Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Hidden, oftenly unknown features

This site may earn commission on affiliate links.
Vooruit dan maar:
Kwam even hier ter sprake, redelijk wat positieve reacties. Daarom dus dit nieuw draadje. Het kan voor nieuwe leden wat zoekwerk en dubbele vragen voorkomen.
En misschien leer ik ook nog iets bij
  • Twee keer klikken op de ontwasemingsknop van de voorruit zet alle ventilatie op maximum temperatuur en debiet
  • Adresbalk naar rechts swipen, geeft het thuisadres in als bestemming. (of ‘werk’ als je thuis staat)
  • Radio schermpje links onder naar boven swipen toont de laatst gebruikte bronnen
  • Eigen programmatie van de linker scrollknop bij lang indrukken
  • Koffer ontgrendelen ontgrendelt de laadkabel als het laden al eerder beëindigd was.
  • Klikken op de range bovenaan switcht tussen % en km (idem in de app)
  • Rechterstalk een paar seconden naar beneden houden stelt de gedetecteerde vmax in als target snelheid.
  • Een gebruikersprofiel kan als prioritair gezet worden voor als je met meerdere gekende personen instapt
 
Rechterstalk een paar seconden naar beneden houden stelt de gedetecteerde vmax in als target snelheid.
Als ik het goed begrijp is de Vmax hier bedoeld als de max toegestane snelheid op straten en snelwegen. Dat doet hij bij mij als ik de TACC activeer. Ik vroeg mij net af hoe ik de actuele snelheid die ik rij behoud bij activatie zonder scrolwieltje te gebruiken. Bijv: ik mag 120km/h, maar ik rij 110 en wil 110km/h aanhouden. Als ik 1x kort aan de stalk trek accelereert hij naar 120km/h maar ik wil dus op trager (uitzonderlijk 😂)

Weet niet of deze voor iedereen gekend is: op het Vmax verkeersbord symbool klikken (rechtsboven) bij geactiveerde TACC, brengt je naar die snelheid.
 
  • Like
Reactions: SandeepT
Als je het menuknopje (het autootje) ingedrukt houdt tot je de melding "thanks for your feedback" (oid) in je scherm verschijnt wordt er een "foto" van de auto genomen.

Deze foto bevat de screenshots van je schermen en de actuele status van de auto. Het moment dat je deze foto maakt wordt duidelijk vastgelegd in de logging van de auto.

Dit is enorm handig voor de Tesla engineers om foutopsporing te kunnen doen.

Bij een MX en MS verschijnt de melding "thanks for your feedback" op het scherm achter het stuur.
 
-wanneer je het openen van je kofferbak in hoogte wilt instellen kun je tijdens het openen de klep op de gewenste hoogte met de hand stoppen en een paar seconden(tot het piepje)de knop voor de koffer indrukken om deze hoogte in te stellen. Erg praktisch
 
  • Like
Reactions: Phil V
Als ik het goed begrijp is de Vmax hier bedoeld als de max toegestane snelheid op straten en snelwegen. Dat doet hij bij mij als ik de TACC activeer. Ik vroeg mij net af hoe ik de actuele snelheid die ik rij behoud bij activatie zonder scrolwieltje te gebruiken. Bijv: ik mag 120km/h, maar ik rij 110 en wil 110km/h aanhouden. Als ik 1x kort aan de stalk trek accelereert hij naar 120km/h maar ik wil dus op trager (uitzonderlijk 😂)

Weet niet of deze voor iedereen gekend is: op het Vmax verkeersbord symbool klikken (rechtsboven) bij geactiveerde TACC, brengt je naar die snelheid.
ik denk dat je dat in het menu kan instellen, of je bij de activatie de huidige snelheid wilt houden of naar de Vmax wil gaan.
als je op de huidige snelheid toetst op het scherm, wordt deze ook overgenomen door de TACC.

bijkomend kan je ook nog Vmax+ instellen (voor wanneer het standaard iets meer mag zijn)
 
  • Like
Reactions: ToemkeWTM
- Als je 1x de ruitenwisser handmatig activeert met het knopje op de stalk kan je met het scrollwieltje naar links/rechts om de gewenste stand te kiezen.
En volgens handleiding kan hetzelfde zonder stalk: druk op de ruitenwisserknop op het stuurwiel en druk de linker scrolltoets naar links of naar rechts om de gewenste instelling te kiezen.