Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Downsizing? Hooguit een beetje downweighting, maar auto's worden al jaren alleen maar groter en zwaarder. Het meest potsierlijk zijn die modellen die gebaseerd zijn op oudere nostalgische kleine modelletjes, zoals de mini, kever of cinquecento.

Downsizing is echt wel een trend en innovatie te noemen. De tijd van dikke V8, V10 en V12 is voorbij. V6 met bi-turbo's, zoals bij BMW M. Het was een aantal jaar geleden ondenkbaar een twee ton wegende SUV met een 2 liter viercilinder de weg op te sturen (Volvo).

Ik zeg niet dat het voldoende innovatief is, maar het gebeurt wel. En dat bedoel ik: ze moeten zich nog bewijzen. Ik durfde in het verleden een perfect onderhouden BMW V8 te kopen met 3 ton op de teller. Kan dat blok probleemloos aan. Straks een viercilinder turbo, ik moet het nog zien....

Die tweecilinder nieuwe 500-es zoals jij noemt zijn inderdaad een aanfluiting, het geluid alleen al....
 
Wanneer ik weer eens in de Honda CRV van mijn vrouw rij, wat overigens een heerlijke auto op zich is, verbaast het me iedere keer weer hoe hard je moet werken onderweg.. Ik denk dat de Model S me behoorlijk lui gemaakt heeft...

Het blijft natuurlijk wel een Amerikaanse auto :wink: die zijn ontworpen met maar 1 doel voor ogen: de inzittenden lui maken :biggrin:
 
Bij normal / standard heb ik er geen last van alleen bij hoog en drempels hoor je gekraak niet dat ik mij er aan stoor.

stabilisator-stang laten vervangen, opgelost !

Als ik dat hier allemaal zo lees krijg ik straks nog spijt dat ik er ene besteld heb.
Levering volgende week vrijdag, ben benieuwd want ik ben ook een pietje precies :crying:

is de Tesla Model-S de perfecte wagen ? neen, toch (nog) niet.
Maar wel vele malen beter dan de beste ICE. No way dat ik ooit nog een ICE zal kopen.

Veel succes !
 
Last edited:
Mijn "Breeze" (ik rij grotendeels op windenergie) is weer terug van weggeweest. Tiptop (hand!)gewassen op een flatbed weer afgeleverd.
Toch nog wat kleine issues, maandag even bij het SeC in Amsterdam langs.
Wat valt nu het strakke weggedrag en het afremmen op de motor na een paar dagen rijden met die Citroen C4 weer op!
Het enige wat mij meeviel met die C4: op hoge snelheid in de zesde (!) versnelling viel mij op dat hij bij 130 km/u (en soms een beetje extra :rolleyes:) best wel stil is.
Vor de rest... schakelen, tanken, etc. brrrrr.....:mad:
 
Het enige wat mij meeviel met die C4: op hoge snelheid in de zesde (!) versnelling viel mij op dat hij bij 130 km/u (en soms een beetje extra :rolleyes:) best wel stil is.

Heel veel moderne auto's zijn gewoon heel stil. Het motorgeluid wordt meestal overstemd door wind en bandengeruis. Dus de geluidsbeleving bij dagelijks gebruik is niet echt anders dan bij een elektrische auto... Vandaar dat ik dat argument (van het ontbreken van motorgeluid) nooit zo begrijp voor dagelijks gebruik :biggrin:
 
Heel veel moderne auto's zijn gewoon heel stil. Het motorgeluid wordt meestal overstemd door wind en bandengeruis. Dus de geluidsbeleving bij dagelijks gebruik is niet echt anders dan bij een elektrische auto... Vandaar dat ik dat argument (van het ontbreken van motorgeluid) nooit zo begrijp voor dagelijks gebruik :biggrin:

Ligt eraan hoe sportief je rijdt... :)
En in het stedelijk verkeer met afremmen en optrekken ook een behoorlijk verschil, niet alleen voor jezelf maar ook voor de fietsers en voetgangers om je heen.
Ik vind de rust die dit geeft toch wel een van de grote voordelen van elektrisch rijden.
 
Als ik op straat sta en ik zie een Tesla bij het stoplicht vlot wegtrekken (terwijl er geen ander verkeer is) dan krijg ik een enorm limousine gevoel: statig, stil en snel. Het scheelt zo ontzettend veel herrie vergeleken met andere auto's in de stad, ik hoop echt ook om die reden alleen al dat er veel meer elektrisch verkeer in de stad komt (en minder plofmotor verkeer uiteraard). Vooral ook bussen en vrachtwagens zonder geluid zou fijn zijn.
 
Vandaag samen met mijn zakenpartner onze Model S gaan afhalen bij de fabriek. Erg leuke ervaring en eigenlijk hebben we maar 1 ding om over te mopperen: er zaten twee beschadigingen in de lak die ze bij Tesla gezien hadden moeten hebben! Het wordt uiteraard opgelost, maar ik had liever gehad dat ze dat gewoon eerlijk vanaf het begin erbij hadden vermeld. Maar voor de rest: chapeau!
 
Vandaag samen met mijn zakenpartner onze Model S gaan afhalen bij de fabriek. Erg leuke ervaring en eigenlijk hebben we maar 1 ding om over te mopperen: er zaten twee beschadigingen in de lak die ze bij Tesla gezien hadden moeten hebben! Het wordt uiteraard opgelost, maar ik had liever gehad dat ze dat gewoon eerlijk vanaf het begin erbij hadden vermeld. Maar voor de rest: chapeau!

Gefeliciteerd! Welke uitvoering heb je?
 
Op de E Rally heb ik die kleur ook al gezien 

Van een eigenaar of was het een demo van Tesla? Want Tesla had die kleur al eerder, ook op de RAI bijvoorbeeld :smile:

Ach, het maakt niet zoveel uit, maar moet zeggen dat ik het wel fijn vond om te horen dat het de eerste was volgens Tesla (al kunnen ze het ook gezegd hebben om mij goed te laten voelen). Het is in ieder geval 1 van de eerste :biggrin:
 
Ik heb sinds enige tijd een apart geluid uit de motor net boven de 130 km/h. Geen brom, maar eerder een onregelmatig raspend geluidje. Niet echt storend maar het klinkt als metaal op metaal, en als dat echt zo is gaat er op den duur iets kapot natuurlijk. Iemand ervaring mee?

Ook rijd ik al een tijdje rond met een beschadigde spiegel, er is een hoekje van het metallic kleurige plastic onderrandje af na een ontmoeting met een betonnen paal in de RAI. Die spiegel boeit me niet zo, maar ik ben benieuwd of iemand met iets soortgelijks een idee van de reparatiekosten heeft.
 
Ik heb sinds enige tijd een apart geluid uit de motor net boven de 130 km/h. Geen brom, maar eerder een onregelmatig raspend geluidje. Niet echt storend maar het klinkt als metaal op metaal, en als dat echt zo is gaat er op den duur iets kapot natuurlijk. Iemand ervaring mee?

Ook rijd ik al een tijdje rond met een beschadigde spiegel, er is een hoekje van het metallic kleurige plastic onderrandje af na een ontmoeting met een betonnen paal in de RAI. Die spiegel boeit me niet zo, maar ik ben benieuwd of iemand met iets soortgelijks een idee van de reparatiekosten heeft.

Met het eerste zo snel mogelijk langs een SeC gaan. Er staat niet bij waar je woont dus welke SeC het moet worden weet ik niet.

Dan kun je gelijk even vragen naar de spiegel.
 
Gisteren hebben we onze wagen af gaan halen in Aartselaar.
Alles is natuurlijk nog erg nieuw dus we moeten nog vanalles uitzoeken maar ik heb toch al enkele vraagjes.

* de app (android) toont niet altijd de temperatuur in de auto
* het laadklepje aan de wagen gaat niet altijd open wanneer ik op de knop van de laadkabel druk, soms moet
ik echt verschillende keren proberen, wagen vast, los etc en dan lukt het.
* als ik vertrek sluit ik het laadklepje maar de wagen blijft (soms) aangeven dat het nog open is. na het rijden ergens geparkeerd en
bij terugkomst was de waarschuwing weg.
* bij het laden hoor ik bepaalde geluiden aan de wagen (kan ook zonder laden zijn, heb ik nog niet getest) deze komen (ook?) van vooraan de wagen.
* de automatische luchtvering gaat niet gelijktijdig omhoog, eerst de voorkant en dan de achterkant (of is het nu net andersom?)
* de frunk gaat soms niet open (enkel een paar keer in het begin gehad, ondertussen nog niet terug gebeurd) als ik op de knop druk gaat
ze wel los maar ik krijg ze niet open, dan doe ik ze terug dicht en dan gaat ze open.
* het geluid van de airco (als je geparkeerd staat) is echt heel erg luid (vandaag is het ook een super warme dag natuurlijk)
* een keertje bij het laden wilden de spiegels niet inklappen, de andere keer weer wel, sleutel was niet in de buurt.

welk van deze dingetjes zijn normaal, welke horen er nu eenmaal bij en welke horen echt niet zo te zijn?

Enkele van deze dingen (zoals het geluid van de airco) kunnen ook afkick verschijnselen zijn van m'n extra luide ICE dus normaal maar ik vraag het toch liever.
Het verbruik is me al echt goed meegevallen, ik zit rond de 200 wh/km, ik had gedacht dat dit hoger ging zijn.
 
* het laadklepje aan de wagen gaat niet altijd open wanneer ik op de knop van de laadkabel druk, soms moet
ik echt verschillende keren proberen, wagen vast, los etc en dan lukt het.

* bij het laden hoor ik bepaalde geluiden aan de wagen (kan ook zonder laden zijn, heb ik nog niet getest) deze komen (ook?) van vooraan de wagen.

* de automatische luchtvering gaat niet gelijktijdig omhoog, eerst de voorkant en dan de achterkant (of is het nu net andersom?)

* het geluid van de airco (als je geparkeerd staat) is echt heel erg luid (vandaag is het ook een super warme dag natuurlijk)

* dit herken ik niet. wel let ik soms niet goed op. UMC moet ingeplugd zijn, en auto moet niet op slot zijn. Dan moet het gewoon werken.

* laden geeft geluiden, ook bij mij. allemaal geluiden, koeling, ventilator, relais, zo'n elektronisch gezoem. het zal allemaal wel kloppen denk ik dan.

* luchtvering is bij al mijn vorige ICE's niet gelijktijdig geweest. normaal dus, bij 3 ICE's gehad.

* de airco is GIGA vergeleken met ICE, om de accu's te koelen. ik weet de cijfers niet, maar het koelvermogen moet vele malen groter zijn dan bij een ICE. en het lijkt denk ik luider omdat airco bij ICE airco geluid wordt weggedrukt door motorgeluid.