Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Zelf heb ik ze verkocht voor $267

Ik wacht ook op een correctie! Maar ik verwacht geen hele grote correctie (hooguit tot de $250) naar mijn mening zijn er een hoop mensen die willen instappen in tesla aandelen maar wachten tot die iets lager staat! Je ziet bij de AEX ook maar geen echte correctie komen!
 
Vandaag was het de beurt aan JP Morgan om de kat de bel aan te binden: Tesla Falls After JPMorgan Outlines Cautious Estimates - Bloomberg
Na de verzwakking van de voorbije dagen was dit voldoende om de koers door het 50-daags gemiddelde te duwen (tot zelfs 244,71 op een bepaald moment). We hebben een close op 250 vandaag maar after hours gaat het traden natuurlijk gewoon door.

JP Morgan geeft een koersdoel van minder dan $200 en stelt dat een productie van 25.000 in Q4 2015 niet zal gehaald worden en dat er tegen 2020 jaarlijks niet 500.000 maar eerder 303.500 Tesla's zouden geproduceerd worden. Eigenlijk moeten we blij zijn met deze berichten. Laat ze de prijs maar naar beneden praten zodat we kunnen (bij)kopen.
 
Vandaag was het de beurt aan JP Morgan om de kat de bel aan te binden: Tesla Falls After JPMorgan Outlines Cautious Estimates - Bloomberg
Na de verzwakking van de voorbije dagen was dit voldoende om de koers door het 50-daags gemiddelde te duwen (tot zelfs 244,71 op een bepaald moment). We hebben een close op 250 vandaag maar after hours gaat het traden natuurlijk gewoon door.

JP Morgan geeft een koersdoel van minder dan $200 en stelt dat een productie van 25.000 in Q4 2015 niet zal gehaald worden en dat er tegen 2020 jaarlijks niet 500.000 maar eerder 303.500 Tesla's zouden geproduceerd worden. Eigenlijk moeten we blij zijn met deze berichten. Laat ze de prijs maar naar beneden praten zodat we kunnen (bij)kopen.

JP Morgan heeft wel een erg accurate glazen bol dat ze voor het jaar 2020 het aantal van 303.500 kunnen voorspellen!!
 
Nog even de grafiek er bij nemen met de koersverloop van de voorbije 18 maanden.
Zoals eerder geschreven is er bij de dip van vandaag weerstand opgetreden rond het 50-daags gemiddelde.
RSI van 43 dus nog niet in "oversold" gebied.
Het aandeel mag nu 2 dagen niet geshort worden omdat er tijdens de dag vandaag een daling met meer dan 10% is opgetreden.
Ben benieuwd of het morgen onder het 50-daags gemiddelde gaat zakken of niet.

View attachment 59176

wil je een update maken van je grafiek ? :cool:
 
wil je een update maken van je grafiek ? :cool:

Zeker Dirk, met veel plezier. Hier is 'em live:

Tesla koersverloop voorbije 18 maanden 20140925.jpg


Zoals je kan zien is de koers door het 50-daags gemiddelde gezakt maar met een RSI van 39,5 blijf ik rustig wachten om (bij) te kopen.
Ik heb op de topkoers van 291,42 een trigger gezet (gele lijn) zodat ik meteen een e-mail krijg als hij terug door het dak gaat.
De lijn van zowel het 50-daags als 200-daags gemiddelde blijft mooi naar boven gericht. Als het 50-daags richting 200-daags begint te bewegen kunnen we ons wat zorgen maken maar op dit moment is er wat mij betreft geen probleem.
 
Zeker Dirk, met veel plezier. Hier is 'em live:

View attachment 60013

Zoals je kan zien is de koers door het 50-daags gemiddelde gezakt maar met een RSI van 39,5 blijf ik rustig wachten om (bij) te kopen.
Ik heb op de topkoers van 291,42 een trigger gezet (gele lijn) zodat ik meteen een e-mail krijg als hij terug door het dak gaat.
De lijn van zowel het 50-daags als 200-daags gemiddelde blijft mooi naar boven gericht. Als het 50-daags richting 200-daags begint te bewegen kunnen we ons wat zorgen maken maar op dit moment is er wat mij betreft geen probleem.


Thx !
Ik heb eerder alles verkocht - rond 268 of zo. Dat was wat te vroeg, maar beter 5:wink: vogels in de hand dan 10 in de lucht.
we wachten ons moment om opnieuw in te stappen rustig af.
 
Oeps, na een tip op een ander deel van dit forum heb ik enkele maanden geleden aandelen GTAT gekocht. Na initieel een flinke stijging ging het al niet goed nadat bij introductie van de Iphone 6 bleek dat hun saffierglas niet werd gebruikt (waarschijnlijk wel in de apple watch) maar vandaag zijn ze compleet ingestort wegens indienen verzoek tot surseance van betaling...
Ach ja, soms zit het mee en soms zit het tegen.
 
Zou de beurswijsheid dit keer ook gelden: koop het gerucht verkoop het nieuws!
Ik kan me voorstellen dat er een opleving komt door de aankondiging van Elon 9 oktober
voorbeurs + %5.53

Het zal afhangen van het nieuws. De opleving is bezig sinds de tweet maar het kan alle kanten uit donderdag na beurs. Als het enkel de aankondiging is van een AWD Model S en Driver Assist features, gaat de koers volgens mij eerder dalen dan stijgen. Er zijn geruchten dat hij ook een productieversie van de Model X zou kunnen tonen of een prototype van de Model III. Vooral dat laatste zou vuurwerk geven. Blijkbaar is het moeilijk bijkomende investeerders over de brug te krijgen voor de Gigafactory zonder dat die de garantie krijgen dat de Model III op tijd klaar zal zijn.

We zullen zien... Ik zal alleszins klaar staan om mijn positie aan te vullen of te verkopen tijdens het event.

Tesla koersverloop voorbije 18 maanden 20141006.jpg
 
Het zal afhangen van het nieuws. De opleving is bezig sinds de tweet maar het kan alle kanten uit donderdag na beurs. Als het enkel de aankondiging is van een AWD Model S en Driver Assist features, gaat de koers volgens mij eerder dalen dan stijgen. Er zijn geruchten dat hij ook een productieversie van de Model X zou kunnen tonen of een prototype van de Model III. Vooral dat laatste zou vuurwerk geven. Blijkbaar is het moeilijk bijkomende investeerders over de brug te krijgen voor de Gigafactory zonder dat die de garantie krijgen dat de Model III op tijd klaar zal zijn.

We zullen zien... Ik zal alleszins klaar staan om mijn positie aan te vullen of te verkopen tijdens het event.

gokje wagen vanavond ?

edit :
order is uitgevoerd. ben benieuwd hoe de gok gaat uitpakken.
 
Last edited:
gokje wagen vanavond ?

edit :
order is uitgevoerd. ben benieuwd hoe de gok gaat uitpakken.

Nasdaq 2% naar beneden vandaag, S&P500 zelfs meer dan 2%.
Als het nieuws niet spectaculair is gok ik op een buy the rumor, sell the news.
Heb je een stop-loss ingelegd? Het kan nogal volatiel worden after hours want de beurs zal dicht zijn tijdens het event.
De koers staat nu rond het 50-daags gemiddelde "geparkeerd". Ik ga proberen al slaapwandelend tot aan mijn PC te geraken vanacht.
Zal mijn trading systeem laten open staan...

Maar ik duim met je mee he Dirk, daar kan je zeker van zijn.
 
Vannacht voorstelling van P85D, maar vandaag rijdt de P85R(everse) in de beurszalen. Van alle verdere automatisering lijkt de markt niet wild te worden: - 8 % sinds opening. De verwachtingen waren natuurlijk zo hoog opgeklopt dat de gemiddelde belegger ontgoocheld is. Denk nochtans dat de technologische voorsprong die nu weer bewezen is, op termijn toch wel wat ogen zal openen.
 
Hoger openen denk.

Helaas -3% pre market

Na het zien van de livefeed vanacht/vanmorgen heb ik een verkooporder ingelegd aan 290 in het geval er toch nog een verdwaalde ziel zou denken dat het nieuws spectaculair was en zou kopen zonder limiet. Een klassieke buy the rumor, sell the news... Tesla blijft echter goed bezig. We weten nu waar de "there are things you don't know about" over ging tijdens de laatste analysten call. Beurs is wel zenuwachtig en TSLA wordt daar ook door beïnvloed. VIX tot 22,06 gegaan vandaag. Dat is geleden van 31/12/2012...