Prachtig verslag Hans! Leuk om te lezen.
En de hoeveelheid bekijks is inderdaad heel herkenbaar.
Overigens heb ik ook de gewone 85kWh, maar ik heb gemerkt dat je op de Duitse autobahn heel goed de snelle jongens kunt bijhouden of achter je laten (afhankelijk van hoe snel en alert ze zijn) tot 200km/h :biggrin:
En de hoeveelheid bekijks is inderdaad heel herkenbaar.
Overigens heb ik ook de gewone 85kWh, maar ik heb gemerkt dat je op de Duitse autobahn heel goed de snelle jongens kunt bijhouden of achter je laten (afhankelijk van hoe snel en alert ze zijn) tot 200km/h :biggrin:
Hi Merijn,
Drie opmerkingen waar je wellicht iets mee kunt.
1) We hebben bij de meting niet de gehele ronde gereden maar alleen het deel op je eerste afbeelding. Om het zuiver te houden hebben we precies hetzelfde stuk naar beneden gereden.
2) Inderdaad ligt de snelheid niet hoog. Ik denk dat je met 40 tot 50 km/uur al te hoog zit. Het is een erg bochtig traject waar je vaak heel langzaam door de bochten kunt gaan.
3) We zijn begonnen op het punt waar je weg 305 verlaat. Daar begint het klimmen. De hoogte daar was 509 meter (volgens jouw tool
Komt het dan meer in de buurt? Mooi dat je het gehele traject kunt laten zien zo.
Hans
=====
Dan even algemeen:
We zijn inmiddels thuis. Om het verhaal af te sluiten hierbij de balans van de gehele vakantie. In totaal 4.132,2 km gereden, daarvoor 849 kWh verbruikt en dus gemiddeld 205 wH/km.
Dat is van alles wat, Autobahn snel rijden, paar keer op range rijden (met trajecten van 330 tot 350 km), stad, bergen en temperaturen variërend van 35 graden brandende zon tot 19 graden stortbuien.
Geen enkel probleem gehad, geen seconde angst om bereik. Laat zich ook letterlijk goed sturen.
Sinds laatste laden is afstand Wilnsdorf - Tilburg. Rustig aan gedaan.
Dan het thuisfront. Bij vertrek stonden we bij Essent 173 kWh in de min en nu staan we 268 kWh in de plus. De totale opbrengst van onze panelen was 588 kWh, maar natuurlijk draaien hier wat verbruikers door, zoals koelkasten, zwembadpomp e.d. Maar het restant zou weer goed zijn voor ruim 1.300 km.
Dankzij Tesla, Stad Budapest en Kaiserhof stroom gratis gehad, op een kleine 90 kWh na die we op 13 ampère hebben geladen bij de schoonouders.
Tot slot nog een tip. Wie overweegt om naar de Kaiserhof te gaan (zeer aan te bevelen) raad ik aan om de klassieke route (Bad Rappenau en Jettingen) te nemen en niet via Regensburg. Vandaag heb ik op de navi vanaf Kaiserhof (bij Salzburg) de route naar Regensburg gereden en dat was een tegenvaller. Hoewel wel wat kilometers korter gaat het om bijna 200 km provinciale wegen waar je absoluut niet kunt opschieten. Hebben daar meer dan drie uur over gedaan.
Het was een heerlijke vakantie. De kinderen hebben genoten en wij ook. Natuurlijk hebben we weer veel bekijks gehad en is de auto tientallen keren op de foto gegaan. Leuk om een terrasje te pakken waar je zicht op de auto hebt. Maar dat herkent men wel.
Nog steeds verbaast mij de ruimte in de auto. Na wat uitproberen heb je een systeem waarbij je alle bagage voor drie weken moeiteloos kunt inpakken. Dat zie je ook terug in de reacties van de "belangstellenden" bij de Suc's wanneer je laat zien hoeveel ruimte er bij de achterbank is en dat je dan ook nog voor in de frunk en achter van alles kwijt kunt. Onderweg ook een paar keer de "derde zitrij" kunnen gebruiken en met zes personen moeiteloos kunnen rijden.
Ach, ik ben niet zo'n "snelle jongen", heb ook maar een gewone 85, maar als ik tijdens het inhalen een Audi of BMW "in mijn nek voel" en dan wacht tot er ruimte is dat ze naast me komen en dan de accelerator vol intrap is het gewoon leuk om ze te zien hoe ze volledig achter blijven.
Een keer of vier gedaan zo.
Dat was het dan, nu maar weer het werk oppakken. (Hoewel ik het liefste een tour langs nieuwe SuC's zou gaan maken, maar wie niet)