Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Zoiets als dit ? SeC heeft er al meerdere keren aan gewerkt.. ze krijgen het er maar niet uit..
Wat anders. En de brom lijkt sterker te worden. Ook hoor ik een effect als de parkeerrem wordt geactiveerd. Trouwens bij het updaten van de firmware hoor je af en toe ook zachtjes een effect in de audio. Dat heb ik ni dus continue en dan veel luider.


Nu is mijn auto al 5 keer naar SeC geweest om de fluittoon uit de ventilatie te krijgen bij standen 3-6. Zou best eens kunnen zijn dat ze de grounding van enkele systemen hebben verneukt. Dit zijn typische aardings issues. Grounding en afscherming is al niet geweldig in de Tesla. Bijv je GSM hoor je goed door de installatie als hij maast de laadaansluiting ligt.
Bij de SeC vind ik dat ze niet echt goed kennis hebben van dergelijke issues. E.g. hebben ze de complete ventilator vervangen en fluittoon is nog niet weg. Kans is groot dat een klepje of een aansluiting niet 100punten is.
Daarnaast is mijn daschboard nu vol met kieren. Niet goed geassembleerd na het zoeken van het probleem.
 
Twee weken terug is de amplifier vervangen...veronderstelling was dat dat de oorzaak van de storing was. Het ging daarna een dag goed, waarna het weer terug kwam... Er is geen touw aan vast te knopen, storing komt en gaat... geen patroon in te ontdekken. Ik zie ook geen verband met de fans, de radio of wat dan ook...Auto gaat weer terug naar SeC.
De amplifier is best slecht. Ik zou deze het liefste vervangen door de Harmony.... maar ben nog niet over de drempel heen.

De gave hq audio is echt matig. Een VW passat niet Dyn audio is gaver. Maar goed. De drivetrain is verder super :p
 
De audio was beter met de vorige software versie zegt men.
Sound EQ setting scale. | Tesla
Equalizers zijn toch vooral bedoeld om met rust te laten. In principe is de installatie al gebalanceerd. Als je je muziek met 8dB bewust geintroduceerde vervorming nog niet 'mooi' genoeg vind dan zal het met 12dB niet veel beter zijn.Je bent dan beter af met bijvoorbeeld een subwoofer erbij.
 
Equalizers zijn toch vooral bedoeld om met rust te laten. In principe is de installatie al gebalanceerd. Als je je muziek met 8dB bewust geintroduceerde vervorming nog niet 'mooi' genoeg vind dan zal het met 12dB niet veel beter zijn.Je bent dan beter af met bijvoorbeeld een subwoofer erbij.

Mee eens. Overigens, met de Light Harmonic versterker én een speciale 1Ohm subwoofer in de originele kast kan zelfs 0 al bijna te veel bass worden... De equalizer kan met goede luidsprekers en versterkers eigenlijk altijd wel op 0 blijven staan.
 
  • Like
Reactions: Tampert
Ik heb inmiddels de auto weer terug. Het bleek het systeem van de bandenspanning te zijn. Die gaf kennelijk zulke rare waardes door dat het systeem alles begon uit te schakelen. Heel vreemd dat dat het gevolg kan zijn. Een auto moeten wegslepen om een bandenspanningsmeter...
Maar er is nu een raar bijverschijnsel aan toegevoegd. In de tijd dat de auto stil heeft gestaan is er 12.000 km bij de km stand toegevoegd. Ik vond de km stand al een beetje hoog ineens maar ik wist niet exact wat die geweest was dus ik keek eerst op het orderformulier, daar stond al een 10.000 km lagere stand dan de stand waarmee ik hem weer mee kreeg. SC gebeld: "dat moet een typefout geweest zijn". Klinkt op zich logisch, maar ineens bedacht ik me dat ik voor dit forum tijdens de storing een foto van het scherm met al die waarschuwingslichtjes had gemaakt. En ja hoor daar stond dus de km stand duidelijk in beeld: 12.000 km lager dan nu. Ik ben benieuwd wat ze hiermee kunnen doen.
 
H

Hmm, op 3 maart rond 11:15 ca. 45 minuten in de wacht gehangen voordat ik verbinding had...

Vandaag ineens het klinkprobleem (blijft uit zitten en kan van buitenaf niet geopend worden).

Gebeld om te vragen of ik nog naar de Sec mocht en toen er opgenomen werd gaf de computerstem aan dat de wachttijd 2 minuten bedroeg.
Uiteindelijk 45 minuten gewacht !!!!
Ik begrijp dit niet zo goed.
Als mijn info correct is rijden er momenteel zo'n 14500 Teslas in België en Nederland samen.
Als je rekent dat gedurende 12 uur 'alle medewerkers in gesprek zijn' en een gesprek duurt gemiddeld 5' en we gaan er van uit dat 'alle medewerkers eigenlijk maar 1 medewerker is, dan handelen ze 12 x (60/5) = 144 telefoons per dag af (de mensen die afhaken en zelf naar een SeC rijden en de andere 12 uur van de dag tel ik dan nog niet mee).
Dit zou betekenen dat er per dag, per 100 Tesla's steeds 1 ergens hulp nodig heeft!
Daarnaast staan er nog tientallen stil in SeCs, herstelbedrijven en zijn er een pak die rondrijden met gebreken die ze pas gaan melden bij een volgende afspraak...

Geen goeie reclame zou ik zeggen. :confused:
 
Vandaag ineens het klinkprobleem (blijft uit zitten en kan van buitenaf niet geopend worden).

Gebeld om te vragen of ik nog naar de Sec mocht en toen er opgenomen werd gaf de computerstem aan dat de wachttijd 2 minuten bedroeg.
Uiteindelijk 45 minuten gewacht !!!!
Ik begrijp dit niet zo goed.
Als mijn info correct is rijden er momenteel zo'n 14500 Teslas in België en Nederland samen.
Als je rekent dat gedurende 12 uur 'alle medewerkers in gesprek zijn' en een gesprek duurt gemiddeld 5' en we gaan er van uit dat 'alle medewerkers eigenlijk maar 1 medewerker is, dan handelen ze 12 x (60/5) = 144 telefoons per dag af (de mensen die afhaken en zelf naar een SeC rijden en de andere 12 uur van de dag tel ik dan nog niet mee).
Dit zou betekenen dat er per dag, per 100 Tesla's steeds 1 ergens hulp nodig heeft!
Daarnaast staan er nog tientallen stil in SeCs, herstelbedrijven en zijn er een pak die rondrijden met gebreken die ze pas gaan melden bij een volgende afspraak...

Geen goeie reclame zou ik zeggen. :confused:
Verbannen naar de Eeuwige Wachtvelden... opnieuw bellen, of met een ander toestel toevallig op een betere plek in de queue terechtkomen helpt vaak.
 
Tja zuur ... Mijn S'je vier weken geleden opgehaald. Vandaag een fatale failure.

Auto zet zichzelf uit (off), en wil niet opstarten vanuit zijn car off modus. Midden console kwam niet tot leven. Reageert niet op een stuur reset, ook niet de deep reset met rem + 2 stuur knoppen. Geen knipper lichten actief, nada.

Enneh, ik meld het toch ff - support was snel hoor. Is ook zondag natuurlijk, maar had vrijwel direct iemand aan de lijn. Na analyse, auto status "car unsafe to drive". Hij is binnen 45 minuten weggesleept. Super netjes geregeld vanuit Tesla support.

We gaan het morgen wel horen bij SeC Groningen.

Iemand ooit zoiets eerder gehad/gezien?


20180408_132030.jpg