Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag de eerste S-en geleverd in Japan. In de rand van het gebeuren heeft Elon wat interviews gegeven waarvan er een wat meer licht werpt op de plannen voor autonomous driving.
Tesla cars will be partially self-driving in 3 years: CEO- Nikkei Asian Review
Ik had gehoopt dat we sneller dit soort van technologie zouden zien opduiken in de S...

Gezien de verwachting dat Mobileye een belangrijke partner is in deze strategie stijgt MBLY vandaag ook weer 3%.
 
Tja, ik heb zitten twijfelen of ik wel zou instappen op 36 met MBLY. Nu spijt (iets met haren en hoofd)...

Inderdaad, same here. Er zijn verschillende analysten die intussen targets van $100 geven maar ik loop zoiets niet achterna. Aandelen genoeg om uit te kiezen. Zit rustig in mijn lijstje te sudderen met te kopen aandelen bij een dipje. Ik krijg wel een trigger e-mail bij een beter instapmoment.
 
De tax break is binnen voor de Gigafactory in Nevada. Het plan werd unaniem goedgekeurd. Tesla zal er gedurende 10 jaar vrijgesteld zijn van belastingen op het salaris van de werknemers en belastingen op vastgoed en daarbovenop gedurende 20 jaar van alle andere belastingen. Voorwaarde is wel dat minstens 50% van de medewerkers uit Nevada komt en dat Tesla gedurende de komende 10 jaar minstens 3,5 miljard USD investeert.

Nevada governor enacts Tesla tax break package - Yahoo Finance

Weer een risicofactor van tafel.
 
Waar kunnen tesla aandelen gekocht worden in Belgie? Of hoe doen jullie het?
Online kan dit ook maar wat adviseren jullie hierover?

Ik hoop dat ik mijn vraag in het juiste topic heb gesteld..
Indien niet, alvast mijn excuses!

ik heb hiervoor een Bolero account geopend en kan hierdoor real time kopen en verkopen?
Bolero | Online Beleggen Met Inzicht
 
Waar kunnen tesla aandelen gekocht worden in Belgie? Of hoe doen jullie het?
Online kan dit ook maar wat adviseren jullie hierover?

Ik trade mijn USD effecten via de Amerikaanse broker Interactive Brokers (je effectenrekening zit in dat geval in de UK).
Je kan TSLA echter zonder probleem bij elke Belgische broker aankopen, waaronder Bolero zoals Xfrank schrijft.

Hangt er van af hoe actief je bent of wil zijn. Bij Bolero ga je hogere transactiekosten hebben, zal je Belgische beurstaks aangerekend worden, nemen ze een hogere marge bij elke omwisseling van EUR naar/van USD en kan je nauwelijks of niet "after hours" traden. De mogelijkheden van de on-line platformen die ze ter beschikking stellen verschillen ook sterk.

Maar, als het enkel is om voor de lange termijn een pakket TSLA te kopen, is Bolero perfect. Sinds dit jaar worden er geen bewaarkosten meer aangerekend dus je kan je aandelen daar met een gerust hart laten groeien.
 
Wel het moment: behoorlijke dip, zo'n 25 USD eraf! :scared:

Valt nog mee, is "dank zij" Morgan Stanley op dit moment gezakt tot aan het 50-daags gemiddelde. Je ziet wat een bericht kan doen...
Ik koop pas bij in het geval van een grotere correctie tot in de buurt van het 200-daags gemiddelde (tussen 210 en 220).

Hierbij wat de analyst van Morgan Stanley als boodschap heeft gegeven:

“We believe the shares are worth $320, but perhaps not so quickly and not for some of the reasons we believe are driving the market,” Morgan Stanley analyst Adam Jonas wrote in a note to clients. He added that he doesn’t foresee the stock appreciating “so consistently and one-directionally from here.”
 
Waar kunnen tesla aandelen gekocht worden in Belgie? Of hoe doen jullie het?
Online kan dit ook maar wat adviseren jullie hierover?

Ik hoop dat ik mijn vraag in het juiste topic heb gesteld..
Indien niet, alvast mijn excuses!

Werk zelf met Binck - Loopt super !

En als je geintroduceerd wordt ( pm me bij interesse ) dan krijg je ( en ik ) 100€ transactietegoed kado. :wink:
 
Nog even de grafiek er bij nemen met de koersverloop van de voorbije 18 maanden.
Zoals eerder geschreven is er bij de dip van vandaag weerstand opgetreden rond het 50-daags gemiddelde.
RSI van 43 dus nog niet in "oversold" gebied.
Het aandeel mag nu 2 dagen niet geshort worden omdat er tijdens de dag vandaag een daling met meer dan 10% is opgetreden.
Ben benieuwd of het morgen onder het 50-daags gemiddelde gaat zakken of niet.

Tesla koersverloop voorbije 18 maanden 20140915.jpg
 
Inderdaad, wij laden thuis al op, dat zou dan voorbij zijn....gaan we niet doen, super toch zo

Ach, en tegen de tijd dat men dan met een auto komt en begint met te denken aan laadstations zijn er veel superchargers en 22 kW laders. Iedereen kijkt dan al met jaloezie. Zeker als het dan ook nog levenslang "gratis" is. Ik zie ook geen toekomst voor waterstof. Maar als men eenmaal ergens de tanden in heeft is het moeilijk dat te laten schieten. Iets met gezichtsverlies geloof ik.
 
Ach, en tegen de tijd dat men dan met een auto komt en begint met te denken aan laadstations zijn er veel superchargers en 22 kW laders. Iedereen kijkt dan al met jaloezie. Zeker als het dan ook nog levenslang "gratis" is. Ik zie ook geen toekomst voor waterstof. Maar als men eenmaal ergens de tanden in heeft is het moeilijk dat te laten schieten. Iets met gezichtsverlies geloof ik.

Waterstof zal (volgens mij) door Big Oil omarmt worden. Het geeft ze de mogelijkheid om een rol te spelen in de distributie, en ze hebben een infrastructuur om gevaarlijke stoffen uit te venten. Of het dan wel of niet handig of verstandig is doet al lang niet meer terzake. Als je je argumentatie hoort zoals recent bij de opening van het eerste tankstation (investering miljoen+) dan weet je dat er met geld gegooid gaat worden om het verhaal kloppend te krijgen. Op een gegeven moment is het gewoon voorbij met die olie. Schaliegas gaat het in Europa niet redden, dus wat moet je dan op de lange termijn? Waarschijnlijk komen we ooit (20 jaar) uit op een mix van puur elektrisch en waterstof.

Als ze nou gewoon zorgen dat die waterstof auto's allemaal een 110Kw koppeling krijgen aan de buitenkant, dan kan ik daar gewoon aan SuperChargen. Win-win, toch? :)
 
Uit de Bolero "Beurs bij 't ontbijt" van vanmorgen:

"Tesla Motor (+2,8%) herstelde wat van de uitschuiver van een dag eerder. Met de uitspraak dat de aandelen overgewaardeerd zijn trok een Morgan Stanley-analist dinsdag even de stekker uit bij de producent van elektrische wagens, maar collega Trip Chowdhry bij Global Equities Research stak hem er snel weer in door er op te wijzen dat de aandelen op zwakte moeten gekocht worden. Hij bevestigde het ‘overweight’-advies en het koersdoel van 385 dollar."