Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Geen Firmware 6.0 maar 5.9

This site may earn commission on affiliate links.
Ik rij in dezelfde omgeving maar ben van mening dat DAB+ nog niet werkt in Nederland. Valt regelmatig weg. Doet ie al als ik onder een fietsbrug doorrij... Overschakelen naar FM is bij mij nog niet gebeurd. Zal het op de lijst zetten voor een toekomstige servicebeurt.
Dat overschakelen naar FM kan alleen met Publieke omroep zenders. Werkt niet met de commercieële zenders.

Dat ligt niet aan de Model S, maar aan de manier van uitzenden van de commercieële zenders.
 
Toch is het me zojuist (20 minuten geleden!) overkomen.

BNR Nieuwsradio op kanaal 11C van DAB+ bleef het maar doen in de A2 tunnelbuis naar het zuiden bij Utrecht. (1,2 km ofzo)

Ik dacht 'dat is wel een heel grote verbetering dankzij 5.9'. Voorheen deed-ie maar tot een kwart de buis in (geheugenbuffer denk ik).

Maar toen zag ik dat er naast de lege (grijze) balkjes van het DAB+ signaal iets stond van "FM Link" licht grijze lettertjes in een donker grijs tekstblokje.

Nu moest ik vanochtend wel mijn zendervoorkeur voor BNR opnieuw instellen, dus wellicht hebben zij iets veranderd in de wijze van uitzenden.
 
Toch is het me zojuist (20 minuten geleden!) overkomen.

BNR Nieuwsradio op kanaal 11C van DAB+ bleef het maar doen in de A2 tunnelbuis naar het zuiden bij Utrecht. (1,2 km ofzo)

Ik dacht 'dat is wel een heel grote verbetering dankzij 5.9'. Voorheen deed-ie maar tot een kwart de buis in (geheugenbuffer denk ik).

Maar toen zag ik dat er naast de lege (grijze) balkjes van het DAB+ signaal iets stond van "FM Link" licht grijze lettertjes in een donker grijs tekstblokje.

Nu moest ik vanochtend wel mijn zendervoorkeur voor BNR opnieuw instellen, dus wellicht hebben zij iets veranderd in de wijze van uitzenden.
Dit gaat op basis van "zender ID's" die de zenders zelf moeten uit zenden. Op basis daarvan kan de auto zelf over schakelen.

De NPO had dit allemaal goed gedaan, de rest niet. Wat niet is kan altijd komen, maar dat moet dan in de DAB zenders gebeuren.
 
Een paar dagen geleden geüpdate, maar ik vind het wel een beetje tegenvallen:
1. Verbinding met WiFi (Apple Time Capsule) werkt nog steeds niet.
2. Projected range in het Energy scherm valt nog steeds terug naar de zinloze 'instant'-mode.
3. De weergave van internationaal geformatteerde telefoonnummers is nog steeds ruk en namen uit het telefoonboek ontbreken soms.
4. Als je een telefoontje hebt gepleegd met iemand uit te telefoonboek die een bedrijfsnaam heeft, blijft die bedrijfsnaam bij alle volgende gesprekken met mensen zonder bedrijfsnaam. Zeer verwarrend.

Als software ontwikkelaar vind ik het teleurstellend dat zulke simpele problemen niet opgelost worden, of misschien niet eens gezien worden. Het maakt op mij in elk geval een zeer slordige indruk. Ik hoop dat ze de software voor belangrijkere zaken - zoals battery management - beter op orde hebben.
 
Een paar dagen geleden geüpdate, maar ik vind het wel een beetje tegenvallen:
1. Verbinding met WiFi (Apple Time Capsule) werkt nog steeds niet.
2. Projected range in het Energy scherm valt nog steeds terug naar de zinloze 'instant'-mode.
3. De weergave van internationaal geformatteerde telefoonnummers is nog steeds ruk en namen uit het telefoonboek ontbreken soms.
4. Als je een telefoontje hebt gepleegd met iemand uit te telefoonboek die een bedrijfsnaam heeft, blijft die bedrijfsnaam bij alle volgende gesprekken met mensen zonder bedrijfsnaam. Zeer verwarrend.

Als software ontwikkelaar vind ik het teleurstellend dat zulke simpele problemen niet opgelost worden, of misschien niet eens gezien worden. Het maakt op mij in elk geval een zeer slordige indruk. Ik hoop dat ze de software voor belangrijkere zaken - zoals battery management - beter op orde hebben.
Eens met de minimale vooruitgang op de kleine onhebbelijkheidjes, ik hoop maar dat 6.0 zo vernieuwd is dat ze onderhoud op 5.x als desinvestering zien.

Maar ik heb ook een Apple Time Capsule waar ik vanuit de MS wel een WiFi verbinding mee op kan zetten. Als je wilt kan ik wat versienummers etc doorgeven, misschien ligt het daar aan. Maar volgens mij moet het gewoon werken.
 
Eens met de minimale vooruitgang op de kleine onhebbelijkheidjes, ik hoop maar dat 6.0 zo vernieuwd is dat ze onderhoud op 5.x als desinvestering zien.

Maar ik heb ook een Apple Time Capsule waar ik vanuit de MS wel een WiFi verbinding mee op kan zetten. Als je wilt kan ik wat versienummers etc doorgeven, misschien ligt het daar aan. Maar volgens mij moet het gewoon werken.

Niet alleen Apple Wireless werkt niet.
Hier ook icm ASUS RT-N66U werkt het niet
 
Ik heb een tijd terug wat zitten tweaken en met de volgende (vermoed ik relevante) settings lukte het me om te verbinden via wifi:
Security WPA2 pre-shared key
Band 2,4 GHz B,G.N
Channel 6 fixed
Channel Bandwidth 20 MHz
Preamble Type : Short Preamble
 
Ik heb een tijd terug wat zitten tweaken en met de volgende (vermoed ik relevante) settings lukte het me om te verbinden via wifi:
Security WPA2 pre-shared key
Band 2,4 GHz B,G.N
Channel 6 fixed
Channel Bandwidth 20 MHz
Preamble Type : Short Preamble


Probleem is ik wil niet mijn maximale performance intern teniet doen door deze instellingen.

Daarnaast met always on auto lowering de eerste drempel geraakt.....toch maar teruggezet op 80+
Was ook geen vloeiende drempel maar maar 45graden omhoog en dan 2 stoeptegels en dan weer 45graden haaks naar beneden. Auto ligt dan zo laag dat ie net een tikkie krijgt.....
 
Probleem is ik wil niet mijn maximale performance intern teniet doen door deze instellingen.

Daarnaast met always on auto lowering de eerste drempel geraakt.....toch maar teruggezet op 80+
Was ook geen vloeiende drempel maar maar 45graden omhoog en dan 2 stoeptegels en dan weer 45graden haaks naar beneden. Auto ligt dan zo laag dat ie net een tikkie krijgt.....

Snap ik, en niet ideaal, maar ik heb mijn oude wifi point hiervoor gebruikt, dat ik gebruik naast de nieuwe en zo ook mijn dekking groter gemaakt.
 
Daarnaast met always on auto lowering de eerste drempel geraakt.....toch maar teruggezet op 80+ 
Was ook geen vloeiende drempel maar maar 45graden omhoog en dan 2 stoeptegels en dan weer 45graden haaks naar beneden. Auto ligt dan zo laag dat ie net een tikkie krijgt.....
Klopt en het kan altijd erger... op het terrein van Enexis in Zwolle is op een bepaalde plaats een 'verkeerskuil' aangelegd, dus je duikt eerst naar beneden en vlak erna moet je weer omhoog. Als ik daar sneller dan 15 km/u rijdt en op de normale rijhoogte (!) dan raakt de neus de opgaande kuilhelft. En die is niet eens stijl.
 
Ik heb er al drie in huis om max dekking en performance te halen. Binnen twee maanden glas in huis daar krijg ik AP bij. Die ga ik dan inzetten voor de model s 
Ik heb ook een ASUS RT-N66U (twee stuks en nog een NetGear), om zo een maximale snelle dekking in huis te hebben (vier verdiepingen). Ik heb met alle instellingen zitten stoeien maar de auto wilde niet verbinden. Ik heb toen om zeker te zijn dat hij naar de juiste Wifi router ging (de dichtsbij zijnde Asus) de andere Asus en de NetGear uitgezet. Toen opnieuw in de auto Wifi geprobeerd en meteen verbinding! Ik heb toen alle settings weer terug gezet in de Asus router en de auto pakte nog steeds keurig het Wifi signaal weer op na een reboot van de router. Vervolgens de tweede Asus en de NetGear router weer aangezet en hij blijft keurig verbinden. Zodra ik thuis kom pakt hij voor de deur al het Wifi signaal op.

Dus misschien ook een tip voor je omdat je ook meerdere (dezelfde) routers hebt als ik?
 
Ik heb ook een ASUS RT-N66U (twee stuks en nog een NetGear), om zo een maximale snelle dekking in huis te hebben (vier verdiepingen). Ik heb met alle instellingen zitten stoeien maar de auto wilde niet verbinden. Ik heb toen om zeker te zijn dat hij naar de juiste Wifi router ging (de dichtsbij zijnde Asus) de andere Asus en de NetGear uitgezet. Toen opnieuw in de auto Wifi geprobeerd en meteen verbinding! Ik heb toen alle settings weer terug gezet in de Asus router en de auto pakte nog steeds keurig het Wifi signaal weer op na een reboot van de router. Vervolgens de tweede Asus en de NetGear router weer aangezet en hij blijft keurig verbinden. Zodra ik thuis kom pakt hij voor de deur al het Wifi signaal op.

Dus misschien ook een tip voor je omdat je ook meerdere (dezelfde) routers hebt als ik?
Goed nieuws!! Ik ga het zo even proberen!!
 
Maar ik heb ook een Apple Time Capsule waar ik vanuit de MS wel een WiFi verbinding mee op kan zetten. Als je wilt kan ik wat versienummers etc doorgeven, misschien ligt het daar aan. Maar volgens mij moet het gewoon werken.

Het ligt waarschijnlijk aan mijn pass-phrase. Tesla kan niet goed overweg met veilige passwords. Niet op de App en vermoedelijk niet op WiFi. Maar ik ga voor Tesla natuurlijk niet een onveiliger netwerk password kiezen.

Overigens verklaart dat niet dat hij het op het open netwerk van mijn buurman ook niet doet. Misschien is het dus toch een gammele implementatie. Raar, want zo moeilijk is dat niet met Linux als OS...

- - - Updated - - -

Preamble Type : Short Preamble

Daar zou ik niet aankomen. Een kortere preamble maakt je wifi marginaal sneller, maar ook minder compatible.
 
Ik weet niet op welke versie we precies zitten maar bij mij is er gisteren tijdens een service bezoekje wel weer een nieuwe 5.9 versie geïnstalleerd. Dit viel me op omdat ik nu een "airbag on" icoontje in de bovenbalk heb. Dit was me voorheen niet opgevallen.

Airbag.JPG
Software versie 1.59.44.JPG
 
Ik weet niet op welke versie we precies zitten maar bij mij is er gisteren tijdens een service bezoekje wel weer een nieuwe 5.9 versie geïnstalleerd. Dit viel me op omdat ik nu een "airbag on" icoontje in de bovenbalk heb. Dit was me voorheen niet opgevallen.

View attachment 50251

Dat is best een nieuwe, want de laatste die ik een paar dagen geleden heb gekregen is 1.51.106
Nog iets nieuws in de Release Notes?