Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ook al is de Tesla nog niet afgeleverd, wil ik toch al even wat klachten kwijt over de service van Tesla.
Zoals ook in andere topics vermeld is de P85 (en dus priority levering!) besteld op 13 juni met destijds een verwachte levering begin tot midden oktober bij de dealer in Amsterdam. Na de eerste uitstel door de vingers te hebben gezien, vond ik het bij de tweede uitstel wel welletjes en vroeg ik of zij een ceramische coating (opti coat of modesta) konden regelen vóór de aflevering die toen voor begin november in de planning stond. Met als reactie dat ze dit niet konden doen omdat ze de auto volgens het protocol van Tesla moesten afleveren en niet anders. Na de volgende uitstel viel mij plotseling ook op dat de afleverlocatie was gewijzigd van Amsterdam naar Tilburg (niet naast de deur voor ons) en vroeg of dit een foutje was in het systeem. Helaas niet, maar het werd eerder gezien als een beloning omdat we een rondleiding zouden krijgen door de "fabriek" (4 wielen en een motor monteren dacht ik bij mijzelf). Afijn, ik vroeg of het mogelijk was om de auto dan met een trailer te laten leveren in alkmaar. Dit werd nagevraagd en Tesla kwam er op terug met als antwoord dat dit kon maar dat het €750,- zou kosten en dat er niemand bij zou zijn van Tesla om de auto uit te leggen (iets wat volgens mij zelfs verplicht is, maar dat terzijde). Na nog een paar uitstellen toch maar weer gebeld met wat er aan de hand was, met als reactie dat de fabriek 3 weken dicht was. Maar drie weken zijn toch geen drie maanden? Dit werd snel verdraait naar het "maar u krijgt wel auto-pilot!".
Nu is de laatste status dat de Tesla op 20 december kan worden opgehaald in Tilburg. Ik had echter nog één voorwaarde, dat was dat ik originele 19" Tesla velgen (niet de banden, deze zijn van Hankook) wilde laten monteren bij de aflevering die ik maanden geleden al gekocht had via internet. Hier kreeg ik mailtje over vanmorgen dat het wel de originele banden moesten zijn en dat hij geen garantie kon geven of ze de 21" exemplaren zouden kunnen wisselen voor de 19" wintersloffen die ik wilde meenemen vanuit Alkmaar.

Ben ik nou een vervelende klant of word ik constant aan de kant geschoven door een bedrijf waar zojuist een auto is gekocht van meer dan een ton?

Gaarne jullie reactie....
 
Ook al is de Tesla nog niet afgeleverd, wil ik toch al even wat klachten kwijt over de service van Tesla.
Zoals ook in andere topics vermeld is de P85 (en dus priority levering!) besteld op 13 juni met destijds een verwachte levering begin tot midden oktober bij de dealer in Amsterdam. Na de eerste uitstel door de vingers te hebben gezien, vond ik het bij de tweede uitstel wel welletjes en vroeg ik of zij een ceramische coating (opti coat of modesta) konden regelen vóór de aflevering die toen voor begin november in de planning stond. Met als reactie dat ze dit niet konden doen omdat ze de auto volgens het protocol van Tesla moesten afleveren en niet anders. Na de volgende uitstel viel mij plotseling ook op dat de afleverlocatie was gewijzigd van Amsterdam naar Tilburg (niet naast de deur voor ons) en vroeg of dit een foutje was in het systeem. Helaas niet, maar het werd eerder gezien als een beloning omdat we een rondleiding zouden krijgen door de "fabriek" (4 wielen en een motor monteren dacht ik bij mijzelf). Afijn, ik vroeg of het mogelijk was om de auto dan met een trailer te laten leveren in alkmaar. Dit werd nagevraagd en Tesla kwam er op terug met als antwoord dat dit kon maar dat het €750,- zou kosten en dat er niemand bij zou zijn van Tesla om de auto uit te leggen (iets wat volgens mij zelfs verplicht is, maar dat terzijde). Na nog een paar uitstellen toch maar weer gebeld met wat er aan de hand was, met als reactie dat de fabriek 3 weken dicht was. Maar drie weken zijn toch geen drie maanden? Dit werd snel verdraait naar het "maar u krijgt wel auto-pilot!".
Nu is de laatste status dat de Tesla op 20 december kan worden opgehaald in Tilburg. Ik had echter nog één voorwaarde, dat was dat ik originele 19" Tesla velgen (niet de banden, deze zijn van Hankook) wilde laten monteren bij de aflevering die ik maanden geleden al gekocht had via internet. Hier kreeg ik mailtje over vanmorgen dat het wel de originele banden moesten zijn en dat hij geen garantie kon geven of ze de 21" exemplaren zouden kunnen wisselen voor de 19" wintersloffen die ik wilde meenemen vanuit Alkmaar.

Ben ik nou een vervelende klant of word ik constant aan de kant geschoven door een bedrijf waar zojuist een auto is gekocht van meer dan een ton?

Gaarne jullie reactie....

In het slechtste geval kan je zelf je wintersloffen, een momentsleutel (aandraaien aan 175 Nm) en een krik meebrengen. Ik zou wel willen zien hoe ze daarop reageren...
Mbt de wachttijd heb ik de indruk dat je het "slachtoffer" van een samenloop van omstandigheden bent geworden. Ik denk dat je dit snel zal vergeten zijn eens je de wagen hebt. :rolleyes:
 
Ook al is de Tesla nog niet afgeleverd, wil ik toch al even wat klachten kwijt over de service van Tesla.
Zoals ook in andere topics vermeld is de P85 (en dus priority levering!) besteld op 13 juni met destijds een verwachte levering begin tot midden oktober bij de dealer in Amsterdam. Na de eerste uitstel door de vingers te hebben gezien, vond ik het bij de tweede uitstel wel welletjes en vroeg ik of zij een ceramische coating (opti coat of modesta) konden regelen vóór de aflevering die toen voor begin november in de planning stond. Met als reactie dat ze dit niet konden doen omdat ze de auto volgens het protocol van Tesla moesten afleveren en niet anders. Na de volgende uitstel viel mij plotseling ook op dat de afleverlocatie was gewijzigd van Amsterdam naar Tilburg (niet naast de deur voor ons) en vroeg of dit een foutje was in het systeem. Helaas niet, maar het werd eerder gezien als een beloning omdat we een rondleiding zouden krijgen door de "fabriek" (4 wielen en een motor monteren dacht ik bij mijzelf). Afijn, ik vroeg of het mogelijk was om de auto dan met een trailer te laten leveren in alkmaar. Dit werd nagevraagd en Tesla kwam er op terug met als antwoord dat dit kon maar dat het €750,- zou kosten en dat er niemand bij zou zijn van Tesla om de auto uit te leggen (iets wat volgens mij zelfs verplicht is, maar dat terzijde). Na nog een paar uitstellen toch maar weer gebeld met wat er aan de hand was, met als reactie dat de fabriek 3 weken dicht was. Maar drie weken zijn toch geen drie maanden? Dit werd snel verdraait naar het "maar u krijgt wel auto-pilot!".
Nu is de laatste status dat de Tesla op 20 december kan worden opgehaald in Tilburg. Ik had echter nog één voorwaarde, dat was dat ik originele 19" Tesla velgen (niet de banden, deze zijn van Hankook) wilde laten monteren bij de aflevering die ik maanden geleden al gekocht had via internet. Hier kreeg ik mailtje over vanmorgen dat het wel de originele banden moesten zijn en dat hij geen garantie kon geven of ze de 21" exemplaren zouden kunnen wisselen voor de 19" wintersloffen die ik wilde meenemen vanuit Alkmaar.

Ben ik nou een vervelende klant of word ik constant aan de kant geschoven door een bedrijf waar zojuist een auto is gekocht van meer dan een ton?

Gaarne jullie reactie....

Dit uitstel is wel wat vervelend maar je stelt eisen waarvan bij voorbaat duidelijk is dat je die niet gehonoreerd krijgt. Coating gebeurt niet voorafgaand aan de levering, dat hebben we allemaal zelf moeten regelen na de levering. Ook het thuis afleveren kost gewoon 750 euro, inderdaad zonder uitleg. Is allemaal bekend en is inderdaad niet onderhandelbaar.
Per saldo zou ik heel blij zijn dat de auto nu met autopilot uitrusting komt. Tel je zegeningen.
Uitstel is bij Tesla heel gewoon. Ik bestelde mijn S in het voorjaar van 2011. Ik ontving hem november 2013 en ben er nog elke dag blij mee.
 
Toch vind ik het allemaal wel een beetje zuur voor Ezra. Zijn vader koopt een droomauto, maar de leverancier zit in een strak keurslijf. Want het moet volgens de regeltjes van het USA hoofdkantoor.
Dat terwijl je op dit forum leest dat in USA zelf de Service Centers alles doen om het de klant naar de zin te maken. Coatings, andere velgen bij aflevering, allemaal geen probleem.
Mij besluipt ook het gevoel dat de NL service-organisatie roomser dan de Paus is, als het gaat over het naleven van de Amerikaanse - al dan niet veronderstelde - 'regels'. Mijn belangrijkste kritiek/irritatie is dat er niets wordt gedaan aan 'known issues', tenzij je er zelf melding van maakt.
 
Ook al is de Tesla nog niet afgeleverd, wil ik toch al even wat klachten kwijt over de service van Tesla.
Zoals ook in andere topics vermeld is de P85 (en dus priority levering!) besteld op 13 juni met destijds een verwachte levering begin tot midden oktober bij de dealer in Amsterdam. Na de eerste uitstel door de vingers te hebben gezien, vond ik het bij de tweede uitstel wel welletjes en vroeg ik of zij een ceramische coating (opti coat of modesta) konden regelen vóór de aflevering die toen voor begin november in de planning stond. Met als reactie dat ze dit niet konden doen omdat ze de auto volgens het protocol van Tesla moesten afleveren en niet anders. Na de volgende uitstel viel mij plotseling ook op dat de afleverlocatie was gewijzigd van Amsterdam naar Tilburg (niet naast de deur voor ons) en vroeg of dit een foutje was in het systeem. Helaas niet, maar het werd eerder gezien als een beloning omdat we een rondleiding zouden krijgen door de "fabriek" (4 wielen en een motor monteren dacht ik bij mijzelf). Afijn, ik vroeg of het mogelijk was om de auto dan met een trailer te laten leveren in alkmaar. Dit werd nagevraagd en Tesla kwam er op terug met als antwoord dat dit kon maar dat het €750,- zou kosten en dat er niemand bij zou zijn van Tesla om de auto uit te leggen (iets wat volgens mij zelfs verplicht is, maar dat terzijde). Na nog een paar uitstellen toch maar weer gebeld met wat er aan de hand was, met als reactie dat de fabriek 3 weken dicht was. Maar drie weken zijn toch geen drie maanden? Dit werd snel verdraait naar het "maar u krijgt wel auto-pilot!".
Nu is de laatste status dat de Tesla op 20 december kan worden opgehaald in Tilburg. Ik had echter nog één voorwaarde, dat was dat ik originele 19" Tesla velgen (niet de banden, deze zijn van Hankook) wilde laten monteren bij de aflevering die ik maanden geleden al gekocht had via internet. Hier kreeg ik mailtje over vanmorgen dat het wel de originele banden moesten zijn en dat hij geen garantie kon geven of ze de 21" exemplaren zouden kunnen wisselen voor de 19" wintersloffen die ik wilde meenemen vanuit Alkmaar.

Ben ik nou een vervelende klant of word ik constant aan de kant geschoven door een bedrijf waar zojuist een auto is gekocht van meer dan een ton?

Gaarne jullie reactie....

Besteld 11 November. Verwachte aankomst Rotterdam 15 december.
Staat jouw auto toevallig nu ook op de APL Oakland?
 
Ook al is de Tesla nog niet afgeleverd, wil ik toch al even wat klachten kwijt over de service van Tesla.
Zoals ook in andere topics vermeld is de P85 (en dus priority levering!) besteld op 13 juni met destijds een verwachte levering begin tot midden oktober bij de dealer in Amsterdam. Na de eerste uitstel door de vingers te hebben gezien, vond ik het bij de tweede uitstel wel welletjes en vroeg ik of zij een ceramische coating (opti coat of modesta) konden regelen vóór de aflevering die toen voor begin november in de planning stond. Met als reactie dat ze dit niet konden doen omdat ze de auto volgens het protocol van Tesla moesten afleveren en niet anders. Na de volgende uitstel viel mij plotseling ook op dat de afleverlocatie was gewijzigd van Amsterdam naar Tilburg (niet naast de deur voor ons) en vroeg of dit een foutje was in het systeem. Helaas niet, maar het werd eerder gezien als een beloning omdat we een rondleiding zouden krijgen door de "fabriek" (4 wielen en een motor monteren dacht ik bij mijzelf). Afijn, ik vroeg of het mogelijk was om de auto dan met een trailer te laten leveren in alkmaar. Dit werd nagevraagd en Tesla kwam er op terug met als antwoord dat dit kon maar dat het €750,- zou kosten en dat er niemand bij zou zijn van Tesla om de auto uit te leggen (iets wat volgens mij zelfs verplicht is, maar dat terzijde). Na nog een paar uitstellen toch maar weer gebeld met wat er aan de hand was, met als reactie dat de fabriek 3 weken dicht was. Maar drie weken zijn toch geen drie maanden? Dit werd snel verdraait naar het "maar u krijgt wel auto-pilot!".
Nu is de laatste status dat de Tesla op 20 december kan worden opgehaald in Tilburg. Ik had echter nog één voorwaarde, dat was dat ik originele 19" Tesla velgen (niet de banden, deze zijn van Hankook) wilde laten monteren bij de aflevering die ik maanden geleden al gekocht had via internet. Hier kreeg ik mailtje over vanmorgen dat het wel de originele banden moesten zijn en dat hij geen garantie kon geven of ze de 21" exemplaren zouden kunnen wisselen voor de 19" wintersloffen die ik wilde meenemen vanuit Alkmaar.

Ben ik nou een vervelende klant of word ik constant aan de kant geschoven door een bedrijf waar zojuist een auto is gekocht van meer dan een ton?

Gaarne jullie reactie....

Je bent een vervelende klant. Coating doet Tesla niet, voor de wisseling van de wielen moet je een afspraak maken bij Tesla of ergens anders. Sowieso 'voorwaarde' stellen, laat al zien wat voor type klant je bent.
 
Janken over tekortkomingen bij aflevering (brom, rode stekker, lak, 3G, DAB+,...

Je bent een vervelende klant. Coating doet Tesla niet, voor de wisseling van de wielen moet je een afspraak maken bij Tesla of ergens anders. Sowieso 'voorwaarde' stellen, laat al zien wat voor type klant je bent.

Zoon van de klant zelfs....

Heeft pappa de zelfde visie als zoonlief?

Maar serieus, niet alles is perfect aan de Tesla Service hoor, maar wel beter dan welk ander auto merk dan ook. Je hebt het hier voornamelijk over zaken welke je elders aanschaft dus regel dat lekker zelf. In Tilburg afhalen scheelt je weer een paar dagen. Je zit er blijkbaar met smart op te wachten dus haal hem lekker op in Tilburg. De rondleiding is best leuk, maar niet verplicht.. Dus doe die niet.
Auto pilot hardware, diverse andere verbeteringen.... Dit zou ieder ander denk ik wel voldoende compensatie vinden voor het wat langer wachten.
 
Last edited:
Repareer eerst de klant, dan pas de auto. Stel dat ze wat beter zouden communiceren, begrip zouden tonen zouden we nog blijer met onze Tesla en de leverancier zijn. De manager van mijn verkoper uit Eindhoven kwam ik in Tilburg tegen. Ik heb toen serieus overwogen om de order te cancelen. Was helaas te laat. Ik was al te veel besmet met het Tesla virus.
 
Even voor de duidelijkheid, bij de bestelling hebben we helemaal niets gevraagd of geëist bij Tesla. Echter na twee keer uitstel zonder één woord van excuus of verdere uitleg, vond ik het wel welletjes. En natuurlijk zou er voor de coating betaald worden, maar ik wist ook van tevoren dat ze in de VS wel soepel zijn met het luisteren naar de klant. Bij BMW en Mercedes kan dit namelijk wel vóór de aflevering geregeld worden. Verder zijn we hartstikke blij met de auto-pilot feature echter staat dit er deels los van. Als de dealer zou hebben verteld dat de auto ergens eind december zou worden afgeleverd en u mag hem ophalen in Tilburg, kan ik vrijwel garanderen dat mijn vader zou hebben gezegd "de groeten!". Een week, twee weken of zelfs een maand uitstel kan ik mij voorstellen, maar bijna drie maanden later dan gepland zonder excuus of enig verder bericht (gewoon van MyTesla afplukken), vind ik niet normaal.

Het volgende leuke voorbeeld trof ik vanmorgen in mijn mailbox van Tesla over de winterbanden;

"Er zijn veel Model S rijders die andere banden en/of wielen monteren en dit kan ook geen kwaad met de juiste specificaties. Echter zal de garantie vervallen mochten deze defecten aan de auto veroorzaken. Tesla geeft enkel volledige garantie bij gebruik van originele materialen waarmee de Model S gehomologeerd is. Daarom kunnen er geen andere merken banden of wielen gemonteerd worden bij Tesla zelf. Dus als u andere banden heeft gemonteerd kan de set wielen helaas niet gemoteerd worden. "
 
Ezra, elke dag uitstel zijn 2 dagen teveel ... zit inderdaad wel in een strak keurslijf - maar dat heb je als je met een nieuwe firma samenwerkt die enorm aan het groeien is...

Ivm die coating - waar kan je die laten doen - hoe essentieel is die ? Ik vond in Belgie maar 1 adres - Wax-It in Oudenaarde - veeeeeeel te ver weg...
 
Ik laat hem doen bij Ride&Shine in Berkel en Rodenrijs (voor mij ook niet naast de deur). Hij heeft al 150 Tesla's gedaan waarvan de meesten met een Modesta coating. Dit schijnt nu de beste coating te zijn die het langste meegaat.

Of het nodig is ligt volgens mij een beetje aan de kleur die je gekozen hebt en voor wat je het waard vind. Is het een donkere kleur (in jouw geval blauw), dan zou ik het zeker doen. De lak van Tesla is erg zacht en zeer krasgevoelig. Het kost wel wat, maar hij heeft zelfs klanten die vanuit Zwitserland en Dubai komen om de auto te laten voorzien van een coating.
 
Als de dealer zou hebben verteld dat de auto ergens eind december zou worden afgeleverd en u mag hem ophalen in Tilburg, kan ik vrijwel garanderen dat mijn vader zou hebben gezegd "de groeten!".

Het volgende leuke voorbeeld trof ik vanmorgen in mijn mailbox van Tesla over de winterbanden;

"Er zijn veel Model S rijders die andere banden en/of wielen monteren en dit kan ook geen kwaad met de juiste specificaties. Echter zal de garantie vervallen mochten deze defecten aan de auto veroorzaken. Tesla geeft enkel volledige garantie bij gebruik van originele materialen waarmee de Model S gehomologeerd is. Daarom kunnen er geen andere merken banden of wielen gemonteerd worden bij Tesla zelf. Dus als u andere banden heeft gemonteerd kan de set wielen helaas niet gemoteerd worden. "

Nou gelukkig voor jou dan maar toch? Stel je voor zeg, dat je vader de deal niet had laten doorgaan ivm het helemaal moeten gaan afhalen in Tilburg... Dan had jij géén Tesla kunnen rijden. Ik zou ze maar dankbaar zijn.

En aangaande de winterbanden, ik denk dat we het als volgt moeten lezen:
Bij schade veroorzaakt door toedoen van een ander..... Als je dus velgen en/of banden laat monteren bij een 3de partij, en het blijkt dat deze zaken schade veroorzaken dan is het gewoon logisch dat die 3de partij aansprakelijk is voor schade ontstaan en dat het daar verhaald zal moeten worden... Dit is echt niet alleen bij Tesla, echter zij zijn er gewoon eerlijk en duidelijk over.
 
Nou gelukkig voor jou dan maar toch? Stel je voor zeg, dat je vader de deal niet had laten doorgaan ivm het helemaal moeten gaan afhalen in Tilburg... Dan had jij géén Tesla kunnen rijden. Ik zou ze maar dankbaar zijn.

En aangaande de winterbanden, ik denk dat we het als volgt moeten lezen:
Bij schade veroorzaakt door toedoen van een ander..... Als je dus velgen en/of banden laat monteren bij een 3de partij, en het blijkt dat deze zaken schade veroorzaken dan is het gewoon logisch dat die 3de partij aansprakelijk is voor schade ontstaan en dat het daar verhaald zal moeten worden... Dit is echt niet alleen bij Tesla, echter zij zijn er gewoon eerlijk en duidelijk over.

Lekkere reactie weer. Zoontje van pa mag in de Tesla rijden? Heb zelf twee leuke auto's in het bezit waar ik maar wat graag mee rijd en waar ik hard voor gewerkt heb (en nog steeds!). En het zal misschien gek klinken, maar ik had mijn vader geadviseerd om een V60 Hybrid te laten nemen en de Tesla links te laten liggen. Hij heeft twee linkerhanden en is liever lui dan moe om zich te verdiepen in de techniek; vandaar mijn advies om gewoon ICE te blijven rijden met de voordelen als lage bijtelling en 4wd.
Dit soort reacties schieten bij mij in het verkeerde keelgat aangezien ik net zo lief in m'n GTI een blokje om ga als met een Tesla. Ik ben autoliefhebber en leergierig als het gaat om nieuwe techniek, vandaar ook mijn aanmelding op het forum.