Even mijn verhaal afmaken. Gisteravond ben ik vanuit Tilburg vertrokken en ben nu in Vorarlberg.
Deze trip heb ik eerder gemaakt, via de klassieke SuC's Wilnsdorf, Bad Rappenau en Aichstetten.
Bij die trip heb ik erg op moeten letten wat het gebruik betreft omdat de afstand tussen de SuC's fors is. Daardoor waren ook de laadpauzes lang omdat ik tot ongeveer 350 km typical (nog in de tijd dat full charge rond 410 aangaf) laadde om met een redelijke reserve aan te komen.
Nu heb ik het eens anders geprobeerd. Vanuit huis ben ik niet vol vertrokken omdat dat nog een uurtje of twee zou kosten (11 kW). Vol vertrekkend zou ik Wilnsdorf met wat voorzichtig rijden (vooral rustig beginnen) gemakkelijk kunnen halen.
Nu ben ik eerst naar Urmond gereden waarbij ik fors heb kunnen doorrijden, 275 wH/km, iets wat ik nog nooit gehaald had. Was er ook snel en heb daar geladen totdat ik royaal de 200 km naar Wilnsdorf zou kunnen pakken. Begon met iets van 90 km reserve en had er nog 25 over en een verbruik van 252 wH/km.
Daarna heb ik de voor mij nieuwe SuC bij Hirschberg gekozen en kwam daar aan met een verbruik van 265 wH/km en rest 14 km. Vandaar naar de 140 km verder gelegen SuC Satteldorf (Bad Rappenau gewoon voorbij gereden) rest van 26 km en verbruik van 267 wH/km.
Toen door naar Aichstetten rest 17 km 265 wH/km.
Nu dus flink door kunnen rijden, laadpauzes maximaal 30 minuten en redelijk snel kunnen reizen. Het enige nadeel is nog dat ik een dikke 100 km om moet rijden t.o.v. de kortste route. Komen er daar ook nog een paar SuC's dan zal het niet zo heel veel meer schelen, ervan uitgaande dat je ook in een ICE op zo'n rit twee keer een pauze neemt (lijkt me altijd verstandig).
Heerlijk gereden, auto deed het perfect, stille drivetrain en flink de vaart er in kunnen houden! Was lekker genieten dus.
Bij Aichstetten dacht ik een ICE'er te kunnen betrappen, maar ja, het was goed volk!