Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
@michelh Da’s eigenlijk wel belangrijke info. Bekend is wel dat de 12V accu ernstige storingen kan veroorzaken maar een interne kortsluiting in de accu die de spanning naar beneden trekt kan dus kennelijk zelfs - met de interne 12V lader die vanuit de hoofdaccu de 12V bijlaadt - de auto al rijdende volledig laten vastlopen.

Op het engelse deel staat een soortgelijk geval met een model 3. Daar was de consensus dat met een kleine noodstartset je de auto kon laten opstarten. En met een 9V batterijtje de frunk kan openen om bij die 12V accu te komen!
heb ik net mijn oude startkabels weggedaan...
 
Just out of curiosity, heb je een volledige power-off geprobeerd? Als de MCU nog wel werkt kan je die selecteren, dan blijven zitten en na 4 minuten de deur openen en de rem intrappen. Na power off hoor je de systemen een voor een uitschakelen (voor het eerst de AP computer horen blazen).

Inderdaad ernstige vastloper, misschien ook eens posten in het Engelstalige deel, daar zitten paar experts en Tesla leest daar mee.
Trust me, Tesla leest ook hier mee ;)
 
Sinds 3 weken komt er een bromtoon uit de rechter luidspreker. En hoor ik ook wat pieptonen bij het accelereren en re-gen. Lijken wel iets van frequentieregelaar tonen.
Zijn er anderen die dit ook in hun MS hebben of hebben gehad?

Ook fluit de ventilatie op standen 4, 5 en 6. SeC kan de oorzaak maar niet vinden. Fluittoon verandert als je een bocht neemt. Is er iemand die weet wat het probleen is?
 
Sinds 3 weken komt er een bromtoon uit de rechter luidspreker. En hoor ik ook wat pieptonen bij het accelereren en re-gen. Lijken wel iets van frequentieregelaar tonen.
Zijn er anderen die dit ook in hun MS hebben of hebben gehad?

Ook fluit de ventilatie op standen 4, 5 en 6. SeC kan de oorzaak maar niet vinden. Fluittoon verandert als je een bocht neemt. Is er iemand die weet wat het probleen is?

Zoiets als dit ? SeC heeft er al meerdere keren aan gewerkt.. ze krijgen het er maar niet uit..
 
Twee weken terug is de amplifier vervangen...veronderstelling was dat dat de oorzaak van de storing was. Het ging daarna een dag goed, waarna het weer terug kwam... Er is geen touw aan vast te knopen, storing komt en gaat... geen patroon in te ontdekken. Ik zie ook geen verband met de fans, de radio of wat dan ook...Auto gaat weer terug naar SeC.
 
Zoiets als dit ? SeC heeft er al meerdere keren aan gewerkt.. ze krijgen het er maar niet uit..

Ik heb ook een keer een soortgelijk geluid gehad. Dacht dat er een fan vastliep ergens.
Bleek uiteindelijk de navigatiestem te zijn die vastliep. Was makkelijk te testen door geluid van de navi te muten.

Na een nieuwe software versie was het opgelost (reboot hielp volgens mij niet)
 
een tekortkoming; of waarschijnlijk iets waarvan ik niet weet hoe het werkt :rolleyes:

- komt regelmatig voor als ik de auto in zijn achteruit zet, dat hij na een paar meter stopt en weer in zijn N/D zet.... wie heeft dit ook wel eens? Of doe ik iets fout?
Als er onvoldoende gewicht in de berijderszetel wordt gedetecteerd, kan dit gebeuren. Probeer dus eens meer via de spiegels of achteruitrijcamera te kijken...
 
Had het vorige week ook. 7 minuten in de wacht en toen plotseling verbinding verbroken. Waarschijnlijk ging er iets fout met doorverbinden op het moment dat ik aan de beurt was.
SEC Amsterdam.

Dit blijkt dus vaak te gebeuren. Ik vraag mij af of Tesla SEC dit eigenlijk wel weet? Ik zal het voortaan melden.