Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Lekkere reactie weer. Zoontje van pa mag in de Tesla rijden? Heb zelf twee leuke auto's in het bezit waar ik maar wat graag mee rijd en waar ik hard voor gewerkt heb (en nog steeds!). En het zal misschien gek klinken, maar ik had mijn vader geadviseerd om een V60 Hybrid te laten nemen en de Tesla links te laten liggen. Hij heeft twee linkerhanden en is liever lui dan moe om zich te verdiepen in de techniek; vandaar mijn advies om gewoon ICE te blijven rijden met de voordelen als lage bijtelling en 4wd.
Dit soort reacties schieten bij mij in het verkeerde keelgat aangezien ik net zo lief in m'n GTI een blokje om ga als met een Tesla. Ik ben autoliefhebber en leergierig als het gaat om nieuwe techniek, vandaar ook mijn aanmelding op het forum.

Nee, joh, moet je niet zo opvatten. Heeft gewoon met verwachtingen te maken.... Expectations..... Je vergelijkt o.a. met Mercedes en BMW... Ok, bij hen wel mogelijk om coating aan te laten brengen voor de aflevering, denk het niet.. De dealer zal dit inderdaad wel kunnen verzorgen, maar Tesla is géén dealer, het is de fabrikant. Zij werken niet met dealers.

Als je vader liever lui dan moe is, dan is juist een Tesla een goede keuze voor hem. Niets verdiepen, zitten en op pedaal trappen en sturen. Geen knopjes, alles erg simpel en duidelijk op een erg groot scherm waar ook oudere mensen waarvan het zicht achteruit gaat mee over kan. Nooit meer zoeken naar knopjes in het donker. Olie verversen? Koelvloeistof? allemaal niet meer om je over druk te maken.

Ezra, sorry wilde je echt niet beledigen, we zijn hier om elkaar te helpen ik was en ben van mening dat ik je juist help door inzichtelijk te maken voor je dat je niet moet vergelijken tussen appels en peren en dat je juist vanuit een positief oogpunt moet vertrekken.
 
Bij schade veroorzaakt door toedoen van een ander..... Als je dus velgen en/of banden laat monteren bij een 3de partij, en het blijkt dat deze zaken schade veroorzaken dan is het gewoon logisch dat die 3de partij aansprakelijk is voor schade ontstaan en dat het daar verhaald zal moeten worden... Dit is echt niet alleen bij Tesla, echter zij zijn er gewoon eerlijk en duidelijk over.
Twee belangrijke kanttekeningen:
- voor "blijkt dat deze zaken schade veroorzaken" ligt de bewijslast bij jou wanneer je bij de derde gaat claimen (terwijl Tesla hoeft alleen maar te zeggen: hee, die velgen/banden hebben wij nooit aangeraden...);
- die derde partij zal normaliter wel een beperking van aansprakelijkheid in de algemene voorwaarden hebben opgenomen...
Kans dat je in de kou komt te staan, dus.
 
Het zal mij heel erg benieuwen hoe m'n vader gaat reageren op z'n Tesla. Hij is dik in de zestig en kan net aan een iphone bedienen die voorgeprogrammeerd is en de aan/uit knop van z'n computer vinden. Internetbankieren bijvoorbeeld? Nog nooit gedaan... Vandaar ook mijn advies om een V60 te kiezen ipv de Tesla. Hoe mooi de techniek ook is!

Hij heeft echter toch voor Tesla gekozen vanwege het uiterlijk en het formaat van de auto (zelf groot en altijd grote auto's gereden).

Maar "no worries" over de vorige berichten, we gaan op de oude voet verder.
 
ik en een twintigtal andere tesla eigenaars zijn in Sint Lievens Houtem geweest.
Superior Car Products - Superior Car Clean

hier staan foto's van die van mij. vorige week tijdens zijn jaarcontrole van de opticoat
https://www.facebook.com/pages/Superior-Car-Clean/100862216665682

Ziet er machtig uit met die coating ...

Sint Lievens Houtem is ook voorbij brussel - die zaak in Attenhove is makkelijker/doenbaarder voor mij.

Op hun homesite staat : wij zijn sinds kort het enige belgische bedrijf dat de exclusieve lak coatings van optimum mag aanbrengen
http://www.lscarcleaning.be/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=34&Itemid=53

Ik veronderstel dat dit iets vergelijksbaars is met de Opticoat die jij hebt ?
 
Het zal mij heel erg benieuwen hoe m'n vader gaat reageren op z'n Tesla. Hij is dik in de zestig en kan net aan een iphone bedienen die voorgeprogrammeerd is en de aan/uit knop van z'n computer vinden. Internetbankieren bijvoorbeeld? Nog nooit gedaan... Vandaar ook mijn advies om een V60 te kiezen ipv de Tesla. Hoe mooi de techniek ook is!

Hij heeft echter toch voor Tesla gekozen vanwege het uiterlijk en het formaat van de auto (zelf groot en altijd grote auto's gereden).

Maar "no worries" over de vorige berichten, we gaan op de oude voet verder.

Ik ben 67 en rij nu een jaar blij met de Tesla. Nog geen enkel krasje, zelfs niet op de velgen. Ik kan ook een iPhone 6 bedienen, was ooit CEO van de iCentre groep.
Het enige onderscheid met je vader is dat ik wèl kan Internetbankieren.
Je vader gaat het rijden met de Tesla echt waarderen.
En reken er maar op dat ie jou straks het snot voor de ogen laat accelereren in je benzineauto's. En reken er ook op dat je in alle gevallen alleen maar in zijn achteruitkijk spiegel te zien zal zijn :)
 
En reken er maar op dat ie jou straks het snot voor de ogen laat accelereren in je benzineauto's. En reken er ook op dat je in alle gevallen alleen maar in zijn achteruitkijk spiegel te zien zal zijn :)

Het staat er misschien wat provocerend, maar het is gewoon 100% waar. Ik ben ook een zestiger en heb allerlei benzineauto's gereden maar dit is de eenvoudigste wat de bediening betreft (en de mooiste, en de snelste etc.) Ik denk dat het goed is als je vader mee gaat naar de aflevering. Hij zal het waarschijnlijk best leuk vinden (anders zou hij niet voor een Tesla hebben gekozen) en de uitleg die ze geven voordat je weg "mag" rijden is voortreffelijk. Bovendien is het leuk om kennis te maken en als het nodig is kun je altijd terecht.
 
Last edited:
Gisteravond ben ik gebeld door de persoon die verantwoordelijk is voor de aflevering van de Tesla op 20 december. Tesla houdt het forum nauwlettend in de gaten wat ik zeer positief vind!
Ze hebben mijn verhaal dus ook gelezen en de totale opsomming van vervelende situaties goed kunnen bekijken. In tegenstelling tot wat anderen denken, was Tesla het eens dat er toch wel aardig wat gebeurd is voordat de auto überhaupt is afgeleverd, en wilde mij tegemoet komen door de auto toch in Amsterdam te leveren en toch de bandenwissel te regelen. Deze reactie verdient van mij een dikke pluim, het is alleen jammer dat ik het eerst van de daken heb moeten schreeuwen op het forum. Echter begrijp ik dat de werkdruk bij Tesla op het moment erg hoog is met de vele afleveringen van nieuwe Tesla's en dat ze niet iedere klant kunnen volgen voor wat betreft hun (koop)ervaring. Vandaar ook dat ik nimmer de afleverspecialist iets kwalijk heb genomen en eerder over Tesla in het algemeen heb gesproken.
Nogmaals ben ik erg tevreden over de toenadering van Tesla om alles recht te zetten!

Tot 20 december :wink:
 
Gisteravond ben ik gebeld door de persoon die verantwoordelijk is voor de aflevering van de Tesla op 20 december. Tesla houdt het forum nauwlettend in de gaten wat ik zeer positief vind!
Ze hebben mijn verhaal dus ook gelezen en de totale opsomming van vervelende situaties goed kunnen bekijken. In tegenstelling tot wat anderen denken, was Tesla het eens dat er toch wel aardig wat gebeurd is voordat de auto überhaupt is afgeleverd, en wilde mij tegemoet komen door de auto toch in Amsterdam te leveren en toch de bandenwissel te regelen. Deze reactie verdient van mij een dikke pluim, het is alleen jammer dat ik het eerst van de daken heb moeten schreeuwen op het forum. Echter begrijp ik dat de werkdruk bij Tesla op het moment erg hoog is met de vele afleveringen van nieuwe Tesla's en dat ze niet iedere klant kunnen volgen voor wat betreft hun (koop)ervaring. Vandaar ook dat ik nimmer de afleverspecialist iets kwalijk heb genomen en eerder over Tesla in het algemeen heb gesproken.
Nogmaals ben ik erg tevreden over de toenadering van Tesla om alles recht te zetten!

Tot 20 december :wink:

Zo, zie je maar weer .... Een beetje vertrouwen in Tesla kan geen kwaad. Ze maken fouten (wie niet?). Tuurlijk. Maar na precies één jaar kan ik alleen maar zeggen dat de service van een zeer hoog en professioneel niveau is ondanks de inderdaad hoge werkdruk op bepaalde momenten.

En vergeet niet dat het een jonge organisatie is, dus de jongens bij Tesla leren ook nog iedere dag bij.
 
Last edited:
Gisteravond ben ik gebeld door de persoon die verantwoordelijk is voor de aflevering van de Tesla op 20 december. Tesla houdt het forum nauwlettend in de gaten wat ik zeer positief vind!
Ze hebben mijn verhaal dus ook gelezen en de totale opsomming van vervelende situaties goed kunnen bekijken. In tegenstelling tot wat anderen denken, was Tesla het eens dat er toch wel aardig wat gebeurd is voordat de auto überhaupt is afgeleverd, en wilde mij tegemoet komen door de auto toch in Amsterdam te leveren en toch de bandenwissel te regelen. Deze reactie verdient van mij een dikke pluim, het is alleen jammer dat ik het eerst van de daken heb moeten schreeuwen op het forum. Echter begrijp ik dat de werkdruk bij Tesla op het moment erg hoog is met de vele afleveringen van nieuwe Tesla's en dat ze niet iedere klant kunnen volgen voor wat betreft hun (koop)ervaring. Vandaar ook dat ik nimmer de afleverspecialist iets kwalijk heb genomen en eerder over Tesla in het algemeen heb gesproken.
Nogmaals ben ik erg tevreden over de toenadering van Tesla om alles recht te zetten!

Tot 20 december :wink:
Wow, fijn om te lezen dat Tesla NL dit soort dingen serieus neemt en hun best doet om het op te lossen!
 
Afgelopen maandag is mijn S een dagje in Den Haag geweest. Bij de service beurt in oktober was men de laadbatch vergeten te installeren. Gaat nu 25% sneller thuis. Geluiden van de ruitenwisser. Verholpen. Voor een motorwissel moest eerst een opname naar de VS worden gestuurd. Jury is still out.

Helaas vandaag weer in Den Haag. De hele dag al een melding: 12V batterij heeft behoefte aan aandacht. Binnenkort vervangen staat er bij. Op afstand geen storing te zien, dus daarom is gevraagd om even langs te komen. Morgen heb ik de auto dringend nodig voor een lange rit met gasten aan boord en dan wil ik niet stranden onderweg. Gezien de wachttijd wordt de batterij vervangen...
 
Zo zie je maar weer, wie het hardst schreeuwt, krijgt het meeste gedaan!
Ik zit nu zo'n half jaar op het forum en dit is de negatiefste nieuw komer die ik voorbij heb zien komen.
Een stukje rijden om de S op te halen is al te veel voor Ezra, zal z'n S ook wel met vervoer naar de detailer lgaan.
Ik ben benieuwd hoe lang de S hem gaat bevallen!
 
Laten we niet zo snel/hard oordelen over elkaar hier op dit gezellige forum. :smile:

Zelf heb ik niet veel te klagen over de service van Tesla, maar ik stel volgens mij ook niet echt hoge eisen (reed hiervoor in een oude bak dus ben ook niet zoveel gewend wat dat betreft).
Wel denk ik dat Tesla een hoop goodwill zou winnen als de communicatie (bijvoorbeeld over levertijden) wat zorgvuldiger zou zijn. Daarnaast roepen ze natuurlijk ook wat over zichzelf af door heel hard te schreeuwen hoe goed hun service wel niet is. Als een klant dan graag op een bepaalde locatie zijn auto wil afhalen, lijkt me dat niet te veel gevraagd. Of leg uit dat dat wel een vertraging van een paar dagen ten gevolge heeft door transport en drukte in het Service Center en laat de keuze aan de klant.
 
Janken over tekortkomingen bij aflevering (brom, rode stekker, lak, 3G, DAB+,...

+1 ze doen echt hun best maar ze mogen af en toe net wat eerlijker zijn zodat je een beetje beter weet wat er loos is met de auto zodat anderen daar voordeel aan kunnen hebben want ik hoor altijd dat ik de enige ben met alles en die van mij is er toch al een kleine 10 keer geweest en gaat volgende week weer dit keer weer voor de tocht aan de berijders kant
 
Weet niet van waar je bent, maar in Attenhoven, Opti Coat Pro / Optimum Gloss Coat, is er nog eentje. Tussen Landen en Sint-Truiden.

Nogmaals bedankt voor de tip Eddy!

Heb geluk gehad - er kwam net een plaatsje vrij in Attenhoven. Blijkbaar een andere Tesla die vertraging opgelopen heeft met levering. Ze kunnen mijn MS nu donderdag de behandeling geven.

Ik ga voor een Modesta behandeling met primer P-01A en BC-04 Nano-Titanium Glass Coating

Heb er wel een dubbel gevoel bij - krijg mijn MS overmorgen (Zaterdag 13/12) - en moet hem al wegdoen woensdag (17/12) voor enkele dagen.
All for the best zekers....

Zal achteraf wat fototjes posten...
 
+1 ze doen echt hun best maar ze mogen af en toe net wat eerlijker zijn zodat je een beetje beter weet wat er loos is met de auto zodat anderen daar voordeel aan kunnen hebben want ik hoor altijd dat ik de enige ben met alles en die van mij is er toch al een kleine 10 keer geweest en gaat volgende week weer dit keer weer voor de tocht aan de berijders kant
Is ook een bekend probleem als t bij de spiegel zit.