Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ergerlijke reclame van Toyota en Lexus

This site may earn commission on affiliate links.
Wat zou Toyota toch bedoelen met de claim "nummer 1 in elektrische kilometers" ? Ik kom er niet uit.

Wel 'grappig' dat de de Tesla typografie voor de E in ELECTRIC gebruiken.

Schermafbeelding 2018-10-01 om 21.08.33.png
 
Met die nummer 1 bedoelen ze dat ze x miljoen hybrides verkocht hebben die allemaal gemiddeld y kilometer per jaar elektrisch rijden. En x*y zou meer zijn dan de totale afgelegde kilometers door Tesla's of Leafs.
Ik was daar ook wel benieuwd naar. Is blijkbaar volgens onderzoek TU Delft op verzoek van Toyota. Gegevens t/m 2017. Ik ben benieuwd wanneer dit omslaat in het voordeel van Tesla.
 
Zullen we de titel van dit draadje aanvullen met Mitsubishi? Volgens mij zag ik laatst een tv-commercial waarin de (F)Outlander PHEV werd aangeprezen als 'elektrisch met een krachtige benzinemotor en een actieradius van 600 km'. Lijkt me een gevalletje Reclame Code Commissie, maar heb daar zelf helaas niet de tijd voor.
 
Zullen we de titel van dit draadje aanvullen met Mitsubishi? Volgens mij zag ik laatst een tv-commercial waarin de (F)Outlander PHEV werd aangeprezen als 'elektrisch met een krachtige benzinemotor en een actieradius van 600 km'. Lijkt me een gevalletje Reclame Code Commissie, maar heb daar zelf helaas niet de tijd voor.
Daar is toch geen woord aan gelogen?
 
Zullen we de titel van dit draadje aanvullen met Mitsubishi? Volgens mij zag ik laatst een tv-commercial waarin de (F)Outlander PHEV werd aangeprezen als 'elektrisch met een krachtige benzinemotor en een actieradius van 600 km'. Lijkt me een gevalletje Reclame Code Commissie, maar heb daar zelf helaas niet de tijd voor.

Ook ik zie hier het probleem niet?
 
Daar is toch geen woord aan gelogen?
Volgens mij wordt er letterlijk gezegd 'een elektrische auto'. Dat is niet de waarheid. Het is een benzine hybride. Ga je ermee op pad dan wordt 80-90% van die beloofde 600 km. actieradius op benzine gereden. Natuurlijk, dit is boeren-slimme marketing. Boeren-slimme marketing blinkt immers niet uit in duidelijkheid, maar in weglaten. De consument wordt net als bij Toyota en Lexus op het verkeerde been gezet.
 
Last edited:
Volgens mij wordt er letterlijk gezegd 'een elektrische auto'. Dat is niet de waarheid. Het is een benzine hybride. Ga je ermee op pad dan wordt 80-90% van die beloofde 600 km. actieradius op benzine gereden. Natuurlijk, dit is boeren-slimme marketing. Boeren-slimme marketing blinkt immers niet uit in duidelijkheid, maar in weglaten. De consument wordt net als bij Toyota en Lexus op het verkeerde been gezet.
Als ze nou “een krachtige elektromotor met een klein benzine motortje” geschreven hadden, dan had ik het een stuk meer misleidend gevonden.
Ik heb de tv reklame niet gezien en reageer slechts op jouw quote.
 
Mitsubishi is nu de weg een beetje kwijt met hun Foutlanders, maar... 10 jaar geleden waren ze volgens mij de allereerste met een relatief betaalbare 100% elektrische auto met Lithium-accupakket... de i-Miev.
Waarom zou je Mitsubishi verwijten om een Outlander model te ontwikkelen en te verkopen, dat perfect paste in het wensen- en eisenpakket van de toenmalige Nederlandse overheid en ondernemers?
 

Recent een bijeenkomst gehad waarbij iemand van Toyota een verhaal kwam vertellen over de visie van Toyota op mobiliteit.

Aldus de spreker (die overigens echt een schandalig performance gaf) voorziet Toyota voor Europa geen markt van betekenis voor elektrische voertuigen en zal hybride en deels waterstof de kar gaan trekken.

Persoonlijk zou ik als ik Toyota dealer was de toko per direct verkopen. Want als ze bij Toyota nog steeds dit verkondigen, dan zitten ze op niveau Erik the Viking, als Atlantis ten onder gaat (nothing is happening!).

Hybride was leuk als tussenoplossing, maar zal gewoon verdwijnen ten gunste van de BEV. Waterstof loopt men al decennia over te lullen en de grootste problemen zijn nog steeds wat ze altijd waren.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Nu Opel nog...... Amsterdam-Maastricht en terug, bij Eindhoven stopt het al op de terugweg....... maar beetje ernaast. En dan moet je gelijk terugrijden en hem niet uren laten afkoelen (maar goed dan kun je meestal laden).

Kan deze elektrische Opel van Amsterdam naar Maastricht en terug? | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Winterbanden, regen, 10 graden met kachel op 21, snelheid niet aangepast .....

Je denk toch niet dat er ook maar één auto is die onder die omstandigheden in de buurt van zijn WLTP range komt?

Tesla geeft voor mijn Model 3 LR AWD in de webshop 560 km bereik op. Als ik dan in mijn nieuwe volgeladen auto stap is, door Tesla zelf al, de verwachting bijgesteld naar 499 km (al ruim 10-% lager). En die 499 ga ik onder dat soort omstandigheden bij lang na niet halen. Mag blij zijn als ik 300 haal. Daar kan Tesla niets aan doen, hoor. Maar Opel ook niet.

upload_2020-1-25_13-15-40.png