Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ruitenwissers

This site may earn commission on affiliate links.
Ik dacht dat ik de enige was maar niet dus. Mijn 75D uit 2018 gaat wissen als je parkeert. Ik dacht eigenlijk zelf dat dat te maken zou hebben met een toekomstige update waarbij een schone vooruit een must is (iets met tesla vision) ?
Zelfde hier met zelfde wagen. In park schakelt hij de automatische wissers uit en gaat hij naar wat er op de hendel is ingesteld. Dit is sinds de xmas-update in mijn geval. Hopelijk in de aankomende update opgelost.
 
Vanmorgen voor de tweede keer gehad: ruitenwisser gaat wissen, nergens voor nodig maar staat nog op auto, dus ik druk op het ruitenwisser knopje zodat hij nogmaals nutteloos gaat wissen maar zodat ik in het scherm de ruitenwisser uit kan zetten, 2 minuten later wist de ruitenwisser weer. Kijk ik weer in de settings: staat hij nog op auto.
Zo erg heb ik toch echt niet mis gedrukt.
 
Vanmorgen voor de tweede keer gehad: ruitenwisser gaat wissen, nergens voor nodig maar staat nog op auto, dus ik druk op het ruitenwisser knopje zodat hij nogmaals nutteloos gaat wissen maar zodat ik in het scherm de ruitenwisser uit kan zetten, 2 minuten later wist de ruitenwisser weer. Kijk ik weer in de settings: staat hij nog op auto.
Zo erg heb ik toch echt niet mis gedrukt.
In tussentijd AP of FSD ingeschakeld?
(dan gaat ruitenwisser in bepaalde software-versies weer naar auto...)
 
In tussentijd AP of FSD ingeschakeld?
(dan gaat ruitenwisser in bepaalde software-versies weer naar auto...)
AP niet uitzetten, gewoon baan wisselen met knipperlicht. Dan blijft cruise actief, tikje en weer AP zonder wissers. Uit is altijd automatisch aan bij mij (Y en de 3). Hij zou het eigenlijk gewoon voor de rit moeten onthouden. Nu alleen irritant als je hem uit AP drukt.
 
Last edited:
AP niet uitzetten, gewoon baan wisselen met knipperlicht. Dan blijft cruise actief, tikje en weer AP zonder wissers. Uit is altijd automatisch aan bij mij (Y en de 3). Hij zou het eigenlijk gewoon voor de rit moeten onthouden. Nu alleen irritant als je hem uit AP drukt.
Bestel de S3XY commander. Je krijg Continuous Autopilot en staan de Ruitenwissers altijd OFF met AP
 
Volgens mij heeft de highland die stick uberhaupt niet meer dus geen gewoon knopje meer. Kans dat het dus op de oudere 3-en gaat komen lijkt me 0.

Kans lijkt me iets groter dan 0 als een senior staff engineer van Tesla dit zegt.

ruitenwisser.png
 
Is dat geen oud nieuws? De ruitenwissers zijn toch al ok sedert een paar updates. Althans, zo las ik hier.
Ik kan zelf niet oordelen, want ik heb nooit problemen gehad.
Mijn ervaring was tot een paar weken geleden ook geen slechte, maar ik heb de indruk dat team 'ItsRAIningMen' van Tesla weer eens een update in een release mocht stoppen laatst... Ik moet ook continue ingrijpen. Wel kan ik gewoon de setting via het scherm van Auto afhalen (en blijft het ook Auto).
 
  • Like
Reactions: Phil V
Is dat geen oud nieuws? De ruitenwissers zijn toch al ok sedert een paar updates. Althans, zo las ik hier.
Ik kan zelf niet oordelen, want ik heb nooit problemen gehad.
Nee hoor is bij mijn model Y RWD nog steeds een probleem, staat op auto maar doet het meer niet dan wel. Het enige dat niet meer gebeurd sinds de updates is dat ze beginnen wissen bij zonneschijn.
Maar ik ben geduldig en wacht rustig af tot het ooit in orde komt 😉.
 
Nee hoor is bij mijn model Y RWD nog steeds een probleem, staat op auto maar doet het meer niet dan wel. Het enige dat niet meer gebeurd sinds de updates is dat ze beginnen wissen bij zonneschijn.
Maar ik ben geduldig en wacht rustig af tot het ooit in orde komt 😉.
Probleem was voornamelijk dat ze aan gingen terwijl de ruit droog was. Ik heb dit probleem nooit gekend.
Te laat aan gaan is minder erg. Simpele druk op de knop en het is opgelost. Dit is nu wel verslecht, sedert dat anderen melden dat het eerste probleem opgelost is.
Hoewel even geduld en ze gaan wel aan. Wij ergeren ons aan een paar druppels, terwijl we eigenlijk nog voldoende zien. Een camera is objectiever en zet ze aan wanneer het nodig is om goed te rijden. Hoewel ik ze zelf inderdaad ook vroeger zou aanzetten.