Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

gordelsensor achterbank

This site may earn commission on affiliate links.
Weet iemand of er een oplossing is voor de gordel sensor op de achterbank?

wat me stoort is;
als er iemand op de rechter plaats zit en zijn gordel in de verkeerde klem steekt dat het pingeltje af blijft gaan
als je even een tas boodschappen achter in zet dat hij blijft bellen
of als iemand even mee kijkt op het scherm en daardoor een hand op de midden-plaats zet er ook een belletje af gaat

van mij mag hij wel uit, of in iedergeval een stuk minder gevoelig

groeten

Niels
 
Weet iemand of er een oplossing is voor de gordel sensor op de achterbank?

wat me stoort is;
als er iemand op de rechter plaats zit en zijn gordel in de verkeerde klem steekt dat het pingeltje af blijft gaan
als je even een tas boodschappen achter in zet dat hij blijft bellen
of als iemand even mee kijkt op het scherm en daardoor een hand op de midden-plaats zet er ook een belletje af gaat

van mij mag hij wel uit, of in iedergeval een stuk minder gevoelig

groeten

Niels

Probeer eens de middengordel standaard ingeklikt. Piep is dan volgens mij weg en kans op kiezen verkeerde gat door rechter passagier is ook voorbij.
 
Weet iemand of er een oplossing is voor de gordel sensor op de achterbank?

wat me stoort is;
als er iemand op de rechter plaats zit en zijn gordel in de verkeerde klem steekt dat het pingeltje af blijft gaan
als je even een tas boodschappen achter in zet dat hij blijft bellen
of als iemand even mee kijkt op het scherm en daardoor een hand op de midden-plaats zet er ook een belletje af gaat

van mij mag hij wel uit, of in iedergeval een stuk minder gevoelig

groeten

Niels
Wees blij dat je er geen kinderzitjes (de grotere boosterzitjes) in hoeft. Die moet je er telkens uithalen of met de gordel vastzetten.:crying:
 
Ik heb ergens verlengertje gezien voor in de gordelhouder.
dan is er altijd een signaal dat de gordel geplaatst is ongeacht er wel of niemand zit.

ook een adapter op Ebay zodat het signaal er niet komt
is idd iets voor de middelste zitplaats zodat ze eenvoudigweg niet de verkeerde kunnen gebruiken en bij leunen op de middenbank is er geen signaal
$(KGrHqV,!n0E-v2loRWhBPseFym9O!~~60_57.JPG.jpg
$(KGrHqV,!n0E-v2loRWhBPseFym9O!~~60_57.jpg
 
Last edited:
Wees blij dat je er geen kinderzitjes (de grotere boosterzitjes) in hoeft. Die moet je er telkens uithalen of met de gordel vastzetten.:crying:
Ik zet ze door twee redenen vast.....
- stoeltjes komen naar voren als je een keer de enorme versnelling eruit moet remmen.....
- gezien het gladde leer en vorm vd achterbank bewegen de stoeltjes meer dan op vorige auto's (A6 en laatst ook in de leen BMW overigens beide leer)
 
Tijdens een testritje op één van de "First Tuesday's" van Tesla Belgium wist de meerijdende medewerker mij te melden dat alarm kan uitgezet worden als je bewijs vrijstelling gordel kan voorleggen (moet namelijk zelf geen gordel dragen, vandaar toen mijn vraag).
Zal dus denk ik ook wel moeten kunnen voor de achterste zitplaatsen als het lief vraagt.
 
Het inklikken van de midden gordel vind ik geniaal (dat ik daar zelf niet aan gedacht heb)
ik zal bij het volgende bezoek aan Tesla eens kijken hoe ze tegenover het uitschakelen van de achterbank sensor aan kijken.

over het algemeen zijn Amerikaans georiënteerde bedrijven daar niet zo heel gelukkig mee,
Om de bijrijder Airbag van mijn vrouw haar Ford Ka uit te laten schakelen (voor de maxicosi) moest ik een telefoonboek aan documenten en verklaringen invullen en ondertekenen
toen hebben ze me uitgelegd hoe het moest maar ik moest het wel zelf doen.

Ik kan me dat ook wel voorstellen, als je al hoort dat iemand 2 mln dollar krijgt, omdat er geen "pas op heet!" waarschuwing op het koffie kopje van de Mc Donalds stond! dan zou ik er als bedrijf ook niet zo happig op zijn
 
Ik heb een Isofix kinderstoeltje op de linker plek van de achterbank. Helaas is dat stoeltje zo gevormd dat de we de gordel in middelste gordelhouder moeten doen. Daardoor blijft de auto heel irritant meldingen geven.
Noodgedwongen heb ik de middelste gordel dus standaard in de linker gordelhouder zitten. Uiteraard aan Tesla voorgelegd maar helaas geen andere optie. Ook het uitschakelen van de sensoren (waar mijn voorkeur naar uitging) was onbespreekbaar. Tsja, Amerikanen en safety...