Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Bijtelling na eerste 60 maanden

This site may earn commission on affiliate links.
Ik denk dat 2019 inderdaad een 'moeilijk' jaar gaat worden voor Tesla in NL. Naast milieubewuste mensen hebben ook veel zakelijke rijders op financiële gronden een MS of MX aangeschaft. Met het aftoppen op € 50K van het 4% voordeel zal dat ongetwijfeld een stuk minder zijn. Jammer, want milieubewust en economisch kunnen heel goed samen gaan.

Maar... Ik sluit niet uit dat als in Q3 2019 de balans opnieuw wordt opgemaakt, er weer aanpassingen komen.

Voor MS en MX blijf ik het echter somber inzien. Wij als Tesla rijders staan toch bekend als "patsers in dure auto's". Vreemde is dat dat zelfs gezegd wordt door mensen die zelf in auto van vergelijkbare prijsklasse rijden... En NL is natuurlijk een land wat "gelijkheid" in een hoog vaandel heeft staan.

Ons rest niets anders dan goed te blijven rekenen en ons aan te passen aan het fiscale stelsel. Op basis van de huisge wetgeving betekent dit voor mij dat ik de auto na de 5-jaars periode van 4% bijtelling waarschijnlijk naar privé ga halen.
 
Ik denk dat 2019 inderdaad een 'moeilijk' jaar gaat worden voor Tesla in NL. Naast milieubewuste mensen hebben ook veel zakelijke rijders op financiële gronden een MS of MX aangeschaft. Met het aftoppen op € 50K van het 4% voordeel zal dat ongetwijfeld een stuk minder zijn. Jammer, want milieubewust en economisch kunnen heel goed samen gaan.

Maar... Ik sluit niet uit dat als in Q3 2019 de balans opnieuw wordt opgemaakt, er weer aanpassingen komen.

Voor MS en MX blijf ik het echter somber inzien. Wij als Tesla rijders staan toch bekend als "patsers in dure auto's". Vreemde is dat dat zelfs gezegd wordt door mensen die zelf in auto van vergelijkbare prijsklasse rijden... En NL is natuurlijk een land wat "gelijkheid" in een hoog vaandel heeft staan.

Ons rest niets anders dan goed te blijven rekenen en ons aan te passen aan het fiscale stelsel. Op basis van de huisge wetgeving betekent dit voor mij dat ik de auto na de 5-jaars periode van 4% bijtelling waarschijnlijk naar privé ga halen.
Ik denk dat dat wel mee zal vallen: in de toelichting op de Q3 cijfers is aangegeven dat vanaf het einde van dit jaar bestellingen kunnen worden geplaatst voor de model 3. Productie voor Europa vindt plaats in "substantiële aantallen" in januari 2019, leveringen vanaf einde februari / maart 2019.

De productie van de model 3 zou zonder grote investeringen moeten kunnen oplopen naar 7000 eenheden per week.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: CL600 and CO2CLEAN
Ik denk dat dat wel mee zal vallen: in de toelichting op de Q3 cijfers is aangegeven dat vanaf het einde van dit jaar bestellingen kunnen worden geplaatst voor de model 3. Productie voor Europa vindt plaats in "substantiële aantallen" in januari 2019, leveringen vanaf einde februari / maart 2019.

De productie van de model 3 zou zonder grote investeringen moeten kunnen oplopen naar 7000 eenheden per week.
Ik denk dat hooguit Q1 wat lastig gaat worden voor Tesla. Daarna begint de M3 op stoom te komen en gaan ook de S/X bestellingen weer mondjesmaat toenemen is mijn verwachting. Aandeel 75's gaat wat omhoog en er zullen wat meer basis-modellen verkocht (die achteraf 'aangekleed') worden. De 4% bijtelling (over de eerste 50K) zorgen nog steeds voor een fijne bijtellings-mix.