Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium

This site may earn commission on affiliate links.
Cool, en zijn deze fietsen een beetje handig om op te rijden ? toevallig fotoke hoe ze in de F/T-runk passen ?

Volgende keer als we ermee op uitstap trekken, maak ik er een paar foto's van.
En ze zijn - net zoals de Model S - fantastisch om mee te rijden! Met een paar gelijkaardige trekjes, overigens: zo wordt de software van de fietsen ook regelmatig geupdated via het internet (want er zit Bluetooth in). En je kunt ze eveneens "configureren" via je smartphone of iPad.
 
-Eind juni komt Eandis de elektra-meter verzwaren.
-Gisteren heb ik de ECOPREMIE aangevraagd. Indien info gewenst.....
-Premie is aangepast op 11 juni....... juist te laat. Geen rechtszekerheid in Vlaanderen.
-Premie is nu 2000 euro vr wagen.
-Premie is nu 150 euro vr laadpunt.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    644 KB · Views: 218
  • image.jpg
    image.jpg
    825.6 KB · Views: 203
Ik heb ook al enkele maanden een aanvraag lopen, zelfs het bericht van verlaging niet gekregen, dat heb ik hier moeten ontdekken. Tegen de levering zal het budget wel op zijn en is de subsidie nul.
 
En rijden die fietsen goed ?

Heb een paar maand geleden ook de subsidie aanvraag gedaan, tot heden bijna radio-silence, behalve bericht rond verlaging. voor de rest zoals met de Belgische regering ... NIKS

We hebben twee Gocycles (van de eerste G2R die uitgeleverd werden in België), al bijna 2 jaar nu. En ze rijden (nog steeds) perfect! Al enkele software updates gekregen intussen (zoals bij Tesla), en dat heeft ook al extra functionaliteiten opgeleverd (zoals bij Tesla): we hebben nu een (resetbare) tripmeter, calorieverbruikmeter (iets minder nuttig) en een (uiteraard niet-resetbare) totaalmeter erbij. Bovendien kun je het gedragsprofiel van de fiets aanpassen, met instellingen als:
- Wanneer wil je dat de motor begint "mee te duwen"?
- Tot hoeveel wil je de maximumsnelheid beperken? Want eigenlijk rijden die dingen veel te snel voor de Belgische wetgeving, en zou je ze dus als brommers moeten beschouwen. Het is dus even opletten bij een politiecontrole, maar gelukkig kun je die settings snel in orde brengen via je Bluetooth telefoon.
 
We hebben twee Gocycles (van de eerste G2R die uitgeleverd werden in België), al bijna 2 jaar nu. En ze rijden (nog steeds) perfect! Al enkele software updates gekregen intussen (zoals bij Tesla), en dat heeft ook al extra functionaliteiten opgeleverd (zoals bij Tesla): we hebben nu een (resetbare) tripmeter, calorieverbruikmeter (iets minder nuttig) en een (uiteraard niet-resetbare) totaalmeter erbij. Bovendien kun je het gedragsprofiel van de fiets aanpassen, met instellingen als:
- Wanneer wil je dat de motor begint "mee te duwen"?
- Tot hoeveel wil je de maximumsnelheid beperken? Want eigenlijk rijden die dingen veel te snel voor de Belgische wetgeving, en zou je ze dus als brommers moeten beschouwen. Het is dus even opletten bij een politiecontrole, maar gelukkig kun je die settings snel in orde brengen via je Bluetooth telefoon.

Hoe snel rijden die eigenlijk? En hoe snel krijg je ze opgeplooid? En zijn ze makkelijk op een trein mee te nemen?
Ik heb er even over getwijfeld, maar vond het een dure aankoop in vergelijking met een andere elektrische plooifiets. Ik moet wel toegeven dat mijn plooifiets nu niet in de Frunk past en zo'n 10 kg zwaarder is dan de Gocycle.
 
Hoe snel rijden die eigenlijk?
Ze kunnen tot 45 km/u, maar dat mag uiteraard niet in dit landje, hee! :wink:
En hoe snel krijg je ze opgeplooid? En zijn ze makkelijk op een trein mee te nemen?
Ze zijn niet vergelijkbaar met echte "treinfietsen". Opplooien neemt toch snel enkele minuten in beslag, en geen seconden. Ze zijn daardoor beter geschikt als uitstapfietsen in de koffers van de Tesla. Voor als je b.v. eerst elektrisch naar zee of naar de Limburgse bossen wilt tuffen, om dan daar verder elektrisch te fietsen.