Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Kapot stadslichtje... vervangen kost EUR 1.200 ??

This site may earn commission on affiliate links.
Het stadslicht aan bestuurderskant van mijn Model S brandt nog maar voor de helft. Dat wil zeggen dat de bovenste liggende LED strip (zo noem ik hem maar) niet brandt. Volgens Tesla kan ik de hele koplamp unit vervangen a EUR 1.200 excl. arbeidsloon.
IMG_4648.jpg
Heeft iemand er ervaring mee of dit ook anders kan? Dat vind ik toch wel heel prijzig.
 
Dit is helaas een gevolg van al die LED-pret. Die LEDjes zelf zijn niet vervangbaar (althans, niet economisch rendabel).
Zelfde gehad met Audi. Achterlichten kapot, 400 euro per stuk.

Enige remedie is inderdaad een nieuwe koplamp.

Vroeger was alles beter. Toen draaide je er gewoon een nieuw gloeilampje in.
 
Het stadslicht aan bestuurderskant van mijn Model S brandt nog maar voor de helft. Dat wil zeggen dat de bovenste liggende LED strip (zo noem ik hem maar) niet brandt. Volgens Tesla kan ik de hele koplamp unit vervangen a EUR 1.200 excl. arbeidsloon.
View attachment 374963 Heeft iemand er ervaring mee of dit ook anders kan? Dat vind ik toch wel heel prijzig.

In- of exclusief BTW?
 
Het stadslicht aan bestuurderskant van mijn Model S brandt nog maar voor de helft. Dat wil zeggen dat de bovenste liggende LED strip (zo noem ik hem maar) niet brandt. Volgens Tesla kan ik de hele koplamp unit vervangen a EUR 1.200 excl. arbeidsloon.
View attachment 374963 Heeft iemand er ervaring mee of dit ook anders kan? Dat vind ik toch wel heel prijzig.

Garantie verlopen? Coulance eventueel?
 
  • Like
Reactions: Maurice1
@Phil V Als je een auto koopt waarbij de lampen zowat de hele levensduur van de auto moeten meegaan en dat niet doen valt dat gewoon onder non-conformiteit (zoals eerder gemeld) en is het nog steeds het probleem van de verkoper, niet de koper.
Het is het probleem van de koper. Hij moet alleen de verkoper ervan overtuigen dat probleem van eigenaar te laten wisselen.