Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Ehhhhmmm?
bfe715183e9282166e47a72217e90826.jpg

Ah, die nieuwe palen! Super joh :)

Zag deze vandaag in Groningen ook. Doe lekker Smart Charging. Twee auto's er aan? 2x12A, anders 1x16A.

Deze palen hebben namelijk een 3x25A netaansluiting ipv 3x40A.
 
Ah, die nieuwe palen! Super joh :)

Zag deze vandaag in Groningen ook. Doe lekker Smart Charging. Twee auto's er aan? 2x12A, anders 1x16A.

Deze palen hebben namelijk een 3x25A netaansluiting ipv 3x40A.

Echt, ik heb 7 rondjes om de paal gelopen maar echt maar één aansluiting gevonden. Wilde alweer gefrusteerd wegrijden, toen net de chauffeur van de andere auto aankwam. Hij legde het uit: hij had bij de gemeente een verzoek ingediend voor 2 oplaadplekken en een laadpaal.

Nou, die hebben ze dus allebei netjes volgens verzoek opgeleverd.
 
Gratis laden in Maasmechelen Village (outlet store)... maar voor de rest ben je daar veel geld kwijt. Daarna nog eens naar Roermond....(idem)
SuC-weekend trips worden duur op deze manier.
maar het bezoek aan de kazerne na 32 jaar was leuk
Volgende keer toch een andere richting kiezen:wink:
IMG_4985.JPG
IMG_4984.JPG
IMG_4983.JPG
IMG_4971.JPG
20141103_100252.jpg
 
Gratis laden in Maasmechelen Village (outlet store)... maar voor de rest ben je daar veel geld kwijt. Daarna nog eens naar Roermond....(idem)
SuC-weekend trips worden duur op deze manier.
maar het bezoek aan de kazerne na 32 jaar was leuk
Volgende keer toch een andere richting kiezen:wink:
View attachment 62901View attachment 62902View attachment 62903View attachment 62904View attachment 62905
Hé, aan die paal in Maasmechelen heb ik ook al een paar keer gestaan. Inderdaad laden voor niks, maar dat mag ook wel in de uitgaven in de Outlet wat te compenseren
 
Gisteren dagje Amsterdam-Groningen centrum open en neer voor een meeting van 2 uur in de stad. Wat verbaasde me, alle Qparks in het centrum Groningen hebben wel laadpunten met Mennekes aansluiting(Blue motion) maar laden maar met max. 6KM per uur kwam ik achter na aangesloten te zijn... Laadpunt zit gewoon op een standaard 220V aangesloten wist een Q park medewerker me te vertellen.. Had geen zin om via Zwolle SUC terug te rijden en na zoeken via de apps een paal op straat gevonden, helaas wel buiten het centrum, die wel met 50Km per kon laden om de noodzakelijke 100KM erbij te laden in 2 uur om weer terug te komen. . En inderdaad, net als hierboven op de foto, een paal met maar 1 aansluiting.. Ons ben ''zunig'' in Groningen...;-)

Weten jullie of alle Q-parks in NL met maar 5KM per uur laden of is dat Gronings fenomeen?
 
Van Hoofddorp naar Groningen op en neer is voor mij ook een route die ik af en toe rijd. De Laatste keer ben ik ook in een parkeergarage terechtgekomen (parkeergarage Damsterdiep, overigens geen Q-Park) en daar kon ik zo'n 15km/u halen (16A), maar dat was voor mij ook niet genoeg. Er werd in Groningen ook nog even 50km "demo range" weggeblazen :) Ik ben toen wel via Zwolle teruggegaan. Het wordt tijd voor een Supercharger ergens op de A6. Het zou ook handig zijn als er ooit een betrouwbaar systeem komt van laadpalen info waar het vermelde vermogen goed aangegeven staat.
 
Ah, heb je niet gezien, was er ook gisteren. In de Euroborgparking op de bovenste vloer kun je 3 fasen laden, i.i.g 16 amp, twee punten. Laatste tijd wel vaak bezet. Beneden daar ook weer die rare lolo's, evenals de Qpark bij het station Europapark.

Er staat een paal met 1 aansluiting op de A-weg, bij de Westerhaven. Die is ook 16 amp 3 fasen (50 km/u), maar ik vermoed dat dat de paal is die je hebt gebruikt? Zoveel zijn er niet daar helaas :) Misschien eens een mailtje naar de gemeente Groningen aan wagen.
 
Ah, heb je niet gezien, was er ook gisteren. In de Euroborgparking op de bovenste vloer kun je 3 fasen laden, i.i.g 16 amp, twee punten. Laatste tijd wel vaak bezet. Beneden daar ook weer die rare lolo's, evenals de Qpark bij het station Europapark.

Er staat een paal met 1 aansluiting op de A-weg, bij de Westerhaven. Die is ook 16 amp 3 fasen (50 km/u), maar ik vermoed dat dat de paal is die je hebt gebruikt? Zoveel zijn er niet daar helaas :) Misschien eens een mailtje naar de gemeente Groningen aan wagen.

Dit laadpunt zit tegenover de Coolblue, maar is vaak ge-ICED. En anders staat er vaak een Volvo te laden (manager?). Is ook een hele mooie parkeerplek direct tegenover de Coolblue waar parkeerruimte al schaars is. Plekje is wel ontzettend smal voor een Tesla denk ik. Heb dit laadpunt eigenlijk nog nooit vrij gezien en rijd er meerdere keren per week langs, dus zou hier niet teveel op vertrouwen als je dit punt echt nodig hebt.

De oplaadpunten zijn in Groningen helaas erg schaars, bijna nergens 11kW. Vrijwel alle parkeergarages hebben een Lolo met 3.6kW. Ook de parkeergarage naast de Vismarkt. Als optie heb je natuurlijk wel de MartiniPlaza: hier zijn een aantal oplaadpunten die allemaal 3x16/11kW zijn. Hopelijk gaat de gemeente zich hier ooit eens serieus in verdiepen. Een Supercharger langs de A6 of knooppunt Joure zou echt een fantastische locatie zijn, ook voor mensen die richting Amsterdam/Schiphol moeten. Zwolle is dan al snel meer dan een halfuur omrijden en heen en weer haal je net niet helaas.
 
De oplaadpunten zijn in Groningen helaas erg schaars, bijna nergens 11kW. Vrijwel alle parkeergarages hebben een Lolo met 3.6kW. Ook de parkeergarage naast de Vismarkt. Als optie heb je natuurlijk wel de MartiniPlaza: hier zijn een aantal oplaadpunten die allemaal 3x16/11kW zijn. Hopelijk gaat de gemeente zich hier ooit eens serieus in verdiepen. Een Supercharger langs de A6 of knooppunt Joure zou echt een fantastische locatie zijn, ook voor mensen die richting Amsterdam/Schiphol moeten. Zwolle is dan al snel meer dan een halfuur omrijden en heen en weer haal je net niet helaas.

De A6 bij Joure zou inderdaad fantastisch zijn. Als je vanuit Noord-Holland naar Groningen of Assen moet, en je kunt op locatie niet of heel langzaam laden, ben je nu nog verplicht om via de SuC in Zwolle terug te rijden.
Dan kom je onvermijdelijk ook weer langs Amsterdam, een plek waar je in de namiddag en vroege avond niet wil zijn.
 
Amsterdam, een plek waar je in de namiddag en vroege avond niet wil zijn.
en waarom niet? vanwege de vermeende files? parkeerproblemen? drugs? Komend vanaf de A6 rijden we 's middags zo de ring op en af. Beetje vertraging soms... De ringfiles zijn tegenwoordig een stuk minder door alle verbredingen en de nieuwe Coentunnel. En overal kunnen laden en parkeren (ja, kost wel €€) in de stad. Kom daar maar eens om in, pak en beet, Groningen.

I [hartje] Amsterdam
 
en waarom niet? vanwege de vermeende files? parkeerproblemen? drugs? Komend vanaf de A6 rijden we 's middags zo de ring op en af. Beetje vertraging soms... De ringfiles zijn tegenwoordig een stuk minder door alle verbredingen en de nieuwe Coentunnel. En overal kunnen laden en parkeren (ja, kost wel €€) in de stad. Kom daar maar eens om in, pak en beet, Groningen.

I [hartje] Amsterdam

Als ik vanuit Groningen naar huis rij, levert het rijden over de Afsluitdijk en vervolgens door Noord-Holland geen files op. Met de noodzakelijke SuC in Zwolle wordt ik gedwongen langs Amsterdam te rijden.
De kans dat ik daar stil kom te staan is groter.
Ik rij nogal eens naar Lelystad. Dan rij ik liever via Enkhuizen de dijk Enkhuizen - Lelystad over dan dat ik de in principe snellere route via Amsterdam rij.
Je hebt zeker gelijk dat het aantal files de laatste jaren is verminderd. Maar wacht maar tot de conjunctuur verder verbetert en wij staan met zijn allen weer veel vaker in de rij.
 
20 22kW punten in Amsterdam ArenaA sinds vandaag: Slim laden - Gemeente Amsterdam

Daarna met P+R de binnenstad in. Dat is wel heel ideaal zo!

het laden gratis is nog gratis ook tot eind 2014:
Kosten
Voor het gebruik van de MobiEurope App en de daarin aangeboden diensten
worden geen kosten in rekening gebracht.

Ben benieuwd hoe snel we kunnen laden met een Tesla:
De snelheid kan onder andere bepaald worden door het type auto en de verwachte vertrektijd.De snelheid kan onder andere bepaald worden door het type auto en de verwachte vertrektijd.