You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Voorlopig wel. Maar zoals je ziet is het wachten nog op de volgende onderdelen.Wel de volle mep moeten betalen voor een nodeloze vervanging?
Tijd voor een onafhankelijke service partij in NL. Ik heb iets vergelijkbaars gehad met mijn vintage 911. De officiele dealer vervangt het een en ander, echter probleem is niet opgelost. Ik ben uiteindelijk bij een “specialist” terecht gekomen in Breda, dat was ooit de chef monteur van Porsche Breda dat destijds is opgeheven. Hij was alleen verder gegaan en wist feillios wat er mis was. Tegen de helft van de dealerkosten!
Het wachten is op een slimme garagist die zich hierin specialiseert, vooral omdat er steeds meer Tesla’s uit de garantie lopen. Neemt ook de druk wat weg van de SuC’s.
Waarom zou Tesla hier iets over moeten zeggen?Als de markt groeit komen die niet-Tesla gebonden bedrijven er vanzelf. In de VS zijn er al lieden die in de motor de 'zingende' lagers kunnen vervangen. Dat is, na wat oefenen, een fluitje van een cent.
Overigens vreemd dat Tesla nooit heeft toegegeven dat het lawaai in de drivetrain veroorzaakt werd door een paar simpele lagers.
Die zal niet nodeloos zijn geweest, want als er speling op 1 onderdeel zit krijgen de andere onderdelen het harder te verduren en slijten des te harder. Waarschijnlijk heeft de bovenste veel meer klappen opgevangen omdat de onderste speling had.Wel de volle mep moeten betalen voor een nodeloze vervanging?
Grappig dat de linker en rechter bovenste draagarmen een verschillende montage prijs hebben. Wat zou het verschil zijn?View attachment 329725
Sky garage Hoofddorp is zo een garage die daar op inspringt. Komende jaren zullen er wel meer ontstaan.
Wut? Bij mij is drie weken geleden de volledige voormotor vervangen om het gefluit op te lossen (onder garantie, dat wel).Als de markt groeit komen die niet-Tesla gebonden bedrijven er vanzelf. In de VS zijn er al lieden die in de motor de 'zingende' lagers kunnen vervangen. Dat is, na wat oefenen, een fluitje van een cent.
Overigens vreemd dat Tesla nooit heeft toegegeven dat het lawaai in de drivetrain veroorzaakt werd door een paar simpele lagers.
Ik zou dat ding er helemaal uit slopen. Nergens voor nodigWut? Bij mij is drie weken geleden de volledige voormotor vervangen om het gefluit op te lossen (onder garantie, dat wel).
Onzin Wim, ik ben er verslaafd aan om minimaal eenmaal daags onder de 3 seconden naar de honderd te rammelen....Ik zou dat ding er helemaal uit slopen. Nergens voor nodig
Ik heb met je te doen Sander. Een dergelijke obsessief-compulsieve persoonlijkheidsstoornis kun je beter proberen te -laten- behandelen. Want het blijft niet alleen bij die regelmatige 3 seconden durende afwijkingOnzin Wim, ik ben er verslaafd aan om minimaal eenmaal daags onder de 3 seconden naar de honderd te rammelen....
Ook bij mij moeten de nodige draagarmen en stab stangen vernieuwd worden voor ik door de APK kom. Ik heb de boel laten controleren bij de sky garage, die overigens nu omgedoopt is tot Tesla Service Hoofddorp. Blijkbaar hebben ze de zegen van Tesla, anders zouden ze die naam niet mogen gebruiken. Hoewel misschien hebben ze het ook niet eens gevraagd.De hamvraag is: hoe komt die garage in Hoofdorp wel aan draagarmen etc. of is daar ook eerst een paar weken wachttijd? Lijkt me niet.
Kon Tesla die onderdelen daar niet halen??
Dergelijke onderdelen maakt Tesla toch niet zelf? Worden volgens mij gewoon ingekocht. M.a.w. niks wat niet met een goed distributiecentrum oplosbaar is.Ik denk eigenlijk dat Tesla op dit moment nog te klein en onervaren is om hun auto's top onderhoud aan te kunnen bieden.
Ook geloof ik best dat ze zich misschien iets te veel op het elektrotechnische deel focussen waardoor draagarmen e.d. misschien minder tot hun kennisgebied behoord. Verder zullen er ook maar weinig Tesla's zijn met meer dan 200k op de teller, waardoor dit misschien de 3e keer in hun hele leven is oid. Als laatste staat de fabriek natuurlijk aan de andere kant van Amerika, dus dat het lang kan duren voordat een bepaald onderdeel binnen is verbaast me niets, ik denk dat wanneer de fabriek in Europa op volle toeren draait, dit probleem al vrij snel verholpen is.
Ja, dat ze niet gewoon alleen die gele rij pixels vervangen, wat een verspilling.Toch wel een flinke vervanging een heel scherm.
Ik geloof dat de draagarmen zelf wel door Tesla gemaakt worden van gegoten aluminium maar de lagers en bussen zullen wel ergens van de plank komen. Het is dus een kwestie van uitvinden welke lagers en bussen erin moeten en dan de draagarmen zelf reviseren ipv het hele onderdeel te vervangen...Ik dacht dat het onderstel (draagarmen etc) van de model S van Mercedes afkomt. Ik dacht de E-klasse. Tesla Service Hoofddorp zou deze onderdelen toch gewoon bij Mercedes kunnen inkopen lijkt mij.