Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Destination Chargers in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Ik was onderweg vandaag vanuit het zuiden en kwam langs Roermond. Nog nooit geweest en volgens de nav was een supermarkt 900m van de DeC. Dacht om 17:00 nog 'even' te gaan laden.

Wat een compleet verkeersinfarct is die outlet daar zeg. 13 hele mooie DeC's die 25A leveren op 3-fase, maar mij zal je nooit meer daar vinden. Hoe vreselijk is die Outlet wel niet zeg. Wat een mierenhoop! De supermarkt was ook niet aan te lopen kwam ik achteraf achter....
 
Ik was onderweg vandaag vanuit het zuiden en kwam langs Roermond. Nog nooit geweest en volgens de nav was een supermarkt 900m van de DeC. Dacht om 17:00 nog 'even' te gaan laden.

Wat een compleet verkeersinfarct is die outlet daar zeg. 13 hele mooie DeC's die 25A leveren op 3-fase, maar mij zal je nooit meer daar vinden. Hoe vreselijk is die Outlet wel niet zeg. Wat een mierenhoop! De supermarkt was ook niet aan te lopen kwam ik achteraf achter....

Ja, het is er ieder weekend al druk, maar nu met de combinatie meivakantie en morgen vrije dag in Belgie en Duitsland was het helemaal feest. Op een normale werkdag kan je er zo ongeveer een kanon afschieten. Overigens kwam ik er vanavond even langs en heb nog een aantal kleine dingetjes voor wie het interesseert.

1. De navigatie brengt je, zoals verwacht, niet tot bij de DeCs. Allereerst staat de 'pin' verkeerd en ten tweede voert de Nav je over weggetjes die inmiddels niet meer bestaan. Even wachten dus op de volgende Nav-update in de zomer van 2019.

2. Er stonden een paar oranje pilonnetjes bij de DeC plekken. Ik vermoed om ICE-ing tegen te gaan, maar ik was er pas om een uur of zeven en toen was de topdrukte al ruimschoots voorbij. Geen idee dus of die pilonnetjes afschrikwekkend genoeg zijn.

3. Er is ook nog een 'achteringang' die je meteen op de parkeerplaats waar je ook de DeC vindt brengt. Niet helemaal een sluiproute, want je moet nog steeds bij hetzelfde (drukke) kruispunt (voor P1) het outletterrein op, maar in plaats van rechtdoor naar de slagbomen te rijden, ga je meteen rechtsaf. Dan rijd je om het hele terrein heen en kom je aan de achterkant van de parkeergarage uit. Daar pak je dan je parkeerkaartje en als je dan gewoon rechtdoor naar de overkant van de parkeerplaats rijdt, rijd je zo ongeveer tegen de DeCs aan.

O, enne, morgen wordt het dus nog drukker... :)
 
  • Helpful
Reactions: Michael75D
Ik was onderweg vandaag vanuit het zuiden en kwam langs Roermond. Nog nooit geweest en volgens de nav was een supermarkt 900m van de DeC. Dacht om 17:00 nog 'even' te gaan laden.

Wat een compleet verkeersinfarct is die outlet daar zeg. 13 hele mooie DeC's die 25A leveren op 3-fase, maar mij zal je nooit meer daar vinden. Hoe vreselijk is die Outlet wel niet zeg. Wat een mierenhoop! De supermarkt was ook niet aan te lopen kwam ik achteraf achter....
Vorig jaar ook geweest en meteen weer omgekeerd. Idd een mierenhoop. Duitsers hadden een vrije dag.
 
Reeds eerder vermeld op dit forum de DEC van het geweldige Sonnberg Hotel.
20170501_104328.jpg
 
(Er zijn weer wat Superchargers toegevoegd aan het overzicht op de website onder de menuoptie "Reizen". Nieuwe beschrijvingen zijn altijd welkom)

Op onze heenreis hebben we voor het eerst bij een hotel met DeC overnacht.
Uiteraard is het niet de bedoeling om elk hotel zo uitgebreid te beschrijven maar omdat het de eerste is en ook omdat hij gunstig ligt heb ik er een item over gemaakt op de website.
Het was gelijk ook een gelegenheid om het concept nog eens uit te leggen.
Reageer gerust als er suggesties zijn :)

TeslaVragen - Schicklberg
 
  • Helpful
Reactions: HWS
Heel wat laadpalen staan op erg gewilde plaatsen. De reden is duidelijk: zichtbaarheid maar ook en vooral een technische reden: nl. om de graafwerken of de lengte van de kabels te beperken. Het ongewilde gevolg is dat die plaatsen regelmatig ingenomen worden door niet-ladende voertuigen. Niet alleen ICE trouwens. Ik heb zelfs al EVs opgemerkt die gewoon de kabel inpluggen in het laadstation, maar de paal niet eens activeren, waarschijnlijk om kosten te vermijden.
 
Heel wat laadpalen staan op erg gewilde plaatsen. De reden is duidelijk: zichtbaarheid maar ook en vooral een technische reden: nl. om de graafwerken of de lengte van de kabels te beperken. Het ongewilde gevolg is dat die plaatsen regelmatig ingenomen worden door niet-ladende voertuigen. Niet alleen ICE trouwens. Ik heb zelfs al EVs opgemerkt die gewoon de kabel inpluggen in het laadstation, maar de paal niet eens activeren, waarschijnlijk om kosten te vermijden.
Dat geldt hier niet. Je moet echt behoorlijk wat moeite doen want helemaal naar de negende verdieping rijden. Om deze tijd waren alleen op de eerste drie niveaus auto's geparkeerd. Deze auto's waren er voor werkzaamheden en we waren de enigen op die verdieping. Tegenover die plekken zijn meer dan tien lege vakken. Maar inderdaad zou het helpen om de vakken rood te kleuren met logo en het is goed dat ze de lange kabel hebben gekozen. Omdat er op deze en de verdieping lager meer dan 20 laadpunten zijn kun je elkaar ook niet in de weg zitten.
 
Ik ga binnenkort ook eens bij een tankstation voor een pomp parkeren. Staat nooit een bordje bij dat dat niet mag.
Ooit eens gedaan. Enkel om in de tankshop een broodje te halen. Kreeg commentaar bij het betalen van de medewerker achter de kassa, dat het niet de bedoeling dat anderen moesten wachten, terwijl andere pompen gewoon beschikbaar waren...:confused: