Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ergerlijke reclame van Toyota en Lexus

This site may earn commission on affiliate links.
Toch werkt een afbeelding met een duidelijke prijs aan de pomp louterend. Shell heeft een prijs per kilogram gekozen die ongeveer dezelfde prijs per kilometer oplevert als rijden op benzine. En die gekozen € 10,00 per kg is waarschijnlijk niet eens dekkend.
View attachment 332082
Ik vond zo snel geen aafbeelding van de waterstofprijs op een Shell pomp. Wel deze, dankzij Teslavragen.nl.
Zo gauw gebruikers zelf de werkelijke kosten van waterstof moeten gaan betalen zal de schrik er gauw inkomen.
5 kg waterstof geeft een range van 500 km. Dat kost dan 50 euro en levert een prijs van 10 eurocent per km op.
Dat is globaal gelijk aan de kosten van rijden op benzine.
Maar als buurman met zijn elektrische Model 3 aan de andere buurman komt vertellen dat ie 500 km aflegt met 15 euro aan stroomkosten, dan vertelt zich dat snel voort.
Ik kan me slecht voorstellen dan een weldenkend iemand meer dan drie keer zoveel gaat neertellen om op waterstof te rijden.
 
  • Like
Reactions: RobsEV and PaulusdB
WEER ONGELUK MET LEXUS

,,Op de A15 bij Meteren heeft een Lexus vanmiddag een ongeval veroorzaakt. Naar verluidt stond de hybride functie aan. Eerder dit jaar was ook al een Lexus betrokken bij een ongeval. Ook die Lexus was volgens een woordvoerder van de politie uitgerust met hybride functie.”

(Laten we het nieuws af en toe een beetje herschrijven: als Lexus dan zo graag elektrisch wil doen... ;-)

Cookies op gelderlander.nl | gelderlander.nl
 
...Ik kan me slecht voorstellen dan een weldenkend iemand meer dan drie keer zoveel gaat neertellen om op waterstof te rijden.
We zijn er natuurlijk nog niet met alleen de prijs van het brandstof- resp. energieverbruik. Er zijn nog andere kosten die meegewogen moeten worden. Denk aan aanschaf, financiering, houderschapsbelasting (MRB), bijtelling voor privégebruik van zakelijk aangeschafte auto, verzekering en natuurlijk de BPM. Met een beetje draaien aan wat knoppen is de TCO van een brandstofcelauto wel op gelijk niveau te krijgen als die van een batterijauto. Door de batterijauto duurder te maken, dus. Bijtelling en BPM lenen zich daar uitstekend voor, zoals we uit het verleden weten.
Waar een wil is, is altijd een weg. Dankzij de zware waterstoflobby zou die wil er best wel eens kunnen komen.
Zelfs zaken die echt helemaal niemand wil, komen er toch. Moeten we het nog over het afschaffen van dividendbelasting hebben?
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Gewoon doorgaan.... Wij dus ook.

Schermafbeelding 2018-09-24 om 12.33.14.png
 
  • Like
Reactions: Wim S. and PaulusdB
Ik snap het probleem niet zo. Het is toch slim om een electromotor (dynamo) te gebruiken om af te remmen en daamee een deel van de anders verloren energie terug te winnen? En feitelijk laad je daarmee de accu van de electro motor weer op.
Daarnaast kun je ook nog opladen door energie uit de benzine motor te gebruiken (generator).
In beide gevallen laad je op zonder stekker.
Klopt toch?
 
Het is beter dan geen elektromotor. Net zoals een verkoudheid ook beter dan een griep is. Maar laten we ook redelijk zijn: die accu is niet zo groot dat je er veel gaat kunnen bijladen bij een afdaling, en als de batterij leeg is ga je benzine extra moeten verbruiken om terug op te laden. Ik ken iemand met een hybride die het frustrerend vind dat dat ding op de snelweg elektrisch rijdt, en eens aangekomen in de stad is de batterij plat en moet de motor draaien om door de stad te rijden. En da's dan een plug-in hybrid.
 
We hebben ook een BMW 120i. Die laat ook de accu op als je afremt op de motor en dat doet dit niet als je gewoon rijdt.
Dit om energiezuiniger te zijn. Het werkt ook nog omdat hij zuiniger was dan de oude 116i was maar om het dan een hybride te noemen is natuurlijk bezopen. Als ze de startmotor zouden laten meelopen tijdens het wegrijden is het hetzelfde als de Toyota's doen.
 
Ik snap het probleem niet zo. Het is toch slim om een electromotor (dynamo) te gebruiken om af te remmen en daamee een deel van de anders verloren energie terug te winnen? En feitelijk laad je daarmee de accu van de electro motor weer op.
Daarnaast kun je ook nog opladen door energie uit de benzine motor te gebruiken (generator).
In beide gevallen laad je op zonder stekker.
Klopt toch?

Klopt, maar daar gaat het ze natuurlijk met de beeldvorming niet om.
Vergelijk het met BMW die in 2016 na de start van de M3 reserveringen adverteerde met: ‘ de 3 die je nu al kan rijden’, en een foto van de 330e erbij.
Ook feitelijk juist, maar misleidend en anders dan alleen als een feitelijke mededeling bedoeld. Al kon je daar nog een knipoog bij voorstellen. Die ironie mis ik bij Lexus, zij wil mensen echt laten denken dat het een volwaardig alternatief voor rijden met stekker is. Of zou zij: ‘op benzine rijden met een accu voor regeneratieve elektriciteit’ of een lekker bekkende variant daarvan ook hebben willen pushen? Natuurlijk niet: sdit is niet tegen de ICE maar tegen de BHEV gericht.

Dus: m.i. een advertentie die toch misleidend is en dus niet door de beugel kan.
 
Klopt, maar daar gaat het ze natuurlijk met de beeldvorming niet om.
Vergelijk het met BMW die in 2016 na de start van de M3 reserveringen adverteerde met: ‘ de 3 die je nu al kan rijden’, en een foto van de 330e erbij.
Ook feitelijk juist, maar misleidend en anders dan alleen als een feitelijke mededeling bedoeld. Al kon je daar nog een knipoog bij voorstellen. Die ironie mis ik bij Lexus, zij wil mensen echt laten denken dat het een volwaardig alternatief voor rijden met stekker is. Of zou zij: ‘op benzine rijden met een accu voor regeneratieve elektriciteit’ of een lekker bekkende variant daarvan ook hebben willen pushen? Natuurlijk niet: sdit is niet tegen de ICE maar tegen de BHEV gericht.

Dus: m.i. een advertentie die toch misleidend is en dus niet door de beugel kan.

Het is heel eenvoudig. Wanneer er fossiele brandstof in moet is het geen elektrische auto. Elektrische auto's staan voor onafhankelijkheid van die fossiele brandstof. Omdat de lampen in een ICE ook elektrisch zijn , meen ik, noem je de auto toch ook niet elektrisch?
 
Het is beter dan geen elektromotor. Net zoals een verkoudheid ook beter dan een griep is. Maar laten we ook redelijk zijn: die accu is niet zo groot dat je er veel gaat kunnen bijladen bij een afdaling, en als de batterij leeg is ga je benzine extra moeten verbruiken om terug op te laden. Ik ken iemand met een hybride die het frustrerend vind dat dat ding op de snelweg elektrisch rijdt, en eens aangekomen in de stad is de batterij plat en moet de motor draaien om door de stad te rijden. En da's dan een plug-in hybrid.
In dat geval kun je de PHEV's op de snelweg in de Save/Battery Hold stand rijden om de elektrische actieradius te gebruiken voor de stad. Volvo heeft destijds een training aangeboden om de bestuurders de techniek zo efficiënt mogelijk te laten gebruiken.
 
Klopt, maar daar gaat het ze natuurlijk met de beeldvorming niet om.
Vergelijk het met BMW die in 2016 na de start van de M3 reserveringen adverteerde met: ‘ de 3 die je nu al kan rijden’, en een foto van de 330e erbij.
Ook feitelijk juist, maar misleidend en anders dan alleen als een feitelijke mededeling bedoeld. Al kon je daar nog een knipoog bij voorstellen. Die ironie mis ik bij Lexus, zij wil mensen echt laten denken dat het een volwaardig alternatief voor rijden met stekker is. Of zou zij: ‘op benzine rijden met een accu voor regeneratieve elektriciteit’ of een lekker bekkende variant daarvan ook hebben willen pushen? Natuurlijk niet: sdit is niet tegen de ICE maar tegen de BHEV gericht.

Dus: m.i. een advertentie die toch misleidend is en dus niet door de beugel kan.
De 330e (zelf gehad) is een slechtere PHEV dan een Ioniq PHEV, Kona PHEV, Ampera/Volt of de V60 PHEV. De range was de helft van de genoemde voorbeelden.

Bedoel je met BHEV de HEV (hybride van Toyota)?
 
We hebben ook een BMW 120i. Die laat ook de accu op als je afremt op de motor en dat doet dit niet als je gewoon rijdt.
Dit om energiezuiniger te zijn. Het werkt ook nog omdat hij zuiniger was dan de oude 116i was maar om het dan een hybride te noemen is natuurlijk bezopen. Als ze de startmotor zouden laten meelopen tijdens het wegrijden is het hetzelfde als de Toyota's doen.
Je "mist" bij deze opzet natuurlijk de CVT, de elektromotor en de accu van 1 à 2 kWh, zodat de auto in "pure" EV modus kan rijden.