You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mwah, optimum ligt rond windkracht 6.Vandaag krijgen we in Nederland waarschijnlijk een nationaal record aan groene energie.
Vandaag krijgen we in Nederland waarschijnlijk een nationaal record aan groene energie.
Je hebt het over een Jedlix-achtige oplossing denk ik. Die is er dus al.In de Zaanstreek stond 50% van de windmolens stil rond 11:00 uur. Ik heb geen idee of dat kwam vanwege (te) harde wind of dat men de stroom niet kwijt kon op dat moment. Onlangs werd op een piekmoment tijdelijk 30 cent voor een kWh betaald als men de windmolen stil kon zetten -> men kon de stroom op dat moment even niet kwijt...... Dat gaan we de komende tijd vaker horen. Wordt tijd dat we onze Tesla's als energiebuffer in kunnen zetten door "smart-laden-via-het net" In feite alleen maar een extra knop/optie in app of op het scherm met wat instellingen erbij -> laden start dan op moment dat er stroom over is
Bijzondere ontwikkeling. LG kan niet leveren en de prijzen dalen. Waar is de marktwerking? Of is LG het probleem niet en doet men net alsof?Bloomberg heeft de gemiddelde batterij-prijs voor 2019 bekend gemaakt $156, toch weer 13% goedkoper dan het jaar ervoor.
Gemiddeld is de batterijprijs over de periode 2010 - 2019 gezakt met 20% per jaar.
View attachment 510539
Het filmpje (1,5 min. - Engelstalig), met daarin ook een prognose voor de verkoop van batterijpacks, is te zien op : Bloomberg - Are you a robot?
ErugleveEn volgende stap is energie uit Tesla/accu terugleveren op moment dat er een tekort aan elektra is. (of terugleveren naar eigen huis-installatie) Maar dat is een veel grotere stap dan een Tesla laten laden op "piekmomenten" zoals omschreven bij #483
Door de marktwerking is de gemiddelde prijs maar 13% gezakt in 2019, tegenover gemiddeld 20% in de jaren ervoor.N.a.v.
"Bloomberg heeft de gemiddelde batterij-prijs voor 2019 bekend gemaakt $156, toch weer 13% goedkoper dan het jaar ervoor. Gemiddeld is de batterijprijs over de periode 2010 - 2019 gezakt met 20% per jaar."
Bijzondere ontwikkeling. LG kan niet leveren en de prijzen dalen. Waar is de marktwerking?
Of is LG het probleem niet en doet men net alsof?
Ook Jaguar heeft met batterij leveringsproblemen te maken.Door de marktwerking is de gemiddelde prijs maar 13% gezakt in 2019, tegenover gemiddeld 20% in de jaren ervoor.
Dus er is wel een beetje marktwerking, maar er zijn blijkbaar leveranciers die nog genoeg produceren.
Leveranciers in volgorde van grootte (bron: Reuters in Sunday Times 27 nov 2019):
1. CATL > BMW, Volkswagen, Daimler (Mercedes), Volvo, Toyota, Honda, diverse Chinese merken
2. Panasonic > Tesla, Honda, Ford
3. BYD > BYD
4. LG > General Motors, Ford, Renault - Nissan, Hyundai, Tesla (China), Volkswagen, Volvo (Geely)
5. Samsung > BMW, Volvo, Volkswagen
6. SKI > Volkswagen, Daimler (Mercedes), Kia, Jaguar Land Rover, Ferrari.
Problemen bij LG in de levering (je bedoelt voor Volkswagen bij Audi eTron?) zijn een signaal, maar LG domineert niet alleen de markt.
Ik ben heel nieuwsgierig naar Battery day in april 2020, wanneer Tesla gaat uitpakken, zoals beloofd door Elon.
Nee, dat ondersteunt Tesla niet en ik zou er ook niet zo op zitten te wachten zonder flinke financiële incentives. Daarmee degradeert je accu gewoon sneller.Terugleveren. Is Tesla daar ook klaar voor?!
Nee, dat ondersteunt Tesla niet en ik zou er ook niet zo op zitten te wachten zonder flinke financiële incentives. Daarmee degradeert je accu gewoon sneller.
Ik zie meer voordelen in intelligenter laden. Bij flinke overschotten in het net krijgt de leverancier (bijv. windmolen) nu een incentive door even minder/geen energie te leveren. Die incentives zijn best flink, maar het zou veel efficiënter zijn om op die moment de energie in accu's te stoppen (mits lokaal aanwezig).
Ik rijd mijn Tesla ook zakelijk (ZZP-er), maar is wel gewoon gekocht. Een gedegradeerd accupack is gewoon onpraktisch. Voor de restwaarde zal het niet veel uitmaken, want dat is lastig te controleren bij overname. Dan gelden (denk ik) de kilometers net als bij gewone wagens.Als ik zie hoe mensen zo gemakkelijk even 1800 euro uit de Bv trekken voor een nutteloze performance upgrade, of 6500 euro voor een -nu nog- nutteloze optie. Dan doet een paar % degradatie er echt niet toe.
Als ze daar zo zeker van geweest hadden ze de garantie niet verder ingeperkt. Waar het eerst 8 jaar of 800.000km was is dat volgens mij nu nog maar 8 jaar of 160.000km. Dat is slechts 10% van de verwachte levensduur (volgens Elon). Een accu is ook pas "defect" als die onder de 70% zakt.Tesla geeft aan 1,6 miljoen kilometers mogelijk uit een pack...
Jedlix? De nr. 1 Slim Laden app | JedlixNee, dat ondersteunt Tesla niet en ik zou er ook niet zo op zitten te wachten zonder flinke financiële incentives. Daarmee degradeert je accu gewoon sneller.
Ik zie meer voordelen in intelligenter laden. Bij flinke overschotten in het net krijgt de leverancier (bijv. windmolen) nu een incentive door even minder/geen energie te leveren. Die incentives zijn best flink, maar het zou veel efficiënter zijn om op die moment de energie in accu's te stoppen (mits lokaal aanwezig).
Een gedegradeerd accupack is gewoon onpraktisch. Voor de restwaarde zal het niet veel uitmaken, want dat is lastig te controleren bij overname.
De huidige jeugd toch een stuk minder is mijn ervaring..
Nederlandse leerlingen rekenen en lezen slechter dan hun ouders