Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Maar, het is tijdelijk, zelf auto winkels adviseren voor vaseline of hele dun laagje uienzalf.
Uienzalf :) Ik denk dat je uierzalf bedoelt.
Vaseline smelt al boven 40 graden en op een hete dag zal de spiegel wel zo heet kunnen worden. Vaseline is ook niet goed tegen water bestand.
Zelf gebruik ik voor toepassingen waar smering en water elkaar bijten vaak teflonvet.
PTFE grease is de Engelse benaming.
Teflon smeert super en het vet los niet op in water.
 
  • Helpful
Reactions: nico180
Flesje WD-40 staat klaar maar waar spuit ik het precies op of tussen? Op het chroom? Spiegels staan nu helemaal vast dus ik moet wachten tot ze weer zijn te bewegen?
Krijg nu ook melding dat er problemen Zíjn met de AP. Hoewel ik die niet heb aangeschaft.
 
Imho is het de kunst preventief te spuiten zodat het vocht geen kans krijgt om vast te vriezen.Je moet inderdaad bovenop het chroom spuiten met een slangetje. Ook de rubbers vandaag even preventief insmeren, dan zitten ze morgen niet vastgevroren. Nu schijnt hier weer de zon volop , dus straks even de deuren open en even hobbyen.
 
Ik had vanmorgen ook dat de spiegels vastgevroren zaten.

Heeft Tesla (met winterpakket) geen verwarming in de spiegels zitten bij die scharnieren/motortjes in de spiegel? (Dat hadden mijn oude Volvo’s wel, aangestuurd via de achterruit verwarming). Maand geleden zat er ijs op mijn spiegel, maar auto binnen was prima ontdooid. Daarna niet meer meegemaakt dat de spiegel niet ontdooid was.
 
Flesje WD-40 staat klaar maar waar spuit ik het precies op of tussen? Op het chroom? Spiegels staan nu helemaal vast dus ik moet wachten tot ze weer zijn te bewegen?
Krijg nu ook melding dat er problemen Zíjn met de AP. Hoewel ik die niet heb aangeschaft.
Je hebt wel de hardware voor AP en die is bevroren.....krijg je toch die melding.....
 
  • Funny
  • Like
Reactions: pvkeep and Exiteer
Ik begrijp je frustratie en ga er van uit dat je al tot op het hoogst bereikbare niveau geëscaleerd hebt bij Tesla.
Wat ik denk als ik zo een tirade tegen tesla lees, is dat het doel ervan in eerste instantie is de meelezende Tesla medewerkers te chanteren om zo in beweging te komen. Er zijn in het verleden al eens personen geweest die daarvoor speciaal een account geopend hebben en na het gal spuwen weer verdwenen. Ik hoop overigens oprecht dat de issues met je X opgelost worden.

Ik vind het zeer apart dat een persoon zoals u kan reageren op mijn post.

De gebreken van de auto zijn na 4 maanden nog niet opgelost. Ik word per mail genegeerd, telefonisch kwam ik er niet aan uit, en ze beweerden dat ze mij gebeld hebben maar ik geen gehoor heb gegeven. Dan zeggen gechanteren?????

Hallo, we praten hier over een auto van 115K praten we over meneer Ebullio!
Mag ik voor dit geld verwachten dat ik een nieuwe schadevrije auto krijg zonder problemen?

Een ander bedrijf belt je op of haalt de auto op met een vrachtwagen en zet een andere auto op de oprit.
Tenminste min ervaring: Bij Mercedes met een C klasse van 6 maanden oud welke in zelf in Duitsland gekocht had werd deze door Storm in Roosendaal netjes opgehaald! En kreeg een E klasse op mijn oprit terug. Deze auto koste nieuw 62K. Dit is normale service.

Schijnbaar volgens sommige hier moet je het allemaal maar accepteren. Heel apart.
Totdat ze zelf zoiets mogen meemaken waarvoor ze zelf goed geld voor betaald hebben.

En ja: ik ben nu eindelijk gebeld door de verkoper in Tilburg om te checken of alles vermeld staat voor de reparatieafspraak in Februari.

PS: En ik verwijder mijn berichten of account helemaal niet.
 
Hoi lieve @svbladel
Gezien je opmerkingen en overduidelijk frustratie wat jij er deze ochtend hebt uitgegooid (10+ posts ik deze ochtend met alleen maar rants is echt niet nodig lijkt me...)

Kan je mij vertellen wat er dan mis is? Enigszins objectief en logissche volgend. Linkje of opsomming (mischien heb ik het gemist wat nu het issue is in je communicatie???)

Als je al iets wil bereiken lukt je dat niet zo als je nu je profileert.

Het helpt echt niet kinderachtige opmerkingen cq vergelijkingen te maken die volslagen idioot zijn. Serieus je opmerkingen gaan echt nergens over dus laat dat aub. We zitten hier allemaal met gezond stel hersens.

Sorry ik ga hier niet op reageren. Jouw post ligt er wel heel dik op namelijk.

Hier een tip voor jou: Jij hoeft mij echt niet de les te lezen hoe en wat ik schrijf, doe dat liever thuis of op je werk (misschien bij Tesla?)
 
  • Disagree
Reactions: Karel
Dank u dank u. Toch nog iemand die me begrijpt.
Ik weet eigenlijk zeker dat (zo goed als) het hele forum u wel begrijpt! Wat niet begrepen wordt is de manier waarop u uw frustratie uit. Dit nodigt niet uit tot het delen van tips, hulp en/of steunbetuigingen. Ik weet niet of u op dezelfde wijze bij een SEC staat te communiceren, maar dit helpt vaak niet in de oplossingsbereidheid van de 'tegenpartij'.

Los van alles: Super irritant dat u niet goed geholpen wordt. Ook ik wacht op een afspraak/onderdelen en hoop maar dat dit voor de komende M3 hausse geregeld is. Succes met alles..
 
Ik weet eigenlijk zeker dat (zo goed als) het hele forum u wel begrijpt! Wat niet begrepen wordt is de manier waarop u uw frustratie uit. Dit nodigt niet uit tot het delen van tips, hulp en/of steunbetuigingen. Ik weet niet of u op dezelfde wijze bij een SEC staat te communiceren, maar dit helpt vaak niet in de oplossingsbereidheid van de 'tegenpartij'.

Los van alles: Super irritant dat u niet goed geholpen wordt. Ook ik wacht op een afspraak/onderdelen en hoop maar dat dit voor de komende M3 hausse geregeld is. Succes met alles..

Zoals ik eerder geschreven heb: ik was geduldig, begripvol etc. Rustig, netjes aan de telefoon.
Maaaaar werd gewoonweg niet geholpen omdat ze met uitleveringsproblemen zaten. Dus ze maken van hun probleem mijn probleem.
Ik krijg gewoon een schadeauto uitgeleverd met problemen.
Mijn collega idem schade aan zijn nieuwe X100D. Moest ook gespoten worden.
En andere collega een spuitfout aan zijn nieuwe X75D. Hebben ze er proberen uit te poetsen maar nog steeds zichtbaar.
En dit zijn de enige 2 andere Tesla rijders welke in persoonlijk ken.

Als ik straks mijn auto wil inruilen b.v. krijg ik de melding: Uw auto heeft schade gehad.
Wat voor schade was het? Hier kan ik dus niet op antwoorden.

Als je iets nieuws koopt, wil je toch een 100 Procent schadevrije auto? Of zeg ik weer iets geks of post ik nu te veel?

Tesla Cashed iig gewoon lekker door met het uitleveren (eind 2018) van geen goede auto's. En vervolgens word ik niet te woord gestaan.

Als u na deze manko's rustig kunt blijven oke, knap hoor.

Zolang iedereen alles maar accepteerd zal het nooit beter worden bij Tesla.
 
  • Like
Reactions: woes

Sorry ik ga hier niet op reageren. Jouw post ligt er wel heel dik op namelijk.

Hier een tip voor jou: Jij hoeft mij echt niet de les te lezen hoe en wat ik schrijf, doe dat liever thuis of op je werk (misschien bij Tesla?)

Mod: ja, daar is-ie weer hoor. Ik krijg zo geen kans om onzichtbaar te blijven hè :rolleyes: Nu iedereen in deze fittie zijn zegje heeft gedaan, is het verzoek het hierbij te laten.
 
Zoals ik eerder geschreven heb: ik was geduldig, begripvol etc. Rustig, netjes aan de telefoon.
Maaaaar werd gewoonweg niet geholpen omdat ze met uitleveringsproblemen zaten. Dus ze maken van hun probleem mijn probleem.
Ik krijg gewoon een schadeauto uitgeleverd met problemen.
Mijn collega idem schade aan zijn nieuwe X100D. Moest ook gespoten worden.
En andere collega een spuitfout aan zijn nieuwe X75D. Hebben ze er proberen uit te poetsen maar nog steeds zichtbaar.
En dit zijn de enige 2 andere Tesla rijders welke in persoonlijk ken.

Als ik straks mijn auto wil inruilen b.v. krijg ik de melding: Uw auto heeft schade gehad.
Wat voor schade was het? Hier kan ik dus niet op antwoorden.

Als je iets nieuws koopt, wil je toch een 100 Procent schadevrije auto? Of zeg ik weer iets geks of post ik nu te veel?

Tesla Cashed iig gewoon lekker door met het uitleveren (eind 2018) van geen goede auto's. En vervolgens word ik niet te woord gestaan.

Als u na deze manko's rustig kunt blijven oke, knap hoor.

Zolang iedereen alles maar accepteerd zal het nooit beter worden bij Tesla.
Ik begrijp wel wat je bedoeld.

Mijn S100D uit September 2018 zit nog vol met schoonheidsfoutjes. Hij doet het goed, maar:

- Raar geluid bij voor as met hard optrekken
- Bonk geluid voorin als ik over drempel ga
- Uitlijning van panelen klopt niet
- Deurhendels uitlijning klopt niet

Het vervelende vind ik vooral dat de service centers geen tijd hebben en ook zo slecht bereikbaar zijn.

De mensen die er werken hebben echt het beste voor met je, maar ze zijn gelimiteerd qua tijd.

Alleen had deze auto gewoon in 100% goede staat uit de fabriek moeten komen.

Eind Februari zet ik hem 3 dagen in Groningen neer (ben er dan voor werk) en dan gaan ze het oplossen
 
  • Like
Reactions: svbladel