Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Geen Firmware 6.0 maar 5.9

This site may earn commission on affiliate links.
Iemand enig idee wanneer de luchtvering weer terug naar standaard gaat? Ik heb deze nu ingesteld op 100 km/u, maar na 5 min rond de 80 km/u gereden te hebben, stond de vering nog steeds op low. Moet je onder een bepaalde snelheid komen of x minuten onder de ingestelde snelheid blijven of beide?
 
Iemand enig idee wanneer de luchtvering weer terug naar standaard gaat? Ik heb deze nu ingesteld op 100 km/u, maar na 5 min rond de 80 km/u gereden te hebben, stond de vering nog steeds op low. Moet je onder een bepaalde snelheid komen of x minuten onder de ingestelde snelheid blijven of beide?
Dat heb ik ook getest. Ik heb low bij 80km/h in gesteld.

Ik zie dat hij bij zo'n 60km/h weer terug gaat naar Standard. Een tijdje op 75km/h blijven zitten veranderd bij mij ook niets, blijft op Low.
 
Ben ik de enige die sinds de laatste update ervaart dat je de rem veel zwaarder moet intrappen om de auto in drive
modus te krijgen?

Auto staat niet op sleep ingesteld, overigens.

Dat verschilt van keer tot keer. Ligt volgens mij eraan of de rem al is 'volgepompt' of niet. Soms moet ik behoorlijk hard intrappen om de sensor te activeren, soms gaat het bijna vanzelf.

- - - Updated - - -

Mijn vrouw heeft me zelfs al een keer gebeld met de mededeling dat de auto stuk was en niet meer aan wilde gaan. Harder de rem intrappen bleek de oplossing. :tongue:
 
Ik had tot vóór software 5.9 last van het feit dat het rechter stuurscrollwieltje vaak haperde, of in ieder geval tijdens het scrollen vaak bepaalde opties oversloeg. Ik zat soms, hard vloekend :), wel 4 keer heen en weer te scrollen om bijv. op de optie sunroof te komen.

Nu lijkt dat probleem ineens helemaal opgelost.... (SC zou er binnenkort al naar gaan kijken... Hoeft niet meer?)

Herkenbaar?
 
Last edited:
Ik had tot vóór software 5.9 last van het feit dat het rechter stuurscrollwieltje vaak haperde, of in ieder geval tijdens het scrollen vaak bepaalde opties oversloeg. Ik zat soms, hard vloekend :), wel 4 keer heen en weer te scrollen om bijv. op de optie sunroof te komen.

Nu lijkt dat probleem wel helemaal opgelost....

Herkenbaar?
Probleem HEEL herkenbaar, of het opgelost is met 5.9 ga ik zo op weg naar huis meteen checken. Zou heel fijn zijn - het voelde zo cheapo aan, alsof het een kermisspeeltje betrof ipv een premium sedan.
 
Ik had tot vóór software 5.9 last van het feit dat het rechter stuurscrollwieltje vaak haperde, of in ieder geval tijdens het scrollen vaak bepaalde opties oversloeg. Ik zat soms, hard vloekend :), wel 4 keer heen en weer te scrollen om bijv. op de optie sunroof te komen.

Nu lijkt dat probleem ineens helemaal opgelost.... (SC zou er binnenkort al naar gaan kijken... Hoeft niet meer?)

Herkenbaar?




Issue herkenbaar met vooral door phonebook heen scrollen.....dat was nogal lastig om het voorzichtig uit te drukken.
Zal hey morgen eens testen
 
Afgelopen week, na update 5.9, toch even fors in de rats gezeten. Ik probeerde een afspraak te halen en besloot de snelheid iets te verhogen, ondanks dat de accu bijna leeg was.
Voorheen telde de accumeter terug naar 0, de balk werd bij 0 pas rood, en daarna sprak je de 'reserve' aan, goed voor nog zo'n 20km niet te snel rijden.
Maar nu werd de balk bij restant van 43 of zo in de accumeter al rood, en ik vond de breedte van de accuvoorraad in de balk ook al verontrustend klein geworden. Waar is de reserve gebleven??
Dus rigoureus snelheid laten zakken, achter vrachtauto gedoken en bestemming net gehaald (en te laat natuurlijk).
Tesla gebeld, met Amerikaanse engineer gesproken. De accumeter zou na de update 5.9 nauwkeuriger zijn geworden, en een DEEL van de reserve is verplaatst naar 'boven de 0' van de accumeter. De vraag blijft dan, hoeveel van de reserve zit er nu nog onder de 0? Volgens de engineer zou de auto nog steeds rijden als de accumeter op 0 staat met update 5.9... tijd dus om het ff te testen, maar niet voor een belangrijke afspraak.
Zie ook de foto's... bovenste beide foto's van voor de update 5.9 (eerste is reserve bijna verbruikt, tweede foto is grens reserve - niet reserve (accumeter loopt weer op)
reserve verbruikt, voor update 5.9.jpg
grens reserve - niet reserve, voor update 5.9.jpg

Derde foto is van afgelopen week na update 5.9. Het balkje is weer angstig smal geworden, reserve verbruikt of niet? Foto in de haast genomen, toen ik bij de laadpaal was aangekomen stond de accumeter nog op 3km...:cursing:
grens reserve -  of niet, na update 5.9.jpg
 
Afgelopen week, na update 5.9, toch even fors in de rats gezeten. Ik probeerde een afspraak te halen en besloot de snelheid iets te verhogen, ondanks dat de accu bijna leeg was.
Voorheen telde de accumeter terug naar 0, de balk werd bij 0 pas rood, en daarna sprak je de 'reserve' aan, goed voor nog zo'n 20km niet te snel rijden.
Maar nu werd de balk bij restant van 43 of zo in de accumeter al rood, en ik vond de breedte van de accuvoorraad in de balk ook al verontrustend klein geworden. Waar is de reserve gebleven??
Dus rigoureus snelheid laten zakken, achter vrachtauto gedoken en bestemming net gehaald (en te laat natuurlijk).
Tesla gebeld, met Amerikaanse engineer gesproken. De accumeter zou na de update 5.9 nauwkeuriger zijn geworden, en een DEEL van de reserve is verplaatst naar 'boven de 0' van de accumeter. De vraag blijft dan, hoeveel van de reserve zit er nu nog onder de 0? Volgens de engineer zou de auto nog steeds rijden als de accumeter op 0 staat met update 5.9... tijd dus om het ff te testen, maar niet voor een belangrijke afspraak.
Zie ook de foto's... bovenste beide foto's van voor de update 5.9 (eerste is reserve bijna verbruikt, tweede foto is grens reserve - niet reserve (accumeter loopt weer op)

Derde foto is van afgelopen week na update 5.9. Het balkje is weer angstig smal geworden, reserve verbruikt of niet? Foto in de haast genomen, toen ik bij de laadpaal was aangekomen stond de accumeter nog op 3km...:cursing:

ik had begrepen dat de reserve inderdaad weg is.
en dat lijkt mij goed.

wat heb je er nu aan, dat je 'onder nul' kan gaan ? dat geeft alleen maar onduidelijkheid.
ik heb liever een -zo correct mogelijke- aanduiding. 30 km bereik = +/- 30 km bereik, en geen 30+30. eenvoudig toch ?

Tesla had deze wijziging wel duidelijk moeten signaleren in de release notes !



Verder ben ik zeer tevreden met 5.9
1. Ik rij nu zowat constant op low, en mijn verbruik blijkt significant lager.
2. Rdio werkt super, weg met Spotify op mn laptop etc.
3. zoals hierboven : range is nu realistischer.
4. detectie op overbelasting van het net bij laden lijkt nu accurater. hierdoor is het ombouwen van het vermogen wel langzamer.
5. speech-commands gebruikte ik vroeger nooit, leek niet te werken. Nu gebruik ik het vaak. (navigatie én Rdio)
6. kan nu eindelijk laadpunten verwijderen (bvb éénmalige laadpunten bij events)

nu de navigatie nog...
 
ik had begrepen dat de reserve inderdaad weg is.
en dat lijkt mij goed.

wat heb je er nu aan, dat je 'onder nul' kan gaan ? dat geeft alleen maar onduidelijkheid.
ik heb liever een -zo correct mogelijke- aanduiding. 30 km bereik = +/- 30 km bereik, en geen 30+30. eenvoudig toch ?

Tesla had deze wijziging wel duidelijk moeten signaleren in de release notes !
Precies!! Ik wil best toegeven dat ik de release-notes nog niet had gelezen, maar nu natuurlijk wel, en er staat niets over 'verschoven' reserve naar 'boven 0' zoals de Amerikaanse medewerker schoorvoetend toegaf...
Maar goed, ik ben nog steeds heel blij met m'n MS hoor, en uiteindelijk ben ik toch net niet gestrand. :cool:
 
Ik denk dat als je dagelijks gebruik maakt van de onder nul reserve je jezelf een onnodig hoge hartslag geeft. Rij 10km/u langzamer en je verbruik is significant lager.
Dat ben ik helemaal met je eens. Hierboven staat dan ook: Ik probeerde een afspraak te halen en besloot de snelheid iets te verhogen, ondanks dat de accu bijna leeg was. En dus te lezen als dat dit een uitzonderlijke situatie was. Ik heb de MS nu 4 maanden, 33.000km mee gereden en ik denk dat ik 4 maal in de reserve heb gezeten. Dat is niet bepaald dagelijks!