Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

ICE als Tesla loaner...

This site may earn commission on affiliate links.
Morgen moet mijn MS75D naar SeC Tilburg om wat dingetjes van de aflevering in orde te maken (passagiersdeur gaat steeds schever hangen, idem met de kofferbak, er zitten vieze vingerafdrukken in de linkerkoplamp, hij rammelt behoorlijk met snel optrekken, deurhendel bestuurder ligt te diep in de deur).

Ik belde zojuist naar Tilburg met de vraag hoe lang ik de auto ongeveer kwijt zal zijn. Het onheilspellende antwoord was dat hij zich al bij voorbaat excuseerde, dat het heel druk was, dat ze er een SeC bij aan het bouwen zijn, etc. etc. Hij kon niet direct zeggen hoe lang het ging duren maar ik moest rekening houden met een week op twee.

Ok, het zij zo. Toen vroeg ik of het mogelijk was een Performance model als loaner mee te krijgen omdat ik erg nieuwsgierig ben naar die acceleratie. Zijn antwoord: meneer, u krijgt helemaal geen Tesla mee want die hebben we niet meer staan. U krijgt een benzineauto mee.

Ik was zo van mijn stuk gebracht dat ik niet meer gevraagd heb wat voor auto ik dan mee zal krijgen. Wel bizar, ik betaal een behoorlijk bedrag per maand om Tesla te rijden en moet nu een periode, waarvan vantevoren niet gezegd wordt hoe lang het gaat duren, gaan rijden in een ICE. Dat mag dan een goede zijn hoop ik, om een Tesla waardig te vervangen.

Bij bestelling zei de verkoper dat loaners altijd een Tesla zouden zijn en enkel in voorkomende gevallen een ICE wat dan een Jaguar zal zijn. Maar ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat ik morgen allesbehalve plezant ga wegrijden. Enig idee wat mij te wachten staat?
 
Tijdelijk Jaguar rijden is toch geen ramp?

Vraag me trouwens af hoe dit zit i.c.m. bijtelling?

Als het een Jaguar is hoor je mij niet. Maar ergens krijg ik het gevoel dat dit absoluut niet het geval zal zijn...

Bijtelling zal niet zo'n punt zijn, ik betaal tenslotte gewoon voor mijn Tesla. Eerder vraag ik mij af of je gecompenseerd wordt voor het maken van benzinekosten en het betalen voor een auto van 100k+ terwijl ik nu ga rijden in een auto die ongetwijfeld een heel stuk lager in aanschafwaarde zit.

EDIT: En voordat iemand het (terecht) doet, doe ik het zelf: luxeproblemen, I know....
 
De tip die ik kreeg in Amsterdam is dat als je een ICE krijgt omdat de loaners op zijn, je deze eventueel, als de reparatie/leen periode langer is dan 1 of 2 dagen, mag komen omruilen. Er worden namelijk elke dag/avond wel Tesla loaners weer teruggebracht. Ik kreeg de indruk dat het voor hun ook goedkoper is om voor een periode van 2 weken je 1 van de eigen loaners mee te geven IPV een rental.
Bij mij ging dat uitstekend en ik heb het ook heel erg gewaardeerd. Ik zit behoorlijk in de duurzaamheid hoek met demo's e.d. en dan is het best vervelend als je je EV een tijdje niet hebt.
Ik werd wel gevraagd de ICE af te tanken, vind ik wel logisch, maar die policy is wel veranderd. In de begintijd werd er echt bij gezegd dat ze je geen brandstof kosten willen laten betalen, maar dat is niet echt vol te houden denk ik.
 
  • Like
Reactions: zkpq
Deze kreeg ik mee (Amsterdam)
Diesel :(

1FE7AB21-4C63-456A-9C2F-471F048AC285.jpeg
 
  • Funny
Reactions: woes
Damn, het is echt crisis met het verstrekken van loaners. Dat een Opel nu als “gelijkwaardig” wordt gezien is best een compliment voor Opel. Maar die Opel op Duits kenteken, #hoedan???:confused:

Mocht er iemand van Tesla meekijken, kunnen jullie dan dan even een Abarth 695 Biposto (kleur maakt niet uit, zolang die maar donker grijs is) klaar zetten als vervangwagen voor mijn onderhoudsbeurt op 27 november in Duiven? :) (Grazie mille)
 
Tijdelijk Jaguar rijden is toch geen ramp?

Ik was heel blij dat ik na een halve dag de XF weer terug kon brengen. Rammelende diesel, steenkoud de eerste 10 minuten, heel matig schakelende automaat (ronduit beroerd in ECO-stand), een cruise control die de snelheid viaduct op en af niet vasthoudt, etc etc.
Oh, een mooie design schakelknop voor de versnelling die niet zonder kijken te bedienen is. Hartstikke handig als je moet steken in de parkeergarage.