Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
...
Ik geloof dat de draagarmen zelf wel door Tesla gemaakt worden van gegoten aluminium maar de lagers en bussen zullen wel ergens van de plank komen. Het is dus een kwestie van uitvinden welke lagers en bussen erin moeten en dan de draagarmen zelf reviseren ipv het hele onderdeel te vervangen...
Inderdaad, exact zo werkt mijn Porsche-specialist. En dan zijn er ook nog eens leveranciers die precies hiervoor extra stugge bussen en lagers fabriceren. Beter dan nieuw, ik mag dat wel.
 
Er is hoop...
Tesla Model S Owner Compares Fixing Car To Assembling LEGOs
als je bereidt bent (ook zelf) de handen uit de mouwen te steken. Tzt dan hopelijk pas, als de garantie is afgelopen, als toekomstige Model 3 privérijder. Met een beetje mazzel gaat onze lokale multimerken garage me hier gewoon bij helpen. Misschien iets waar de gemiddelde zakelijke rijder niet bij stil staat, maar als je gewend bent zoals wij apparaten op te gebruiken, geeft dit bericht de burger moed. Bijv. van onze Fendt trekker uit 1980 zijn bijna alle onderdelen nog binnen een dag leverbaar, origineel zelfs (!) of 3e partij. Kwaliteit loont.
upload_2018-8-29_17-38-22.png
 
Er is hoop...
Tesla Model S Owner Compares Fixing Car To Assembling LEGOs
als je bereidt bent (ook zelf) de handen uit de mouwen te steken. Tzt dan hopelijk pas, als de garantie is afgelopen, als toekomstige Model 3 privérijder. Met een beetje mazzel gaat onze lokale multimerken garage me hier gewoon bij helpen. Misschien iets waar de gemiddelde zakelijke rijder niet bij stil staat, maar als je gewend bent zoals wij apparaten op te gebruiken, geeft dit bericht de burger moed. Bijv. van onze Fendt trekker uit 1980 zijn bijna alle onderdelen nog binnen een dag leverbaar, origineel zelfs (!) of 3e partij. Kwaliteit loont.
View attachment 330095

Als Tesla nu eens de bouwkwaliteit en onderdelenvoorziening zou hebben van Fendt!! Ben bang dat het nog even gaat duren...
 
Derde keer SuC vandaag en derde keer dat hij tijdens het laden verspringt naar een langere tijd zonder melding dat je af kunt taaien. Wel vervelend!!

Ik herken het probleem niet, maar de App toont eerst 'Nog X minuten tot u verder kunt met uw rit' (of iets in die trant). Als je dat hebt "gehaald", waar geen melding van komt, dan gaat het laden door tot het ingestelde charge level.

Vanaf het behalen van het noodzakelijke SoC voor je rit laat hij dan alleen nog de tijd zien om het ingestelde charge level te halen (die ik op lange trips instel op 100%).

Bij het behalen van 80% SoC meldt de App dat het laden bijna voltooid is. Dit ongeacht benodigde SoC voor je rit en ongeacht het ingestelde charge level.

Dus resumerend, als je aankomt met 10% en je hebt 60% nodig om je volgende SuC te halen en je hebt een charge level van 90% ingesteld, dan is de volgorde:

- App toont 'X minuten om door te gaan met je rit' totdat 60% is gehaald
- Daarna gaat laden door tot 90%
- App toont een notificatie wanneer 80% is bereikt
- Daarna gaat laden door tot 90%
 
Ik herken het probleem niet, maar de App toont eerst 'Nog X minuten tot u verder kunt met uw rit' (of iets in die trant). Als je dat hebt "gehaald", waar geen melding van komt, dan gaat het laden door tot het ingestelde charge level.

Vanaf het behalen van het noodzakelijke SoC voor je rit laat hij dan alleen nog de tijd zien om het ingestelde charge level te halen (die ik op lange trips instel op 100%).

Bij het behalen van 80% SoC meldt de App dat het laden bijna voltooid is. Dit ongeacht benodigde SoC voor je rit en ongeacht het ingestelde charge level.

Dus resumerend, als je aankomt met 10% en je hebt 60% nodig om je volgende SuC te halen en je hebt een charge level van 90% ingesteld, dan is de volgorde:

- App toont 'X minuten om door te gaan met je rit' totdat 60% is gehaald
- Daarna gaat laden door tot 90%
- App toont een notificatie wanneer 80% is bereikt
- Daarna gaat laden door tot 90%
Dat klopt. Alleen kreeg ik de laatste keren geen notificatie meer. Wellicht even de app opnieuw installeren en verbinding laten maken.
 
Heeft Tesla eigenlijk een soort "intelligent regenerating systeem" (zelf verzonnen) dat onthoud bij welke bochten Tesla chauffeurs hun remmen vaker dan X% gebruiken en kan de Tesla op die locatie dan sterker afremmen met de dynamo dan normaal? Of bijvoorbeeld wanneer de auto voor je vrij dichtbij is, of al aan het remmen is? Ik vermoed dat dit het remgebruik nog verder kan minimaliseren.

Ik heb wel eens begrepen dat je het regenereren op sterk, of zwak af kunt stellen, maar ik neem tegelijk aan dat je wanneer je aan het rijden bent niet met je vinger continu boven deze afstelling staat terwijl je in sommige situaties misschien liever had dat hij wat sterker afremde dan op andere locaties.
 
Heeft Tesla eigenlijk een soort "intelligent regenerating systeem" (zelf verzonnen) dat onthoud bij welke bochten Tesla chauffeurs hun remmen vaker dan X% gebruiken en kan de Tesla op die locatie dan sterker afremmen met de dynamo dan normaal? Of bijvoorbeeld wanneer de auto voor je vrij dichtbij is, of al aan het remmen is? Ik vermoed dat dit het remgebruik nog verder kan minimaliseren.

Ik heb wel eens begrepen dat je het regenereren op sterk, of zwak af kunt stellen, maar ik neem tegelijk aan dat je wanneer je aan het rijden bent niet met je vinger continu boven deze afstelling staat terwijl je in sommige situaties misschien liever had dat hij wat sterker afremde dan op andere locaties.

Heb je wel eens in een Tesla gereden? Ik krijg niet echt het idee als je dit schrijft.

Een Tesla kan tot 60kW/u regeneren door af te remmen op de motor.
Dit werkt in de praktijk net zoals je remt op de motor met een ICE alleen is het remvermogen veel groter.

Omdat de vertraging groter is dan een normale auto, gaan boven een bepaalde vertraging ook de remlichten aan om achteropkomend verkeer te waarschuwen. Als je minder wilt afremmen dan houdt je het e-pedaal nog een beetje ingedrukt en zo kan je met een beetje anticiperen vrijwel met één pedaal rijden.

Je kunt de auto ook zo instellen dat deze minder regenereert maar dan wordt deze feitelijk ook onzuiniger omdat je dan meer de remmen moet gebruiken en dus ook veel energie in warmte aan het omzetten bent i.p.v. terug in elektriciteit.
 
Heeft Tesla eigenlijk een soort "intelligent regenerating systeem" (zelf verzonnen) dat onthoud bij welke bochten Tesla chauffeurs hun remmen vaker dan X% gebruiken en kan de Tesla op die locatie dan sterker afremmen met de dynamo dan normaal? Of bijvoorbeeld wanneer de auto voor je vrij dichtbij is, of al aan het remmen is? Ik vermoed dat dit het remgebruik nog verder kan minimaliseren.

Ik heb wel eens begrepen dat je het regenereren op sterk, of zwak af kunt stellen, maar ik neem tegelijk aan dat je wanneer je aan het rijden bent niet met je vinger continu boven deze afstelling staat terwijl je in sommige situaties misschien liever had dat hij wat sterker afremde dan op andere locaties.

Ik begrijp het niet. Autopilot/Adaptive cruise control doen toch hun werk afhankelijk van situatie? Bovendien zou ik altijd regeneratie op max zetten omdat zoals Rob al zegt, je het zelf kunt doseren met versnellingspedaal. Autopilot remt zelf voor bochten die te scherp zijn om met bepaalde snelheid te nemen. Het lijkt me dat je altijd wilt dat regeneratie maximaal is, dus ik begrijp de EQC gedachte niet.
 
Tsja, AP/TACC laat ik dat niet doen. Gaat veel te houterig. Voor bochten remt ie te laat, gaat er vaak alsnog te hard doorheen en soms te zacht. Het afremmen voor naderend verkeer gaat te abrupt, filerijden gaat te houterig (schokt veel).

Ik rij zelf in die situaties toch vaak zelf, gaat een stuk soepeler.
 
  • Like
Reactions: Mars1
Heb je wel eens in een Tesla gereden? Ik krijg niet echt het idee als je dit schrijft.

Een Tesla kan tot 60kW/u regeneren door af te remmen op de motor.
Dit werkt in de praktijk net zoals je remt op de motor met een ICE alleen is het remvermogen veel groter.

Omdat de vertraging groter is dan een normale auto, gaan boven een bepaalde vertraging ook de remlichten aan om achteropkomend verkeer te waarschuwen. Als je minder wilt afremmen dan houdt je het e-pedaal nog een beetje ingedrukt en zo kan je met een beetje anticiperen vrijwel met één pedaal rijden.

Je kunt de auto ook zo instellen dat deze minder regenereert maar dan wordt deze feitelijk ook onzuiniger omdat je dan meer de remmen moet gebruiken en dus ook veel energie in warmte aan het omzetten bent i.p.v. terug in elektriciteit.
Nee, ik heb nog nooit Tesla gereden, maar kan me er wel wat bij indenken.
In kinderrijke buurten sta je continu met je voet boven het rempedaal zodat je snel kunt reageren, echter als je dan aan het regenereren bent, ga je automatisch steeds langzamer rijden tot je na een paar meter stil staat. Als je niet met je voet boven je rempedaal zit reageer je een fractie trager in een kinderrijk gebied, dat heb je liever ook niet. Zodoende wil ik het één hier en het ander daar, maar om nou continu die instellingen te wijzigen lijkt me irritant, dus zodoende.
 
Dit is een niet zo'n zinvolle discussie denk ik. Je moet een Tesla rijden om dit te ervaren. Je doet nu assumpties over hoe het werkt.
Je staat bv. niet stil na een paar meter. De mate van regeneratie neemt af naarmate de snelheid afneemt. Vanaf de laatste 10 km/h is er geen regeneratie meer en rol je vrij lang door (mede door het hoge gewicht van de auto)
 
Nee, ik heb nog nooit Tesla gereden, maar kan me er wel wat bij indenken.
In kinderrijke buurten sta je continu met je voet boven het rempedaal zodat je snel kunt reageren, echter als je dan aan het regenereren bent, ga je automatisch steeds langzamer rijden tot je na een paar meter stil staat. Als je niet met je voet boven je rempedaal zit reageer je een fractie trager in een kinderrijk gebied, dat heb je liever ook niet. Zodoende wil ik het één hier en het ander daar, maar om nou continu die instellingen te wijzigen lijkt me irritant, dus zodoende.

Ik reageer verder in het off-topic draadje. Wel zo handig.
 
Nee, ik heb nog nooit Tesla gereden, maar kan me er wel wat bij indenken.
In kinderrijke buurten sta je continu met je voet boven het rempedaal zodat je snel kunt reageren, echter als je dan aan het regenereren bent, ga je automatisch steeds langzamer rijden tot je na een paar meter stil staat. Als je niet met je voet boven je rempedaal zit reageer je een fractie trager in een kinderrijk gebied, dat heb je liever ook niet. Zodoende wil ik het één hier en het ander daar, maar om nou continu die instellingen te wijzigen lijkt me irritant, dus zodoende.
Is het kenmerk van een automaat, of gas of rem....
 
Hoe kun je nou een hekel hebben aan automaat in het algemeen. Je hebt zoveel soorten, zoals CVT, bak met dubbele koppeling en een bak met koppelomvormer. Dan verschilt ook nog de mate van invloed die je kunt uitoefenen, sommige auto's kun je gewoon volledig handgeschakeld rijden (bijv. met flippers achter het stuur, of via de pook), alleen gaat het koppelen dan automatisch. Veel recente automaten kunnen heel veel sneller koppelen/schakelen dan een mens zal kunnen en als hij ook direct (dus zonder vertraging) reageert op jouw input, ben je dus altijd sneller dan een handgeschakelde.

Verder zit je nog met de afstelling. Bij de één voel je schakelmomenten, bij de ander niet. Er zijn zelfs automerken die bij de CVT een soort schakelmomenten simuleren, omdat mensen dat nou eenmaal gewend zijn en dat prettiger vinden.

Maar goed, bij een elektrische auto hoef je sowieso niet te schakelen. Tenminste, niet de modellen die nu op de markt zijn. Die hebben gewoon één eindoverbrenging en verder geen versnellingen.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Nee, ik heb nog nooit Tesla gereden, maar kan me er wel wat bij indenken.
In kinderrijke buurten sta je continu met je voet boven het rempedaal zodat je snel kunt reageren, echter als je dan aan het regenereren bent, ga je automatisch steeds langzamer rijden tot je na een paar meter stil staat. Als je niet met je voet boven je rempedaal zit reageer je een fractie trager in een kinderrijk gebied, dat heb je liever ook niet. Zodoende wil ik het één hier en het ander daar, maar om nou continu die instellingen te wijzigen lijkt me irritant, dus zodoende.

Blijkbaar niet anders had je niet met deze vreemde veronderstellingen gekomen.
Ga er gewoon eens in rijden en dan iets lager dan een rondje om het SeC en je komt erachter dat het regenereren perfect werkt.