Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

M3 CCS Afdek kapje

This site may earn commission on affiliate links.
Superinitiatief van TonKuijt. Ik denk dat iedere M3 eigenaar die buiten laadt deze bescherming tegen weer en wind nodig heeft.

View attachment 388621View attachment 388622
Er zijn online verschillende mogelijkheden om een printopdracht te geven. Ik ben nieuw in 3d printen, maar was stomverbaasd om te ontdekken dat een uniek geprint kapje voor slechts 3 euro te bestellen is ! (besteld bij drap3d.com). Bestandje via de link Wel verzendkosten natuurlijk. Bij gebrek aan kennis heb ik er 2 besteld in 2 verschillende kunststofsoorten: petg (zwart exemplaar) en pla (rood exemplaar). Ze voelen allebei super degelijk en passen precies!! Het klepje gaat gewoon dicht dus ik laat hem er gewoon inzitten (en alleen bij superchargen eruit). Ik heb het printbestand gebruikt via dezelfde link als waar JP Dekkers naar verwijst (kies de file met de handgreepjes, dan wordt ie tijdens het laden door de connector geklemd en kan hij niet gestolen worden)

DC-Portabdeckung CCS • TFF Forum - Tesla Fahrer & Freunde

Goeie tip, ik heb er ook twee besteld aangezien de verzendkosten ook 7 euro zijn. Zwart en rood, beiden in PLA (ik verwacht dat PET en ABS buiten in de kou al erg snel stroef gaat worden en lastig erin of eruit te krijgen is)...
 
Ik heb er net ook 4 laten maken via drap3d en het bestand in de link hierboven. Hilarische site ook dat drap3d. Veel rare bugs (kan door Chrome browser komen) en in de bevestiging staat dat in Gambiaanse Dalasi's heb afgerekend (zijn gelukkig toch gewoon euro's). Als ze bezorgd zijn dan laat ik nog wel even weten of het wat is.
 
Eerste regen-test met TPU kapje geslaagd!
424EE49B-9E07-466C-9437-E47225D76445.jpeg
 
Ik kan ze printen voor 5 euro excl. verzend, volgens mij passen ze door de brievenbus maar dat check ik zo nog even. Ik heb de volgende kleuren en materialen direct beschikbaar:

Solid Zwart in PLA
Solid Zwart in PET-G

Translucent blauw in PLA:
View attachment 393071

Solid Donkerblauw in ABS:
View attachment 393072

Semi translucent rood in PLA:
View attachment 393073

Solid kanarie-geel in ABS:
View attachment 393075

Graag per email aangeven op [email protected] welk materiaal je wil, en eventueel of je met of zonder 'vleugeltjes' wil.
Verzending zal hooguit 5 euro kosten denk ik als het niet zomaar door de brievenbus past.
Ton, bij voorbaat dank, alleen dacht ik dat je ze alleen in zwart ging maken. Open vraag. Is Midnight Silver Metallic / grijs ook een optie?
 
Ik heb wel interesse alleen wat is het verschil kwa werking met of zonder vleugeltjes ?

Mijn tip: neem vooral die MET de kleine vleugeltjes. Voordeel daarvan is dat deze dan vast blijft zitten als je aan het chargen bent. De charge stekker valt er dan net iets overheen en dan voorkom je ook dat het dopje er per ongeluk uit valt, uitwaait of gestolen wordt. In ook de versie met de zogenaamde vleugeltjes kun je gewoon laten zitten na het laden. De laadklep valt er ruim overheen