Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Het was niet bedoeld als raadsel, maar als reactie op de post erboven: “eind nov. door de 300”. Ik sluit riots in de VS niet uit en ben daarom net zo benieuwd als @dusssssss naar de koers op 3 november en in de weken daarna. Maar ik besloot vanmiddag toch alvast wat te kopen, want ‘blood in the street’ vandaag.

Ja ik zorg dat ik 3 nov ook geen long open heb op Bitcoin, veel te link. Ben echt razend benieuwd wat er gaat gebeuren. Persoonlijk denk ik dat de boel hard down gaat zoals in 2000 na de verkiezingen. Oa door de bearisch divergence op de 2 montly (toen ook).
 
Het was niet bedoeld als raadsel, maar als reactie op de post erboven: “eind nov. door de 300”. Ik sluit riots in de VS niet uit en ben daarom net zo benieuwd als @dusssssss naar de koers op 3 november en in de weken daarna. Maar ik besloot vanmiddag toch alvast wat te kopen, want ‘blood in the street’ vandaag.

Waarom zou je je dan verheugen op 3 november als er mogelijk riots komen? Je bedoelt als aankoopmoment?
...
Ik heb je quote over 'blood in the streets' maar eens opgezocht en inderdaad lijkt dit over aankoopmomenten te gaan wanneer de situatie uitzichtloos lijkt. Nu begrijp ik het.

Ik hoop toch eerder op een landslide overwinning voor Biden, ook dat komt Tesla mogelijk ten goede maar dan op een hele andere manier ;) . Mijn aandelen laat ik de komende maanden met rust, ik kijk er maar ook zo weinig mogelijk naar.....
 
  • Like
Reactions: JanG007
Je bedoelt als aankoopmoment?

Ja, dat bedoel ik: een mooi bijkoopmoment (‘blood in the streets’ als beurswijsheid, niet letterlijk).

Het lijkt me dat met deze twee kandidaten in de US elections niet snel een landslide overwinning ontstaat. Een nipte overwinning, van wie dan ook, lijkt me een recept voor gedoe in de rest van de maand november.
 
Weet niet of vandaag al die eerder genoemde 375 was om bij te kopen (slotstand zou meer doorslag hebben gegeven) maar dit is wel zo’n beetje de laatste kans om er zo goedkoop wat bij te kopen, denk ik. Op naar de 515. And I hate to say but Trump will be better for Tesla shares. Het enige bedrijf dat zonder Bidens stimulatie ook winst maakt. Maar ook met de Democraten zal Tesla nog lang marktleider blijven en ruim 5x zo veel waard zijn in 2024. Plus de rest van de industrie sneller groener. Uiteindelijk zal politiek daar overigens geen invloed meer op hebben omdat groen zichzelf gaat verkopen .
 
  • Like
Reactions: Klaas
Wat citaten via GIRO:

SHANGHAI, Nov 2 (Reuters) - Sales of electric, plug-in hybrid and hydrogen-powered vehicles in China, the world's biggest auto market, are forecast to rise to 20% of overall new car sales by 2025 from just 5% now, the State Council said on Monday.

Sales of so-called new energy vehicles (NEV), which include battery electric, plug-in hybrid and hydrogen fuel-cell vehicles will rise as China's NEV industry has improved their technology and competitiveness, the State Council, China's cabinet, said in a policy paper as part of the release of the country's 14th five-year plan through to 2025.

The State Council advocated for significant improvements in the technologies of China's electric vehicle components and building more efficient electric vehicle charging and battery swapping networks to make electric vehicles more convenient.

The paper also said the Chinese government will improve the green car quota system to guide automakers to make more environmentally friendly vehicles after it ends NEV subsidies in two years and boost NEV sales for public uses such as bus and trucks.

Companies including Tesla Inc , Volkswagen AG and Nio Inc are expanding electric vehicle production in China, with sales expected to be around 1.1 million units this year.

De koersen van EV-compagnies vliegen direct omhoog op de voorbeurs.
Sommigen iets omhoog, anderen gaan echt als een raket (Nio / Xpeng)
:rolleyes:
 
gisteren terug in Nio gestapt, vandaag al 15% in het groen;)
Jij timet het wel weer heel erg goed Frank! Denk dat je inmiddels nog in '22 kunt stoppen als Tesla ook eindelijk reëel gewaardeerd wordt (en voor een goed verstaander: dat is als alles volgens (en waarschijnlijk zelfs sneller dan) plan lukt minimaal $800,- eind 2021 $1.200 een jaar later, tot minimaal $2.200 in 2025)
 
  • Like
  • Helpful
Reactions: Klaas and Xfrank