 4u34. Daarbuiten nog opgeladen aan de laadpunten nabij de hotels van de 2 overnachtingen.
De e-tron laadt aan 150 kW tot 80% SOC en vanaf dan daalt het vermogen om bij 99% nog aan 50 kW te laden. Het laden gebeurde trouwens bij Ionity en bi de SUCs. Hieronder de laadcurve van de SUC inn Campotenese.
1712238261044.png