Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Destination Chargers in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Maar het zier er wel modern rustiek uit, licht.

Ik wou al boeken voor drie dagen begin augustus maar helaas alles volzet. Iemand nog tips voor in die omgeving?
beetje verder rijden (1,5u) tot Saalbach Interglem in Oostenrijk maar vraag is of dat niet net teveel is voor 3dagen hangt er vanaf wat je wil doen...

Kan Hotel Neuhaus warm aanbevelen
Ze hadden 2 jaar geleden wel geen laadpaal maar wel een paar palen in het dorp
 
Hotel Restaurant Le Noirlac *** – Saint-Amand-Montrond
Prima tussenstop hotel met 3 laders.
€ 80,- per kamer/nacht. Typisch Frans ontbijt voor € 8,-. Schoon, goede bedden en lieve mensen.
Alleen voor diner kun je beter een wandelingetje maken..
De laders staan wat vreemd, aan de rechterzijde als je achteruit in steekt. Daarom zal de meest linkse op de foto wel snel ge-iced worden.
IMG_6755.JPG
 
Maar het zier er wel modern rustiek uit, licht.

Ik wou al boeken voor drie dagen begin augustus maar helaas alles volzet. Iemand nog tips voor in die omgeving?
Ben toevallig in dit hotel (explorer) terechtgekomen en in de ondergrondse parking staan 3 TESLA laders, alhoewel dit hotel niet op de kaart verschijnt als 'destination charger' ?!

Explorer Hotel Berchtesgaden: Aktivurlaub nahe Königssee

Ik probeerde 1 van de TESLA laders, maar deze werkte niet: LED's sloegen rood uit na enkele seconden.
Misschien is dit probleem gekend en wordt er aan gewerkt ?
Er waren ook blauwe stekkers in de parking, misschien kunnen deze helpen ?

Opgelet: de ondergrondse parking is wel betalend, 5€ / nacht...
 
Ben toevallig in dit hotel (explorer) terechtgekomen en in de ondergrondse parking staan 3 TESLA laders, alhoewel dit hotel niet op de kaart verschijnt als 'destination charger' ?!

Explorer Hotel Berchtesgaden: Aktivurlaub nahe Königssee

Ik probeerde 1 van de TESLA laders, maar deze werkte niet: LED's sloegen rood uit na enkele seconden.
Misschien is dit probleem gekend en wordt er aan gewerkt ?
Er waren ook blauwe stekkers in de parking, misschien kunnen deze helpen ?

Opgelet: de ondergrondse parking is wel betalend, 5€ / nacht...

Gevraagd bij de receptie? Kan kwestie zijn van aanzetten van volle power. Ook geen uitrijkaard als je hebt overnacht?
 
Ik vond het al gek staan maar zag niet waarom :) En net nu slaapt autocorrect.

Moest wel hieraan denken. RDW medewerker in de film "Sing"

View attachment 238539
Die RDW medewerker heeft een briljant gevoel voor humor....alleen speelt hij een rol in Zootopia, niet in Sing.

Toch leuk dat je met kids weer ouderwets tekenfilms kunt kijken, zonder dat men je vreemd aankijkt.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Gevraagd bij de receptie? Kan kwestie zijn van aanzetten van volle power. Ook geen uitrijkaard als je hebt overnacht?
Had reeds bijgetankt in ander hotel (Hotel in the Berchtesgadener Land) en moest dus eigenlijk niet meer laden.
Heb gewoon even geprobeerd, maar verder niet gezocht aangezien ik moest vertrekken.
Maar inderdaad: even bellen op voorhand en dan weet je het misschien wel...
Hotel is alvast goedkoper dan de andere destinaton chargers in de buurt, is maar 2,5 oud (gloednieuw dus) maar heeft helemaal geen 'Sissi' gehalte.

Faites vos jeux...

PS ondertussen staat het explorer hotel ook op de TESLA kaart: men maakt melding van 2 laders, maar er zijn er 3. Misschien heb ik toevallig die ene getest die niet werkte, waardoor er eigenlijk maar 2 zijn ?! ;)

PS voor de 'Sissi' liefhebbers onder ons: er loopt een tentoonstelling over Romy Schneider in Berchtesgaden

PS het hotel Hotel in the Berchtesgadener Land wordt vermeld met 2 laders, terwijl er 1 TESLA lader is en een 'gewone' lader ((eigen) mennekes kabel & badge van de receptie nodig). Ze hebben bljkbaar problemen in Zuid-Duitsland om laders te tellen :p
 
Last edited:
Ga vanaf 28 Aug t/m 9 September met vriendin en Model S weer op roadtrip door Europa. Gisteren alle hotels geboekt tot aan Rome en terug. ~3500km in 14 dagen.

Combinatie van hotels met DeC of heel dicht bij een SuC (uitzondering van Rome dan).

Prima prijzen ook, veel hotels zijn EUR 120 ~ 150 per nacht. Alles daar boven geef ik liever aan wijn en lekker eten uit daar ;)

Gewoon met tesla.com open je reis plannen. Gaat best goed!
 
Deze vakantie een paar destination chargers gebruikt, allemaal in combinatie met één of meerdere overnachtingen, en allemaal gevonden via de Tesla site.

Eerst Hotel Ibis Styles in Konstanz (nabij Bodensee). Een net maar niet al te sfeervol hotel in een al evenmin sfeervolle omgeving. Puur voor doorreis, anders heb je er niets te zoeken. Drie DeC's in parkeergarage onder het hotel. Laden is gratis, het parkeren niet (maar ook niet duur).

Daarna hotel Rosengarten in Dobbiaco in de Dolomieten. Eigenaar heeft ook een Tesla en de DeC is behalve voor hem zelf ook voor gasten. Redelijk hotel, maar zeker niet meer dan dat. De familiekamer was erg oubollig en de prijs-kwaliteitverhouding is eigenlijk niet zo goed.

Onderweg vanuit de Dolomieten richting Toscane overnacht in hotel Teutschhaus (plaatsnaam is me ontschoten, iets als Cortina aan een strada dello vino of iets dergelijks, maar in elk geval net naast de route Brenner-Verona). Met de nieuwe SuC in Trento zou deze stop overbodig zijn geweest. Prima hotel, keurige familiesuite, zwembad. Niets op aan te merken. Wel redelijk prijzig. Eigenaar rijdt ook Tesla, maar heeft denk ik al teveel Tesla rijdende gasten gehad om daar nog heel gepassioneerd over te zijn. Kwam tikkeltje ongeinteresseerd over, of was te druk met het runnen van zijn hotel. Er zijn drie DeC, maar men maakte expliciet duidelijk dat ik de linker moest nemen dus misschien dat de andere niet werken.

Tot slot een agriturismo in Crete, een gebiedje in Toscane ten zuidoosten van Siena, genaamd Tenuta la Campana. Prachtig complex, uitstekend appartement, heerlijk zwembad, tennisbaan (voor de suïcidalen onder ons bij deze temperaturen) en twee DeC's. Als er wel eens kritiek is op de betaalbaarheid van de DeC accomodaties, dit is er eentje die zijn geld driedubbel en dwars waard is. Absolute aanrader.

Meeste DeC laden met 100km/h (ik ontwijk hier subtiel de kw(h) eenheden, als de dood dat ik op mijn flikker krijg van de eenhedenpolitie). Ik vind dit concept echt geweldig, gewoon lekker volladen op je bestemming. Super!
 
  • Like
Reactions: Maarten
Ik ben er wat minder enthousiast over, dat destination charging: hier aan het Como meer is parkeren erg lastig, laat staan opladen. En nou hebben een aantal ondernemers het initiatief genomen om het meer dat is genoemd naar de geboorteplaats van de uitvinder van de accu eer aan te doen door optimale voorzieningen te bieden voor elektrische auto's. Mooi initiatief, het resultaat is een hele rits oplaadpunten rondom het meer. Maar: op eentje na (die het niet bleek te doen) zijn het allemaal Tesla destination chargers. En dan ook nog uitsluitend bij heel exclusieve hotels. Daar heb ik (die via airbnb een appartement heeft geboekt) dus niets aan. Ik had liever gewoon wat openbare laadpalen gehad waarvoor ik normaal zou betalen.
 
  • Like
Reactions: Phil V and HWS
Ik ben er wat minder enthousiast over, dat destination charging: hier aan het Como meer is parkeren erg lastig, laat staan opladen. En nou hebben een aantal ondernemers het initiatief genomen om het meer dat is genoemd naar de geboorteplaats van de uitvinder van de accu eer aan te doen door optimale voorzieningen te bieden voor elektrische auto's. Mooi initiatief, het resultaat is een hele rits oplaadpunten rondom het meer. Maar: op eentje na (die het niet bleek te doen) zijn het allemaal Tesla destination chargers. En dan ook nog uitsluitend bij heel exclusieve hotels. Daar heb ik (die via airbnb een appartement heeft geboekt) dus niets aan. Ik had liever gewoon wat openbare laadpalen gehad waarvoor ik normaal zou betalen.
Dat moet ik je wel mee geven, in Zwitserland lijken de DeC's vooral te staan bij zeer dure hotels.

Ik heb geen zin in altijd hele dure hotels, vaak zijn die saai en duf... Maar verder op in Italie zijn prima hotels te vinden met een DeC.

De reden dat ik vooral naar DeC zoek is dat Booking.com nog geen filter heeft voor hotel+laadpaal.
 
Dat moet ik je wel mee geven, in Zwitserland lijken de DeC's vooral te staan bij zeer dure hotels.

Ik heb geen zin in altijd hele dure hotels, vaak zijn die saai en duf... Maar verder op in Italie zijn prima hotels te vinden met een DeC.

De reden dat ik vooral naar DeC zoek is dat Booking.com nog geen filter heeft voor hotel+laadpaal.
Dat laatste heb ik recent nog met ze gecommuniceerd. Dichtheid moet nog iets toenemen en dan zal filter op algemeen laadpunt en/of DeC er wel komen. Ook kwestie van steeds in reviews melden.