Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Impact fraude VW

This site may earn commission on affiliate links.
De eerste tientallen miljoenen zijn inmiddels door VW uitgegeven aan dagblad advertenties.
Hier wordt sorry zeggen zonder sorry te zeggen tot een ware kunst verheven.

View attachment 96644

Leuk. Dit kun je tot een meme maken :)

Eigenlijk wilden we liever dieselauto's maken die wel aan de normen voldoen
Eigenlijk willen we vertellen dat we iedereen gaan compenseren
Eingelijk is nu het moment om massaal in te zetten op FEV's!

Wie biedt er meer?
 
In Noorwegen bijvoorbeeld wordt de elektriciteitsproduyctie al decennia gedomineerd door schone waterkracht. Daaraan hangen waterkrachtgeboortebewijzen die worden verkocht aan Nederlandse leveranciers om hier groene stroom mee te kunnen aanbieden. Ondertussen vergrijs je daarmee de waterkracht in Noorwegen, en geen Noor die het door heeft...


Als het niet waait gaat het licht uit
Ja dat klopt. Met de huidige stand van de techniek, als we alleen maar windmolens in het net zouden hebben. Maar dat is niet zo.


Ik zeg nix anders, toch?
De realiteit is dat de EV niet zo "schoon" is als de cijfertjes aangeven, waarvan akte.

Note:
Dat had anders kunnen zijn als we de Tesla als home-battery kunnen gebruiken. Overdag met zonnepanelen laden (direct) is 100% en zonder energie net, iets wat ik in eerdere berichten (3 jaar geleden) las en ondersteunde. De home-battery die tesla nu uitrolt is een aardig alternatief maar maakt onze Tesla's helaas niet schoon... Gemiste kans mijn inziens.

Back on topic:

Ik heb mijn vorige leverancier weleens suf gebeld en gemaild om bevestigd te krijgen dat ik groene kWh's terug kreeg...

Mijn inziens heb je gevraagd dat ze tegen je liegen, iets wat VW (en andere merken) dus doen als dat geeist wordt...
 
Last edited:
Ik zeg nix anders, toch?
De realiteit is dat de EV niet zo "schoon" is als de cijfertjes aangeven, waarvan akte.
Juist uit het verhaal van Rsvarthur blijkt dat groene energie wel degelijk groen is, echter kan er een verhandeling plaatsvinden zodat stroom verkleurt. Als de groene stroom in Noorwegen vergrijst, omdat Nederland de groene certificaten opkoopt, neemt dit niet weg dat deze groene stroom is opgewekt en het net is opgestuurd. Probleem blijft uiteraard de opslag van groene stroom, zodat grijze stroom geheel weg kan vallen. Dat is nu nog niet realistisch.
 
Klopt, ik heb ook nooit beweerd dat groene stroom niet groen is, alleen dat de "echte stroom (=na 23:00) die de Tesla in gaat" zeer zeker niet groen is (technisch onmogelijk). Bovendien is scandinavie niet aangesloten op onze grid.
Verder onderschrijft hij dat groene stroom niet kan bestaan zonder "fossiele stroom". En dat wij andere landen "benadelen" alleen omdat er een papier stroom bestaat (lees: niet reeel uitwisselen van kW's) tussen bedrijven "waardoor" we groen zouden zijn.

Echter het is een begin.
 
Last edited:
Klopt, ik heb ook nooit beweerd dat groene stroom niet groen is, alleen dat de "echte stroom (=na 23:00) die de Tesla in gaat" zeer zeker niet groen is (technisch onmogelijk). Bovendien is scandinavie niet aangesloten op onze grid.
Verder onderschrijft hij dat groene stroom niet kan bestaan zonder "fossiele stroom". En dat wij andere landen "benadelen" alleen omdat er een papier stroom bestaat (lees: niet reeel uitwisselen van kW's) tussen bedrijven "waardoor" we groen zouden zijn.

Echter het is een begin.


Ff wat nuanceringen

de identiteit van stroom wordt bepaald door zijn geboortebewijs. Dat geldt ook voor stroom die je na 23.00 uur laadt...

Noorwegen zit via Norned kabel verbonden met Nederland

We zitten in een transitie waarbij fossiel uitfaseert en duurzaam infaseert. Dat is wat anders dan dat groen niet zonder grijs kan bestaan. Daar gaat het nl. wel degelijk naar toe. Alleen niet binnen een week...

- - - Updated - - -

Mijn inziens heb je gevraagd dat ze tegen je liegen, iets wat VW (en andere merken) dus doen als dat geeist wordt...

weet niet of Greenchoice destijds tegen me gelogen heeft. Weet wel dat mijn huidige leverancier Pure Energie wel koosjer omgaat met mijn zelfgemaakte zonneGVO's. Zelf gecheckt ;-)
 
Duidelijk, NorNed is aangesloten en voorziet al onze Tesla's van stroom, de TV/Wasmachine/Vaatwasser en alles wat na 23:00 aan staat niet :confused:.
Zoals ik al eerder zei: "Het is een begin, maar schoon zijn we zeker (nog) niet"
Die certificaten, die worden dus verhandeld als zijnde groen. Dat is toch een verklaring, niets meer of minder, toch?
De "waarheden" die verklaard worden blijken nog wel eens anders te zijn. Zoals we zojuist leerde van VW :wink:
 
Waarom alles wat na 23:00 aan staat niet meer? Waterkracht wordt 24/7 opgewekt...
Dat er eens wat fout gaat bij het verhandelen/verruilen van certificaten geloof ik onmiddellijk, maar ik geloof nog wel in het idee van onschuld totdat het tegendeel bewezen is. Er zijn niet voor niets controle mechanismen/instanties die proberen deze handel zo eerlijk mogelijk te maken. En dat voor 100% groene stroom voor iedereen, fossiel opgewekte stroom geheel afwezig moet zijn, lijkt me niet meer dan logisch. Dat neemt echter niet weg dat als je certificaten opkoopt je nu mag beweren dat je stroomverbruik geheel groen is opgewekt.
 
Hebben ze Chinese vrijwilligers gevonden ?

Ulrich en Wolfgang klinkt niet echt Chinees...
Sowieso weinig nieuwswaarde. Chief Engineer is niet de hoogste functie die dit gesanctioned heeft. Zelfs als de link naar Winterkorn hard gemaakt wordt, is het niet interessant. Betrokkenheid van bestuur of teveel vrijheid genomen door CEO en in "het donker houden" van bestuur lijkt me nieuwswaardig. De eerste situatie zou nooit in het nieuws komen en die conclusie heeft Winterkorn ook al genomen.
 
En toch zijn lijken ze bij VW alweer slim bezig....
Vandaag in het nieuws gekomen dat er miljardeninvesteringen worden afgeblazen, en dat er wellicht ontslagen gaan vallen om de claims te betalen. En niet alleen Dld, maar ook Spanje, Oostenrijk etc. worden genoemd dus.... Wie durft er nu nog binnen de E.U. het deze jongens moeilijk te maken?
We zien het allemaal gebeuren, en de V.S. claims zullen wel hard binnenkomen, maar uiteindelijk gaat de E.U. die misschien wel betalen.....
Ik ben normaliter niet zo'n uitgesproken politiek scepticus, maar de interviews die vandaag op RTL Z voorbijkwamen maken me wel een beetje argwanend.
Ik hoop dat ik er helemaal naastzit.
 
Werkgelegenheid is natuurlijk een argument dat niet naast de kwestie is wanneer de politiek de keuze heeft om al dan niet een extra rechtszaak aan te spannen. Bij ons is er op basis daarvan voorlopig beslist geen bijkomende zaak aan te spannen. Het moet immers jouw job maar eens zijn die op de tocht staat. Moeilijke afweging. En de schade voor VW is op dit moment al gigantisch.

Mijn pa heeft ook zo'n VW Golf 2 liter met foute motor. We zijn benieuwd wat VW in de praktijk gaat voorstellen. Als ze het niet goed aanpakken zullen veel eigenaren in de toekomst 2 keer nadenken alvorens opnieuw met VW in zee te gaan. Ik heb in elk geval al een Model III in mijn hoofd als vervanging. :wink: