Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Zie weinig echt slecht nieuws.
Brutomarge is goed, kosten dalen, ruimte voor prijsverlagingen. Conjuncturele concurrentie uit China, niet structureel. Legacy bedrijven haken af en zijn op weg naar ondergang. Mooie development pipeline. Goede cashpositie.
Wat is het probleem?
 
Zie weinig echt slecht nieuws.
Brutomarge is goed, kosten dalen, ruimte voor prijsverlagingen. Conjuncturele concurrentie uit China, niet structureel. Legacy bedrijven haken af en zijn op weg naar ondergang. Mooie development pipeline. Goede cashpositie.
Wat is het probleem?
De koers van het aandeel :)
 
  • Funny
Reactions: Maurice1 and Xfrank
Wat ie ook zegt over SpaceX, ik heb wel eens gezocht, maar je kan nog niet beleggen in SpaceX toch? (helaas)
Wel indirect (fondsen die erin zitten (barron's en ark) en er zijn platformen die pre-ipo aanbieden, vorig jaar even naar gekeken (best duur, flinke premium en vondt het ook vaag, dus niet echt verder ingedoken).

Wordt wel vuurwerk-aandeel als die naar de beurs gaan, maar of die daar zin in heeft?
 
Poeh poeh. NASDAQ min 1.57%, TSLA plus 2.00%.

Het sentiment is echt 180 graden gedraaid, als de markt een mens was zou ik hem als manisch-depressief omschrijven.
De markt reageert niet op de cijfers zelf. Die logica heb ik al lang opgegeven. ;) De markt reageert op wat de grote traders verwacht hadden en in welke mate deze verwachtingen reeds in de prijs verwerkt waren. En voor ons is het onmogelijk om te weten wat er in hun hoofd omgaat.

En daarnaast heb je nog de algoritmes die een richting kunnen versterken, shorters,…

Persoonlijk vind ik dat de beurzen terug naar de basis zouden moeten gaan; aandelen kopen van een bedrijf omdat je gelooft in hun product/diensten/toekomstvisie, en verkopen indien je denkt dat dit niet meer het geval is. Koop je een aandeel, dan leg je het geld op tafel. Geen aandelen verkopen die je niet hebt, geen hefbomen, geen aan- en verkopen binnen enkele minuten op basis van algoritmes,… Al deze financiële instrumenten zijn enkel gecreëerd om de happy few te bedienen ten koste van de “gewone” belegger.
 
De markt reageert niet op de cijfers zelf. Die logica heb ik al lang opgegeven. ;) De markt reageert op wat de grote traders verwacht hadden en in welke mate deze verwachtingen reeds in de prijs verwerkt waren. En voor ons is het onmogelijk om te weten wat er in hun hoofd omgaat.

En daarnaast heb je nog de algoritmes die een richting kunnen versterken, shorters,…

Persoonlijk vind ik dat de beurzen terug naar de basis zouden moeten gaan; aandelen kopen van een bedrijf omdat je gelooft in hun product/diensten/toekomstvisie, en verkopen indien je denkt dat dit niet meer het geval is. Koop je een aandeel, dan leg je het geld op tafel. Geen aandelen verkopen die je niet hebt, geen hefbomen, geen aan- en verkopen binnen enkele minuten op basis van algoritmes,… Al deze financiële instrumenten zijn enkel gecreëerd om de happy few te bedienen ten koste van de “gewone” belegger.

En met behulp van naked short selling wordt er gemanipuleerd met bedragen die je stoutste dromen overtreffen.
Helaas zal de droom van @Paco, terug naar de basis (ik ben het volledig met hem eens), niet wijzigen.
Daarvoor zijn de financiële belangen te diep in het systeem geworteld.
Maar gelukkig is Tesla zo groot geworden, dat het niet meer lukt om het bedrijf kapot te speculeren.
De mensen die vlak voor/na de Q1 cijfers gekocht hebben, zouden zo maar eens met bijzonder veel plezier terug kunnen kijken over een paar jaar.
HODL.
 
  • Like
Reactions: Paco and Michel_AH
Maar gelukkig is Tesla zo groot geworden, dat het niet meer lukt om het bedrijf kapot te speculeren.
Kan dat eigenlijk? Zolang een bedrijf zijn rekeningen kan betalen blijft het toch bestaan. Zelfs al staan de aandelen op nul. Wat enkel theoretisch mogelijk is eigenlijk. Zolang een bedrijf zijn rekeningen betaalt gaan de aandelen niet naar nul. Maar dat zou theoretisch kunnen als er bijvoorbeeld een rechtszaak in de lucht hangt voor een waarde die groter is dan het bedrijfskapitaal. Of dat het product verboden wordt om milieu redenen.