Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag voor het eerst het dakje open op de snelweg met 130. Was er gelijk een stuk rubber omhulsel los van de lijm gekomen (midden vooraan bij het open dak). Daar komt nu een soort lus naar voren. Zal ik zelf maar weer even vastlijmen.

Daarnaast vond ik de achterkant van het deel van het dak dat naar achter schoof nogal trillen bij 120/130 km.u
 
Wat anders. En de brom lijkt sterker te worden. Ook hoor ik een effect als de parkeerrem wordt geactiveerd. Trouwens bij het updaten van de firmware hoor je af en toe ook zachtjes een effect in de audio. Dat heb ik ni dus continue en dan veel luider.


Nu is mijn auto al 5 keer naar SeC geweest om de fluittoon uit de ventilatie te krijgen bij standen 3-6. Zou best eens kunnen zijn dat ze de grounding van enkele systemen hebben verneukt. Dit zijn typische aardings issues. Grounding en afscherming is al niet geweldig in de Tesla. Bijv je GSM hoor je goed door de installatie als hij maast de laadaansluiting ligt.
Bij de SeC vind ik dat ze niet echt goed kennis hebben van dergelijke issues. E.g. hebben ze de complete ventilator vervangen en fluittoon is nog niet weg. Kans is groot dat een klepje of een aansluiting niet 100punten is.
Daarnaast is mijn daschboard nu vol met kieren. Niet goed geassembleerd na het zoeken van het probleem.

Vandaag mn Model S weer opgehaald. De gebreken, bromtoon uit de luidspreker en fluit in de ventilatie zijn verholpen! J

Mooi werk van de SeC. Ik ben weer helemaal tevreden.

En oh ja, ik kreeg afgelopen toch mooi een Model S loaner mee. Dat is toch wel goed geregeld. Al rijd ik uiteraard het liefste in mijn eigen waggie :)
 
Vandaag eindelijk interieurdeel van de zijstijl vervangen. Was beschadigd bij aflevering. 6 maanden levertijd voor een wit kunststof paneeltjes.
Ook wordt mijn stoelzitting vervangen. Merkte 2 weken gelden dat de bekleding los zat. Maar moet besteld worden ;)
Ook was er een servicebericht voor de airco. Hier is een klep preventief vervangen. De airco lijkt nu meer te brommen. Maar eerst even aanzien. Airco moet met deze temperaturen eindelijk weer aan het werk dus misschien is het geluid wel "normaal"

Nu de auto aan het updaten. Toen ik hem ophield stond de update klaar.
En morgen mag hij weer een lange rit maken 1400+ naar de wintersport :):):):) (geen grapje)

Er zit behoorlijk veel ruimte in de MS.
2 paar ski's. De korte passen overdwars in de achterbak. De lange goed ingepakt en in het midden van de auto op de armsteun.
3 paar skischoenen en kleding enz voor in totaal 4 personen. Gaat er makkelijk. Beter dan de V60 met skibak.
 
  • Like
Reactions: J-Peters
Mijn ergenis met Tesla is:

Waarom staat nu nergens duidelijk beschreven wat ik WEL en NIET van EAP 2.5 mag verwachten?

Hele simpele dingen als wat kan ik verwachten als ik op de snelweg met 120km aan kom rijden voor een bocht van 70km. Ik weet dat borden niet herkend worden, maar remt de auto zodanig dat ik veilig door de bocht kan?

Slechts één voorbeeld, maar jullie begrijpen vast wat ik bedoel....
 
  • Informative
Reactions: MarcelS
Mijn ergenis met Tesla is:

Waarom staat nu nergens duidelijk beschreven wat ik WEL en NIET van EAP 2.5 mag verwachten?

Hele simpele dingen als wat kan ik verwachten als ik op de snelweg met 120km aan kom rijden voor een bocht van 70km. Ik weet dat borden niet herkend worden, maar remt de auto zodanig dat ik veilig door de bocht kan?

Slechts één voorbeeld, maar jullie begrijpen vast wat ik bedoel....
Verwachtingen scheppen is gevaarlijke business...
Je kunt er maar beter vanuit gaan dat EAP 2.5 eigenlijk niks anders kan dan ietwat tussen de lijntjes blijven en enigszins van je voorganger weg blijven als die voorganger ongeveer even hard rijdt als jij, en het systeem verder blijven wantrouwen. Dan valt het altijd mee als ie meer doet dan je verwacht, en als je dan toch moet ingrijpen dan word je daar tenminste niet negatief door verrast (en ben je er op tijd bij).

Verder is volgens mij EAP 2.5 niks meer dan een hardware upgrade (meer resolutie en rekensnelheid en zo) t.o.v. AP 2.0 maar kan het op dit moment hetzelfde als AP 2.0 (ik heb niet het idee dat die extra rekencapaciteit en resolutie op het ogenblik echt benut wordt).
(maar aangezien ik geen AP 2.0 auto ter beschikking heb kan ik dat niet staven met praktijkervaring dus ik lul maar wat ;))
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Ik blijf mij verbazen: km stand was eerst na onze eerste problemen 12.000 km te hoog. Nu na drie weken is hij ineens een stukje lager: we hebben nu 14.393 km op de teller. Ik weet bijna niet meer wat het echt zou moeten zijn maar ik vermoed 143.000. Dus gelukkig kan het nu weer onder garantie worden opgelost :D
O nee, de 4 jaar is alweer verstreken...
 
Sinds een week of 2 regelmatig problemen met de 3/4g verbinding. Spotify en DAB werken dan niet of amper. Aan de dekking kan het ook niet liggen...

Is dat na een update naar 2018.12 opgetreden? Daar zitten een aantal nare bugs in, en kennelijk ook nog eens verschillend per auto. Ik heb ook een af en toe haperende verbinding. Reboot lost het wel op tot opeens na opstarten het weer niet werkt. Bevriezend scherm, zomaar reboot, niet wakker worden van het scherm. SeC zegt dat update naar .14 verlichting zal geven.
 
Heb overigens een hardnekkig probleem met de re-achter deurgreep. Met unlock komen de grepen naar buiten, maar die re-achter helemaal, en je krijgt de deur niet open. Of.. soms springt de deur vanzelf open. Al tweemaal nieuwe deurgreep gehad maar dat is het dus niet. Nu weer maand wachten tot nieuw onderzoek, zo druk is SeC Tilburg nu.

Is eigenlijk het enige storinkje dat ik tot nu toe heb gehad. Na 55000 km in iets meer dan een jaar ben ik eigenlijk wel tevreden...
 
Is dat na een update naar 2018.12 opgetreden? Daar zitten een aantal nare bugs in, en kennelijk ook nog eens verschillend per auto. Ik heb ook een af en toe haperende verbinding. Reboot lost het wel op tot opeens na opstarten het weer niet werkt. Bevriezend scherm, zomaar reboot, niet wakker worden van het scherm. SeC zegt dat update naar .14 verlichting zal geven.
Helaas, ook 2018.14.2 lost niets op.Integendeel zelfs, nu loopt de boel echt continu vast, waarbij ook 3g en bluetooth er mee stoppen...
 
Helaas, ook 2018.14.2 lost niets op.Integendeel zelfs, nu loopt de boel echt continu vast, waarbij ook 3g en bluetooth er mee stoppen...

Ik zit zelf ook op 2018.14.2 en na 2 dagen gebruik begon opeens vanalles fout te gaan. Via de App is de Tesla niet meer bereikbaar (na diverse nieuwe installs van de App). Iedere keer als de auto aangezet wordt moet ik de MCU resetten en vaak tijdens een korte rit ook nog minimaal 1 keer. Daarnaast blijft de airco ook vaak aanstaan wanneer ik uitstap en even later weer instap. De auto is dan een goede koelkast aangezien de airco door gaat met blazen, een reset helpt dan maar dit kan niet de bedoeling zijn. Maandag zou ik sowieso naar de SeC gaan, heb ze dit op de bon erbij laten zetten. Meer mensen met deze software versie last van dit probleem?
 
Ik zit zelf ook op 2018.14.2 en na 2 dagen gebruik begon opeens vanalles fout te gaan. Via de App is de Tesla niet meer bereikbaar (na diverse nieuwe installs van de App). Iedere keer als de auto aangezet wordt moet ik de MCU resetten en vaak tijdens een korte rit ook nog minimaal 1 keer. Daarnaast blijft de airco ook vaak aanstaan wanneer ik uitstap en even later weer instap. De auto is dan een goede koelkast aangezien de airco door gaat met blazen, een reset helpt dan maar dit kan niet de bedoeling zijn. Maandag zou ik sowieso naar de SeC gaan, heb ze dit op de bon erbij laten zetten. Meer mensen met deze software versie last van dit probleem?
Ik heb waarschijnlijk een work-around het probleem gevonden: ik geloof dat de problemen worden veroorzaakt door de (nieuwe) web browser in de auto. Ik had de site van flitsmeister.tesla.nl als laatste adres op de browser. Kennelijk blijft de browser ook op de achtergrond actief. Sommige websites, zoals die van flitsmeister, hebben een script waarmee ze worden geupdated. Dat veroorzaakt wellicht de problemen. Bij mijn laatste twee ritten vandaag (> 50 km) heb ik de site vk.nl ingetoetst op de browser (dus op de achtergrond) en heb geen enkele reset of ander probleem gehad!

Disclaimer: ik ben advocaat en heb de ballen verstand van software, maar dit lijkt te werken op mijn p85 classic.
 
  • Helpful
Reactions: basvk
Dat klopt, vanmorgen belde Tesla mij ivm het spontaan brute remmen met autopilot.
(Dat is niet meer voorgekomen na 2018.12)
Ze vertelde dat ik niet een zware pagina moest laten draaien de hele tijd ( ivm vollopen geheugen)
Ook je eigen Spotify account schijnt hij de gehele tijd te laden en alles bij elkaar zorgt voor het vollopen van een stukje geheugen en dan gaat hij resetten om het geheugen te legen.
(Dit alles volgens Tesla)
 
Dat klopt, vanmorgen belde Tesla mij ivm het spontaan brute remmen met autopilot.
(Dat is niet meer voorgekomen na 2018.12)
Ze vertelde dat ik niet een zware pagina moest laten draaien de hele tijd ( ivm vollopen geheugen)
Ook je eigen Spotify account schijnt hij de gehele tijd te laden en alles bij elkaar zorgt voor het vollopen van een stukje geheugen en dan gaat hij resetten om het geheugen te legen.
(Dit alles volgens Tesla)
Zucht. Het is werkelijk een fluitje van een cent om dit soort issues te voorkomen op Linux...