zkpq
Active Member
Het wordt misschien toch tijd dat Frank zijn informatie ook buiten zijn bubbel gaat halen.+20-50% lijkt me al te kunnen met starten Giga Mexico / goede Q1 cijfers
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Het wordt misschien toch tijd dat Frank zijn informatie ook buiten zijn bubbel gaat halen.+20-50% lijkt me al te kunnen met starten Giga Mexico / goede Q1 cijfers
Maar ook al is het nog geen 2025, dan kan het alsnog ingeprijsd worden uiteraard dit jaar.Optimus zie ik als klapper niet eerder dan 2025 en dan ben ik nog optimistisch... Ik zie grote vooruitgang maar commercieel uitbaten is toch stap twee.
25K Tesla is, gezien EM timeline, ook eerder 2025. Concurrentie staat ook niet stil dus in hoeverre dit een grote klapper wordt vind ik lastig in te schatten..
FSD zijn we het dus over eens... Al zie ik dat in 2024 en 2025 alleen op snelwegen...
Goede Q1 (en de rest van 2024) cijfers levert mi max 10% op...
Want er zijn behalve heel veel luchtfietserij over Optimus, next gen vehicle en Dojo geen concrete catalysten.
Zou me niks verbazen als je daar straks services voor kunt afnemen (ze bouwen nu een data center vol met dojo). Tevens zouden ze het kunnen gebruiken om betaald optimus te trainen. Je hebt nogal wat compute nodig op een AI model te trainen en je kunt dan ook controleren waarvoor (bv. dingen die ze niet willen.......bv. wapens hanteren). Kan heel interessant verdienmodel zijn.Dojo is imo nooit bedoeld voor commerciële toepassingen maar voor intern gebruik, wat hoogstens de afhankelijkheid van NVDA verminderd en de kosten van compute omlaag brengt.
Omdat de beurs er niet meer op reageert.Ik ben benieuwd waarom je Optimus en de Gen3 als luchtfietserij bestempeld als je de absurde vooruitgang ziet bij Optimus en weet dat de Gen3 lijn nu gebouwd wordt in Austin en de suppliers al orders binnen hebben voor 2025.
Omdat de beurs er niet meer op reageert.
Met luchtfietserij bedoel ik dat nog geen belegger weet wanneer het product er is, in welke hoeveelheden, marges, etc. Niet dat het er niet ooit komt.
Het is irreëel als belegger om plannen te maken over een aandeel zonder concrete data. We hebben natuurlijk nooit alle data (we kijken tenslotte in de toekomst) maar over Optimus hebben we behalve wat filmpjes op X niets concreets. Gen3? Nog niets van gezien, nog niet eens een ontwerp. FSD? Spectaculaire vooruitgang maar verre van af (L5), laat staan door alle instanties heen om het in grote getale op de weg te laten rijden.Volgens van Dale betekent luchtfietserij ‘irreële plannenmakerij’ en als je het gebruikt om producten te omschrijven kan ik het enkel opvatten op die manier maar soit.
etc. etc.COGS nu $32K, Gen3 accu waarschijnlijk 45kWh bij dalende celprijzen.
COGS Gen3 naar schatting dus ten hoogste 20K bij een verkoopprijs van 25K.
(...)Presentatie wordt verwacht vlak voor produktie en openen orderboeken.
TAM voor een 25K Tesla wordt geschat op 15 miljoen stuks per jaar en 10-15 miljoen produktie per jaar in 2030 is doable.
Dat script heb ik toch echt niet thuis liggen, zeker niet met het aantal aandelen TSLA dat ik heb. Oh the irony....Dat is iets anders dan luchtfietserij. Vooral gen3 luchtfietserij noemen is recht uit het script van TSLAQ.
Het is irreëel als belegger om plannen te maken over een aandeel zonder concrete data. We hebben natuurlijk nooit alle data (we kijken tenslotte in de toekomst) maar over Optimus hebben we behalve wat filmpjes op X niets concreets. Gen3? Nog niets van gezien, nog niet eens een ontwerp.
Dat script heb ik toch echt niet thuis liggen, zeker niet met het aantal aandelen TSLA dat ik heb. Oh the irony....
En zolang genoeg mensen dezelfde conclusies trekken uit de guidance, gaan de aandelen in de ene of andere richting. Hoeft zelfs niet correct te zijn. Het gaat niet over correctheid, maar over geloof.Waar jij concrete data zegt bedoel je dus guidance.
En zolang genoeg mensen dezelfde conclusies trekken uit de guidance, gaan de aandelen in de ene of andere richting. Hoeft zelfs niet correct te zijn. Het gaat niet over correctheid, maar over geloof.