Ook al is de Tesla nog niet afgeleverd, wil ik toch al even wat klachten kwijt over de service van Tesla.
Zoals ook in andere topics vermeld is de P85 (en dus priority levering!) besteld op 13 juni met destijds een verwachte levering begin tot midden oktober bij de dealer in Amsterdam. Na de eerste uitstel door de vingers te hebben gezien, vond ik het bij de tweede uitstel wel welletjes en vroeg ik of zij een ceramische coating (opti coat of modesta) konden regelen vóór de aflevering die toen voor begin november in de planning stond. Met als reactie dat ze dit niet konden doen omdat ze de auto volgens het protocol van Tesla moesten afleveren en niet anders. Na de volgende uitstel viel mij plotseling ook op dat de afleverlocatie was gewijzigd van Amsterdam naar Tilburg (niet naast de deur voor ons) en vroeg of dit een foutje was in het systeem. Helaas niet, maar het werd eerder gezien als een beloning omdat we een rondleiding zouden krijgen door de "fabriek" (4 wielen en een motor monteren dacht ik bij mijzelf). Afijn, ik vroeg of het mogelijk was om de auto dan met een trailer te laten leveren in alkmaar. Dit werd nagevraagd en Tesla kwam er op terug met als antwoord dat dit kon maar dat het €750,- zou kosten en dat er niemand bij zou zijn van Tesla om de auto uit te leggen (iets wat volgens mij zelfs verplicht is, maar dat terzijde). Na nog een paar uitstellen toch maar weer gebeld met wat er aan de hand was, met als reactie dat de fabriek 3 weken dicht was. Maar drie weken zijn toch geen drie maanden? Dit werd snel verdraait naar het "maar u krijgt wel auto-pilot!".
Nu is de laatste status dat de Tesla op 20 december kan worden opgehaald in Tilburg. Ik had echter nog één voorwaarde, dat was dat ik originele 19" Tesla velgen (niet de banden, deze zijn van Hankook) wilde laten monteren bij de aflevering die ik maanden geleden al gekocht had via internet. Hier kreeg ik mailtje over vanmorgen dat het wel de originele banden moesten zijn en dat hij geen garantie kon geven of ze de 21" exemplaren zouden kunnen wisselen voor de 19" wintersloffen die ik wilde meenemen vanuit Alkmaar.
Ben ik nou een vervelende klant of word ik constant aan de kant geschoven door een bedrijf waar zojuist een auto is gekocht van meer dan een ton?
Gaarne jullie reactie....